سرویس: اخبار شهرستان 14:42 - پنجشنبه 13 اردیبهشت 1397

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

بندرخشک زمینه ایجاد سرمایه گذاری و اشتغال پایدار برای شرق اصفهان است/ اختلاف نظر وزارت راه با ورود استاندار اصفهان بررسی شود

فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: فلسفه وجودی بندرخشک این است که سرمایه گذاری و اشتغال را در مناطقی که بستر لازم برای استقرار را داراست، به وجود آورد و شرق اصفهان بهترین گزینه در این رابطه خواهد بود.

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به مشکلات پیش روی بندرخشک اصفهان اظهار کرد: چندسالی است که مقدمات بندرخشک فراهم و شرکتی در این خصوص تعیین شده است ولی به دلیل اختلاف نظری که وزارت راه با شرکت خصوصی دارد، تا این لحظه شاهد بن بست در این قضیه بوده ایم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: استاندار اصفهان در این رابطه باید به صورت محور عمل کرده و پیگیری جدی در این مساله را از وزارت راه داشته باشد تا به زودی شاهد بهره برداری بندرخشک در استان اصفهان باشیم.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی معتقد است که تعیین تکلیف در خصوص بندرخشک جزء امور حاکمیتی بوده و فقط امور عادی و سرپرستی با شرکت خصوصی است ولی بخش خصوصی معتقد است که مجوز و نظارت با وزارت راه خواهد بود.

فولادگر با اشاره به اینکه باید فلسفه وجودی بندرخشک تبیین شود، تصریح کرد: فلسفه وجودی بندرخشک این است که یک سری کارهایی که در بنادر انجام می شود در بندرخشک دنبال شود برای مثال مراحل عملیاتی کالاهای صادراتی و ترخصیص آن در بندرخشک انجام و پس از آن حمل و نقل تا بندر انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه شرق اصفهان مجوز اولیه در زمینه بندرخشک را داشته و منتظر موافقت اصولی وزارت راه است، اظهار کرد: سرمایه گذاری و اشتغال عایدی خوبی برای منطقه شرق اصفهان در شروع به کار بندرخشک در این منطقه است و از استاندار اصفهان تقاضا داریم تلاش کنند تا این طرح در این منطقه تثبیت شود و زمینه تشویق سرمایه گذار فراهم آید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خاطرنشان کرد: منطقه شرق اصفهان بهترین گزینه در زمینه بندرخشک است زیرا در مسیر جاده ترانزیت تهران_بندرعباس و کنارگذر شرق اصفهان است و از طرفی دیگر نزدیکی این منطقه به فرودگاه اصفهان، راه آهن و شهرک های صنعتی؛ در ارجح بودن منطقه شرق اصفهان موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: به دلیل موقعیت های پیش آمده نظیر خشکسالی در منطقه شرق اصفهان، ضرورت سرمایه گذاری در این منطقه اولویت دارد و با حل اختلاف نظر وزارت راه با ورود و پیگیری استاندار اصفهان، می توان شاهد رشد روزافزون اشتغال در شرق شهرستان اصفهان باشیم.

فولادگر متذکر شد: نمایندگان شهرستان اصفهان تلاش خواهند کرد تا بندرخشک به زودی اجرایی شود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.