سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 13:45 - جمعه 22 فروردین 1393

استاندار اصفهان خبر داد

آمادگی صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات به اصفهان

استاندار اصفهان گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته صندوق توسعه ملی آماده پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی به صنعتگران، کشاورزان و تجار اصفهان است.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور، در اولین جلسه‌ شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در سال جدید که پیرامون امور مالیاتی فعالان اقتصادی برگزار شد، اظهار داشت: در دولت جدید این جلسات به صورت مستمر تشکیل شده و نتایج خوبی را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه رفع موانع مالیاتی هم از نظر مالیات اصلی وهم مالیات ارزش افزوده برای صنعت، کشاورزی، اصناف و خدمات از موضوعات اساسی این جلسه‌ شورا بود، افزود: در این خصوص کار کارشناسی چندماهه صورت گرفته که نتیجه‌ آن در 11 بند استانی و یک بند ملی مورد توافق بخش دولتی و خصوصی قرار گرفت و از همین امروز قابل اجرا است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه بند ملی این موارد برای تصویب به تهران فرستاده خواهد شد، اظهار امیدواری کرده با بحث‌های صورت گرفته که به صورت صریح و شفاف بیان شده بخش اعظم مشکلات مالیاتی بخش خصوص و دولتی برطرف شود.

این مسئول با اعلام اینکه در خصوص اصلاحات لازم در قانون ارزش افزوده بسته‌ای آماده شده و به دولت فرستاده شده، افزود: با توجه به حضور دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این شورا امیدواریم این اصلاحات در اسرع وقت صورت گیرد.

وی افزود: وضعیت فاینانس‌ها در سطح کشور فعال شده و با توجه به شرایط بین‌الملل به وجود آمده در کشور طی هفت ماه اخیر و همچنین بر اساس صحبت معاون رئیس جمهور نزدیک به 10 میلیارد دلار LC در سطح کشور گشایش یافته و 50 میلیارد دلار دیگر نیز در حال پیگیری است.

زرگرپور از بخش خصوصی خواست با توجه به جایگاه استان اصفهان در بخش صنعت و کشاورزی و همچنین تجربه و تخصص موجود در این استان از این فرصت به وجود آمده برای دست‌یابی به سهم قابل توجهی از این منابع استفاده کنند.

این مسئول به جلسه خود با رئیس صندوق توسعه ملی اشاره کرد و یادآور شد: این صندوق آمادگی کامل خود را برای پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی اعلام کرد.

استاندار اصفهان از فعالان بخش خصوصی خواست با مهم دانستن این مطلب در جهت جذب این اعتبارات بکوشند، همان‌گونه که رئیس این صندوق نیز معتقد است یکی از اصلی‌ترین مشتریان آن‌ها باید صنعتگران و سرمایه گذاران اصفهانی باشند.

زرگرپور با بیان اینکه فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از دیروز با ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه‌ی نقدی کلید خورد، افزود: هماهنگی‌های لازم در این خصوص انجام شده و هفت کمیته به منظور برنامه‌ریزی و اجرای دقیق فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سطح استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به حضور بیش از 45 هیئت خارجی در استان طی شش ماه اخیر اذعان داشت: شرایط خوبی در این رابطه در استان ایجاد شده و امیدواریم با توجه به ظرفیت بالای اتاق بازرگانی و بخش خصوصی استان، بتوانیم از فرصت‌های به وجود آمده استفاده کنیم.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.