سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 14:24 - جمعه 22 فروردین 1393

امام جمعه شهر نصرآباد جرقویه سفلی:

محرومین را در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها دریابیم

امام جمعه نصرآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: در راستای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها اشکالات را دلسوزانه مطرح کنیم و متوجه باشیم که محرومین جامعه تحت فشار قرار نگیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اصفهان شرق: حجت الاسلام علیرضا فرهنگ بعد از توصیه به تقوای الهی به بررسی راههای ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه اشاره و اظهار داشت: ترویج اخلاق و صفات اخلاقی در جامعه از راههای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در آن جامعه می باشد و اخلاق مداری در مردم و مسئولان جامعه اسلامی رمز ورود به ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه است.

وی به جامعه اسلامی با فرهنگ غنی اسلام اشاره و رفتار مسئولان و نخبگان را در رابطه با فرهنگ پیش روی مردم مهم خواند و تصریح نمود: مردم جامعه تحت تاثیر اخلاق مسئولان و نخبگان جامعه قرار می گیرند اما مردم نباید منتظر عملکرد حاکمان باشند زیرا در این صورت فقط نامی از اسلام باقی می ماند لذا می بایست رفتار غلط برخی را به پای اسلام نگذاریم زیرا اسلام بری از اشتباه است.

فرهنگ، افراط و تفریط و برچسب زدن های نیروهای تند رو را به برخی دلسوزان نظام از آفات بزرگ حکومت اسلامی خواند و گفت: امروز جامعه ما می بایست در چارچوب اسلام و بدون خط و خط بازی حرکت کند و برچسب زدن به نیرو های دلسوز جامعه توسط افراد موجب خدشه دار شدن بر حکومت اسلامی می شود لذا می بایست به طرف صفات اخلاقی حرکت کنیم و با رعایت روحیه عزت و مقابله با ذلت باری را از دوش افراد بر داریم.

وی توجه ویژه به ظرفیت و جایگاه ارزشمند خود به عنوان بنده ی خدا از عوامل تقویت روحیه عزت خواند و خاطر نشان کرد: برای کسب روحیه عزت انسان می بایست به خود شناسی و توجه ویژه به خود داشت و این توجه ما را به نهایت شناخت می رساند و در این راستا موانع این مسیر را جدی بگیرد که از آن جمله می توان به عدم مراعات مسائل اخلاقی و غافل شدن از بیگانگان در راستای سرمایه گذاری مخرب بر جوانان نام برد.

خطیب نماز جمعه نصر آباد حرکت نیروهای مومن را در مسیر ترویج فرهنگ اسلامی موثر خواند و بیان نمود: نیرو های مومن و انقلابی توجه داشته باشند که جذب جاذبه های مادی دشمنان نشوند و در این مسیر سبک زندگی خود را الگو پذیری ازاسلام و توجه نکردن بر فرهنگ های غیر اسلامی قرار دهند .

هدفمندی یارانه ها و کمک به محرومین جامعه

امام جمعه در فرازی دیگر از خطبه ها به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها توسط دولت اشاره و متذکر شد:

اجرای فاز دوم هدفمندی اقدامی مهم می باشد که بسیج همه ی نیروها را می طلبد زیرا دولت به تنهایی نمی تواند بار سنگین اجرا را بر دارد و می بایست به این امر توجه نمود که پولهای به جا مانده از انصراف عده ای طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه های مهم نظیر بهداشت، تولید و اشتغال و محیط زیست سرمایه گذاری شود.

وی توجه به اقشار محروم جامعه را در راستای این طرح از سوی مسئولین مهم خواند و با توجه به برخی خطا های احتمالی در راستای اجرا خاطر نشان کرد: می بایست در مواجه شدن با اشتباهی در اجرای این طرح دلسوزانه و مشفقانه به طرح مشکل بپردازیم تا زمینه ی سو استفاده دشمنان و انتظار دشمن بر ایجاد هرج و مرج داخلی را فراهم نیاوریم و دولت هم از نقد های دلسوزانه ی کارشناسان نهراسد و اجازه نقد را جهت بر طرف شدن مشکلات بدهند.

 وفات مادر عباس علمدار

فرهنگ با اشاره به سالروز وفات ام البنین روز تکریم مادران و همسران شهدا مسئولان را به توجه ویژه به خانواده های صبر و استقامت فراخواند و گفت: میبایست از خانواده های شهدا به سبب پرورش این سرمایه های الهی تشکر کرد زیرا اگر صبر و استقامت این عزیزان نبود حماسه ی دفاع مقدس شکل نمی گرفت.

وی با توجه به ابلاغ بسته ی سلامت توسط مقام رهبری با اشاره به 4 ماده مهم این سیاست ها تصریح نمود: اولویت پیشگیری بر درمان، ارتقا سلامت روانی جامعه با ترویج سبک زندگی اسلامی و تحکیم خانواده، همگانی سازی بیمه درمانی و نهادینه کردن طب سنتی ایرانی 4 ماده از 14 ماده ی مهم سیاست های ابلاغی رهبر در حوزه سلامت می باشد که توجه ویژه ای را از سوی مسئولین می طلبد که می توان اتمام حجت رهبر بر دولت و مجلس در راستای حل مشکلات درمانی باشد و لذا می بایست امکانات درمانی در تمام نقاط خصوصا مناطق محروم وارد شود تا مردم درد درمان را جدا از درد بیماری نداشته باشند.

انرژی هسته ای تقویت اعتماد ملی

حجت الاسلام فرهنگ در پایان با گرامی داشت روز ملی فناوری هسته ای با اشاره به دیدار مقام رهبری با متخصصین انرژی اتمی و سخنان پیرامون این دیدار خاطر نشان کرد: مسئولان بدانند که طبق فرمایش رهبری می بایست در راستای مسائل هسته ای تحقیق و توسعه را جایگزین توقف هسته ای کنیم و بدانیم که مهم ترین فایده ی هسته ای در کنار تمام برکات تقویت اعتماد به نفس ملی ایران می باشد که ترس دشمنان را سبب شده است.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.