سرویس: اخبار شهرستان 08:23 - جمعه 14 اردیبهشت 1397

مدیرعامل بندرخشک کارون اصفهان:

شرق اصفهان تمام بسترهای ایجاد اولین بندرخشک رسمی بخش خصوصی را دارد/ استاندار اصفهان قول پیگیری داده اند

بهرامی مدیرعامل بندرخشک کارون اصفهان گفت: تمام شرایط ایجاد بندرخشک که زمینه ساز اشتغالزایی و سرمایه گذاری پایدار است در منطقه شرق اصفهان موجود است.

حبیب الله بهرامی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اینکه مدت هاست بحث ایجاد بندرخشک در شرق اصفهان مطرح بود ولی به دلایلی پیشرفت نکرد، اظهار کرد: موافقت اصولی در رابطه با بندرخشک باید از وزارت راه و شهرسازی کسب شود ولی هنوز این موافقت با وجود اختلاف نظر وزارت راه گرفته نشده است.

مدیرعامل بندرخشک کارون اصفهان افزود: استاندار اصفهان در جریان مشکلات موجود قرار گرفت و قول پیگیری در این رابطه دادند.

وی گفت: مطالعات کامل و جامع و جانمایی در این خصوص انجام شده و ضلع جنوب غربی ایستگاه سیستان در شرق اصفهان از نقاط مد نظر ماست که قطعا می تواند در صورت راه اندازی بندرخشک نتایج مطلوبی را برای شرق اصفهان داشته باشد.

بهرامی با اشاره به اینکه مشاوره های صورت گرفته با قوت دنبال می شود، بیان کرد: موافقت نامه از محیط زیست در رابطه با تملک زمین اخذ شده و همچنین در کمیسیون زیرساخت استانداری با طرح واگزاری زمین نیز موافقت شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر مشکلات با پیگیری استاندار اصفهان حل شود، نوید خبر خوش برای مردم در این رابطه خواهیم داد، تاکید کرد: فاز اول بندرخشک با حل مشکلات ظرف مدت چهارماه راه اندازی می شود و قول می دهم که با موافقت اصولی اولین بندرخشک رسمی بخش خصوصی جمهوری اسلامی راه اندازی می شود.

مدیرعامل بندرخشک کارون اصفهان با بیان اینکه شرق اصفهان پتانسیل خوبی برای احداث بندرخشک دارد، خاطرنشان کرد: تمام شرایط ایجاد بندرخشک از قبیل راه آهن سراسری، راه آهن دوخطه، نزدیکی به فرودگاه اصفهان و جاده ترانزیت در شرق اصفهان وجود دارد و همچنین می تواند خشکسالی های اخیر در این منطقه را جبران کند.

وی افزود: امیدواریم با ورود بندر خشک و مساعدت استاندار در پیگیری این مساله، به زودی شاهد توسعه اشتغال و سرمایه گذاری پایدار در شرق اصفهان باشیم.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.