سرویس: غیر تولیدی 14:01 - جمعه 14 اردیبهشت 1397

امام جمعه موقت اصفهان

دشمنان بدانند گلوله‌ای سمت کشورمان بیاید آتش آن‌ها را در برمی‌گیرد/ صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور آمریکا نتیجه خوش‌بینی‌ها به مذاکره بود

امام جمعه موقت اصفهان گفت: دشمنان بدانند گلوله‌ای سمت کشورمان بیاید آتش آن‌ها را در برمی‌گیرد.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: اگر متقی شدیم نباید از احدی ترسی داشته باشیم چرا که قدرت فوق همه قدرت‌ها محافظ ما خواهد بود، نقشه‌های شوم و مکر ستمگران علیه مؤمنان کارگر نخواهد افتاد و ما پند می‌دهیم تا شاید دست از مسخره کردن و تهدید و مکر خود بردارند.

وی با بیان این‌که اگر تقوای الهی را پیشه خود قرار دهیم دشمنان نمی‌توانند کاری از پیش ببرند، بیان کرد: این ایام به حضرت ولیعصر تعلق دارد و صاحب حقیقی روز جمعه و امام حقیقی جمعه هم امام عصر هستند، دنیا به لب یک پرتگاه نابودکننده‌ای رسیده است که یا باید پرت شود و از بشریت چیزی باقی نماند و یا این‌که با یک انقلاب جهانی خطر از بشریت دور شود چراکه بشر هر روز سلاح‌های هسته‌ای جدیدی در زرادخانه‌های خود ساخته‌اند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این‌که یکی از دانشمندان هسته‌ای آلمان اظهار می‌کرد که اگر جنگ اتمی در دنیا آغاز شود به ظهر نکشیده تمام بشریت و زمین نابود شده است، عنوان کرد: شرایط دنیا به نحوی است که یا باید برای نابودی کامل و تبدیل شدن به یک کره خاموش تبدیل شود و یا این‌که با یک انقلاب جهانی به رهبری امام عصر نجات یابد که بر اساس بشارت همه انبیا در آخرالزمان منجی خواهد آمد که دنیا را از آتش ظلم نجات خواهد داد.

وی با بیان این‌که قرآن به حاکمیت زمین توسط بندگان صالح خداوند اشاره کرده است، مطرح کرد: این موضوع در همه کتب آسمانی بشارت داده شده است و از این آیات و اشارات باز هم وجود دارد، خداوند به مؤمنانی که عمل صالح انجام می‌دهند بشارت داده است که اداره امور زمین به دست آن‌ها خواهد بود.

میردامادی با اشاره به این‌که برخی می‌پرسند چگونه امام زمان با وجود سلاح‌های اتمی با دشمنان مبارزه خواهد کرد و پیروز می‌شود، تصریح کرد: خداوند بارها چنین کاری انجام داده است و با یک عصای حضرت موسی، فرعون را ذلیل کرد و تشکیل حکومت الهی داد، مگر حضرت داوود و سلیمان نتوانستند حکومت تشکیل دهند و جن و انس و پرندگان تحت سلطه و امر حضرت سلیمان بودند، خداوند بارها قدرت خود را نشان داده است و امام زمان نیز با پشتوانه الهی و قدرت الهی و آمادگی مردم، بر علیه ظلم قیام خواهد کرد.

امام جمعه موقت شهر اصفهان با بیان این‌که زمانی که مردم متحد شوند حکومتی نمی‌تواند با آن‌ها مبارزه کند و نمونه آن قیام مردم ایران علیه حکومت پهلوی بود، یادآوری کرد: آمریکا که به طبس حمله کرده بود با ذلت فرار کرد و این‌ها همگی بخشی از اراده و قدرت الهی است، زمانی که دنیا بدمستی‌های خود را انجام داد برای پذیرش حقیقت آماده می‌شود.

وی با بیان این‌که بعد از ظهور دیگر غم و غصه‌‌ای در دنیا نیست چرا که مردم به هر آن چه می‌خواهند می‌رسند، بیان کرد: تنها غمی که هست این است که ثواب صدقه و انفاق از مردم گرفته می‌شود چرا که دیگر فقیری نیست که کسی بخواهد صدقه و انفاق بدهد.

میردامادی در خطبه‌ دوم با اشاره به سالروز وفات شیخ صدوق که شیخ مفید نیز از شاگردان این عالم وارسته بود، بیان کرد: این عالم بیش از 300 جلد کتاب در باب حقانیت شیعه تحویل بشریت داده است.

