سرویس: اجتماعی 22:49 - جمعه 14 اردیبهشت 1397

رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرند:

ثمره راه اندازی کلینیک اشتغال در شرق اصفهان، چهار سال دیگر قابل رویت است

مالکی رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهر هرند گفت: دانشگاه علمی کاربردی هرند اقدام به برگزاری کلینیک اشتغال کرد که ثمره آن با ایجاد رغبت در بین دانش آموزان را در چهار سال آینده خواهیم دید.

به گزارش اصفهان شرق، به مناسبت هفته مشاغل در دانشگاه علمی کاربردی هرند کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی اشنایی با مشاغل و معرفی رشته‌ها برگزار شد.

این دانشگاه به منظور انتقال تجربه و عجین ساختن علم و استفاده کاربردی از آن میزبان افراد موفق در رشته‌ها و مشاغل مرتبط با دانشگاه خود بود.

کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های مختلف از مرحله انتخاب و نحوه انتخاب در رشته تا بالابردن کیفیت فراگیری و استفاده و بهره جستن عملی از ان، برگزار و با استقبال پر شور دانشجویان مواجه شد در پایان هفته مشاغل و بعد از اتمام کارگاه‌ها و کلاس‌های اموزشی، غلام‌رضا مالکی در گفتگو با صاحب نیوز اظهار کرد: اشتغال و کار آفرینی یکی از مباحث برجسته‌ای است که با مرور روزانه تیتر مهمترین اخبار رسانه‌های مکتوب و مجازی می توان فراوانی آن‌را در مصاحبه‌ها، گفتارها و مقالات مسوولان و مردم به وضوح دید.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرند افزود: مساله اشتغال به قدری مهم است که بی توجهی به آن زمینه ساز بسیاری از انحرافات اجتماعی و اقتصادی شده است همه ساله ایام آغازین اردیبهشت ماه در کشور ما به نام «هفته اشتغال» نامگذاری شده است ایام حساسی که در صورت توجه جدی به آن می توان ثمره آن را در دراز مدت چید.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد بحث اشتغال در کشور ما بیش از آن‌که موضوعی اقتصادی باشد با مقوله فرهنگ پیوند جدی دارد آرمان و آرزویی که بسیاری از خانواده ها برای فرزندان خود ترسیم می کنند رشته هایی است که یا دست نایافتنی هستند و یا اینکه در صورت تحقق آن‌ها، ثمره خاصی برای فرد متقاضی بر جای نخواهد گذاشت.

مالکی خاطرنشان کرد: اتفاق خوش یمنی که در سال‌های اخیر در مجموعه آموزش و پرورش مبنی بر هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی حرفه ای و هنرستان ها آغاز شده است می تواند نوید بخش تحقق شعار « هر دانش آموز- یک مهارت» باشد شعاری که در صورت تحقق آن می تواند کلید حل بخش عمده ای از معضل بیکاری در سطح جامعه باشد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرند در ادامه گفت: دانشگاه علمی کاربردی هرند با همکاری مدیریت آموزش و پرورش بخش جلگه در هفته اشتغال اقدام به برگزاری کلینیک اشتغال، برگزاری جلسات مشاوره بازدید از حرف مهارتی و…کرد که امید است ثمره آن با ایجاد رغبت در بین دانش آموزان را در چهار سال آینده دید.

وی اذعان کرد: در کلینیک‌های اشتغال برگزار شده، دانش آموزان از نزدیک با موقعیت شغلی قابل تصور پس از ورود به رشته های مختلف روبرو شدند و سعی شد تا ضمن تشریح بازار کار و اشتغال، نسبت به ترسیم واقع بینانه شرایط کاری رشته های نظری و مهارتی اقدام شود.

مالکی به منظور نهادینه تر شدن فرهنگ کار و اشتغال پیشنهادات کرد: جلسات دوره ای و منظم با والدین دانش آموزان از پایه های مختلف تحصیلی تشکیل شود و شرایط ورود به رشته های مهارتی و تبیین آینده کاری روشن این رشته ها در آن تشریح شود.

وی در مورد یکی دیگر از پیشنها‌دات خود گفت: نشست های علمی تخصصی با مشاورین و مدیران مدارس مقاطع مختلف و تبیین نظام مهارت و فناوری و نمایشگاه های اشتغال با محوریت آثار و صنایع دستی دانش آموزان شاغل به تحصیل در نظام مهارتی برگزار شود.

این مقام علمی تصریح کرد: ارتباط جدی و هدفمند مدارس و دانشگاه های متولی نظام مهارت(فنی حرفه ای و علمی کاربردی) و پیش بینی اقدامات تبلیغی فرهنگ ساز برای نهادینه شدن رشته های مهارت محور با اولویت خانواده ها و دانش آموزان یکی دیگر از راه‌های نهادینه شدن فرهنگ کار و اشتغال است.

انتهای پیام/ جمشید حسینی جزه

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.