سرویس: دسته‌بندی نشده 18:00 - سه شنبه 11 اردیبهشت 1397

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

افزایش خودسرانه تعرفه‌های پزشکی غیرقانونی است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: همه ساله تعرفه های پزشکی ازسوی هیأت دولت تصویب و ابلاغ می‌شود، اما در سال جاری هنوز این اقدام صورت نگرفته است و افزایش خودسرانه تعرفه‌های پزشکی غیرقانونی است.

به گزارش اصفهان شرق، بهروز کلیدری اظهارکرد: چنانچه گزارشی در خصوص افزایش تعرفه‌ها در مراکز درمانی اعلام شود، واحد نظارت بر تعرفه های پزشکی مستقر در معاونت درمانی دانشگاه علوم پزشکی آن را بررسی و پس از احراز تخلف برخورد می‌کند.

وی افزود: از همکاران خود در بخش‌های مختلف درخواست می‌کنم که تعرفه‌های سال ۹۶ را رعایت کنند تا تعرفه های سال ۹۷ ابلاغ شود. هم‌چنین چنانچه شهروندان در این ارتباط شکایتی دارند می‌توانند مراتب را از طریق تماس با شماره ۱۹۰ به صورت مستند مطرح کنند تا این تخلفات در کمیسیون نظارت بر تعرفه‌ها رسیدگی شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در صورت احراز تخلف درباره افزایش خودسرانه تعرفه‌ها، متخلفان باید جبران خسارت کرده و جریمه نیز پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان حدود ۶ هزار و ۷۰۰ تخت فعال بستری وجود دارد که با توجه به نسبت جمعیتی به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت ۱.۳ تخت است، افزود: این در حالی است که در منطقه خاورمیانه این عدد سه تخت به ازای ۱۰۰۰ نفر جمعیت است.

کلیدری تصریح کرد: در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای جبران کمبودها شده است؛ تصور می‌شود با توجه به نقشه راه وزارت بهداشت که از سال گذشته برای کل کشور تدوین شده و ما در استان اصفهان آن را بومی کرده ایم، تا سال ۱۴۰۴ تحت عنوان «سند ۱۴۰۴» تعداد تخت های بیمارستانی اصفهان دو برابر و به حدود ۱۳ هزار تخت بیمارستانیِ فعال افزایش می‌یابد.

وی افزود: هم‌چنین امکاناتی که به عنوان امکانات مکمل درمانی است افزایش پیدا می کند و نسبت جمعیتی به ازای هر ۱۰۰۰ نفر به حدود ۲.۶ تخت می‌رسد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر صف‌های طولانی انتظار بیماران در اورژانس بیمارستان ها به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای گسترش امکانات انجام شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته کمبود منابع مالی وزارت بهداشت باعث شد پوشش بیمه‌ای بعضی از خدمات سرپایی برای جبران هزینه‌ها کاهش یابد، افزود: در سال ۹۷ کل پوشش بیمه سلامت برای استان ۵۴۶ میلیارد تومان اعلام شده که ۶۰ میلیارد تومان آن برای دانشگاه علوم پزشکی کاشان و حدود ۴۸۰ میلیارد تومان در اختیار استان اصفهان غیر از کاشان قرار می گیرد و باید هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی را پوشش دهد؛ این مبلغ از اعتبارات سال ۹۵ حدود ۲۲ درصد کمتر است و باعث ایجاد مشکل خواهد شد.

وی ادامه داد: در استان اصفهان حدود هفت هزار واحد سرپایی وجود دارد که باید به صورت منظم بازدید می‌شود، اما اگر شکایتی از مطبی اعلام شود، به صورت ویژه توسط واحد نظارت بر مطب‌ها رسیدگی خواهیم کرد.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.