اصفهان شرق

شرق اصفهان توانایی توسعه اشتغال پایدار در زمینه شهرک های صنعتی را خواهد داشت

کدخبر: 166711
1397/02/10 در ساعت 15:48

به گزارش اصفهان شرق، کلنگ زنی عملیات اجرایی شبکه گاز رسانی به شهرک صنعتی شهر تودشک و احداث ایستگاه تقلیل فشار گاز و اجرای شبکه گاز رسانی در شهرک صنعتی شهر اژیه با حضور مسئولان استانی و محلی برگزار شد.

در این بازید دکتر حسن کامران نماینده اصفهان و دکتر جواد بگی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان از مناطق صنعتی شرق اصفهان، بازدید کردند.

دکتر حسن کامران در رابطه با بحران آب و اشتغال  در شرق اصفهان بیان کرد: بایستی زیر ساخت شهرک های صنعتی آماده تا سرمایه گذار تشویق شود که دراین مناطق سرمایه گذاری کند که به یاری خداوند و همراهی مردم و مسئولان این مهم در حال انجام است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: یکی از اقدامات تشویق سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در این مناطق پرداخت تسهیلات با سود کم به انهاست و از طرفی باید تسهیلات با بهره کم در اختیار مردم قرار بدهند.

وی با بیان اینکه آینده خوبی را می توان با وجود شهرک های صنعتی و فعالیت آنان پیش بینی کرد، افزود: ما تجربه ایجاد 600 کارگاه در شرق اصفهان به ارزش سی میلیارد تومان داریم و این تجربه می تواند ما را در جهت پیشبرد اهداف آینده ما را کمک کند.

کامران همچنین پیشنهاد تاسیس شرکت تعاونی در هر روستا را داد تا بتوانند در زمینه اشتغال فعالیت های مثمر ثمری داشته باشند.

پروژه گاز رسانی شهرک صنعتی تودشک به طول مسیر لوله کشی ۵ کیلومتر با اعتبار اختصاص یافته ۵۵۰ میلیون تومان و در مدت ۶ماه به بهره برداری خواهد رسید.
در حاشیه این حضور محمد جواد بگی قول روشنایی معابر این شهرک صنعتی تودشک را تا چندماه آینده داد.

جواد بگی در رابطه با تولید اشتغال و همچنین حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: دو پروژه گاز رسانی ناحیه صنعتی اژیه و تودشک پیگیری و اقدامات عملیاتی آغار شد و هم اینک عملیات های مذکور باقوت دنبال می شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان افزود: به منظور تقلیل فشار ایستگاه اژیه، 200 میلیون تومان اعتبار گذاشته شده و همچنین اجرای خط لوله گاز به مساحت 8.5 کیلیومتر با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان آغاز شده است که ظرف مدت 10 ماه اجرا خواهد شد.

وی به شهرک صنعتی تودشک اشاره و عنوان کرد: خط گاز به مسافت 4.5 کیلومتر با اعتبار 600 میلیون تومان در شهر تودشک آغاز شد و همچنین پروژه گاز رسانی شهرک صنعتی تودشک به طول مسیر لوله کشی پنج کیلومتر با اعتبار اختصاص یافته ۵۵۰ میلیون تومان و در مدت ۶ماه به بهره برداری خواهد رسید.

بگی با اشاره به اینکه باید حمایت از سرمایه گذاران انجام شود، تاکید کرد: سرمایه گذارن می توانند با پرداخت 10 درصد قیمت زمین به صورت اقساطی شروع به کار کنند و در صورت اتمام پروژه در چنین مناطقی اقساط آنها بخشیده خواهد شد.

وی با بیان اینکه محرومیت زدایی یکی از اهداف مسئولان خواهد بود، گفت: امیدوارم با حمایت سازمان شرکت های صنعتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بتوانیم در شرق اصفهان در جهت توسعه اشتغال اقدامات ارزنده ای را انجام بدهیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان خاطرنشان کرد: شرکت صنعتی کوهپایه قابلیت سرمایه گذاری خارجی را نیز دارد و انشالله با شرایط ویژه ای که در این مناطق ایجاد شده تحصیل کران بتوانند از این شرایط استفاده بهینه را ببرند.

انتهای پیام/ حسنعلی قطبی ورزنه