وی با بیان این‌که راه مقابله با توطئه اقتصادی دشمن حمایت از کالا و کار ایرانی است، عنوان کرد: شخصی در روز آخر عمر حضرت امیر به دیدار ایشان رفت و حضرت رویشان زرد بود از ایشان تقاضای نصیحتی کرد و حضرت دست او را گرفتند و گفتند من نیز در روز آخر عمر پیامبر به دیدار ایشان رفتم و ایشان نیز دست مرا گرفتند و گفتند به مسجد برو و سه نکته را به مردم بگو، خدا لعنت کند کسی را که مورد آق والدین است و خدا لعنت کسی را به فرمان امام زمانه خود گوش ندهد و خدا لعنت کسی را مزد کارگرش را ندهد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این‌که حضرت امیر در خصوص تفسیر این کلام فرمودند که من و پیامبر پدران این امت هستیم و خدا لعنت کند کسی را که مورد آق ما شود و به فرمان ما گوش ندهد، ولی امروز زمان ما از عدم اطمینان و خوشبینی به مذاکره با آمریکا گفت اما کسی حرف او را گوش نکرد تا امروز رئیس‌جمهور آمریکا چنین اظهاراتی کند.

وی با بیان این‌که همان موقع رهبر انقلاب نسبت به اظهارات ترامپ فرمودند اگر او برجام را پاره کند ما آن را آتش خواهیم زد، خاطرنشان کرد: کارگران ما چند ماهی است حقوق نگرفته اند و از دستورات پیامبر و اهل بیت فاصله گرفتیم چرا که حقوق کارگران خود را پرداخت نکردیم، رهبر معظم انقلاب بهترین راه مبارزه با دشمن را مصرف کالای ایرانی می‌دانند اما آن‌هایی که هنوز کالای خارجی می‌خرند به حرف ولی و رهبر خود پشت کرده‌اند، دشمن می‌داند که در جنگ سخت و نظامی حریف ایران نخواهند شد و اگر ضربه‌ای بزند، ضربه‌ای سخت‌تر و شدیدتر دریافت خواهد کرد.

میردامادی افزود: چشم امید خود را از بیگانه ببریم چرا که خداوند رزاق است، خداوند علی الدوام باران رحمت خود را بر مردم می‌بارد باید به خود متکی شویم و علت تعطیلی کارخانه‌ها را جویا شویم، چه کسی مجرم است که کارخانه‌ها با چند هزار کارگر تعطیل شده است، تنها راه عزت مسلمانان، تمسک به قرآن است، مشاهده کنید که چه جنایتکاران مزدور و فریب‌کاری و خشنی در حرمین الشریف بر سر کار هستند، آیا محاصره و جنگ با مسلمانان ضعیف یمن دستور قرآن است؟

وی با بیان این‌که زمانی که ترامپ اعلام می کند اگر آمریکا نباشد کشورهای غربی نمی‌توانند یک هفته هم خود را حفظ کنند، تأکید کرد: این ذلیل شدن و خفیف شدن مسلمانان این کشورهاست، پیامبر راه حل را تمسک به قرآن و عمل به قرآن می داند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که اشرافیگری بین برخی مسؤولان مصیبتی است که نباید از آن غفلت کرد، در پایان گفت: حضرت امیر برای خود ذلت می‌داند که بهترین غذا را بخورد در حالی که برخی مردمش سر گرسنه بر زمین بگذارند، زمانی که مسؤولان از خوی کوخ‌نشینی دور شده و رفتار کاخ‌نشینی داشته باشند باید فاتحه کشور را خواند.

وی در پایان با بیان این‌که به رسانه‌های مجازی نصیحت می‌کنم که دروغگویی و بی‌حیائی حدی دارد چرا که برخی رسانه‌ها اعلام کردند که در زمانی که خطیب جمعه خطبه می‌خواند مردم پشت به تریبون کردند، اظهار داشت: این کشاورزان حق خود را می‌خواهند و چنین چیزی نبوده، تحریف سخنان از حربه‌های یهودیان است، آمریکا و رژیم صهیونیستی چه بخواهند و چه نخواهند حرکتی آغاز شده است که تا ظهور ادامه خواهد داشت و دشمنان بدانند اگر گلوله‌ای به سمت کشورمان بیاید آتش آن‌ها را فرا خواهد گرفت.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.