سرویس: غیر تولیدی 11:20 - دوشنبه 10 اردیبهشت 1397

کارشناس مسائل سیاسی

باج بدهیم نام «خلیج فارس» را قبول می‌کنند/ آمریکایی‌ها بن‌سلمان را خواهند کشت

کارشناس مسائل سیاسی گفت: شیطنت آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در موضوع نام جعلی برای خلیج فارس مشهود است، اگر به آن‌ها باج بدهیم قبول می‌کنند که نام این خلیج، خلیج فارس است.

به گزارش اصفهان شرق، محمود معلمی در خصوص استفاده از عنوان جعلی به جای خلیج فارس اظهار کرد: در تاریخ در هیچ سند یا نقشه‌ای برای خلیج فارس به غیر از فارس پسوندی ذکر نشده است.

وی افزود: دلیل این نام‌گذاری می‌تواند ساحل بسیار زیادی باشد که ایران با خلیج فارس داشته است که در بین کشورهای منطقه هیچ‌کدام به اندازه ایران چنین ساحلی ندارند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: وقتی تنش‌های آمریکا با ما بعد از انقلاب افزایش پیدا کرد دو دستاویز تغییر نام خلیج فارس و ادعای تملک جزایر 3گانه ابوموسی و تنب کوچک و بزرگ را در منطقه برای فشار آوردن به ایران انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: در دوره ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی وقتی حاکم شارجه ادعای جزایر 3گانه را مطرح کرد، هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه پاسخ داد که اگر کسی بخواهد به این جزایر دست درازی کند باید از دریای خون عبور کند.

معلمی خاطرنشان کرد: پس از این موضعی‌گیری قاطع، مسؤولان اماراتی پیام دادند ما با شما کاری نداریم و این آمریکا است که از ما خواسته چنین صحبت‌هایی را مطرح کنیم؛ شاید اگر سیاست‌های امروز ایران در مقابله با آمریکا نبود، این همه بحث بر سر نام خلیج فارس هم وجود نداشت.

وی عنوان کرد: عربستان‌ و سایر کشورهای عربی در حدی نیستند که بخواهند به تنهایی بر سر این موضوعات با ایران درگیر شوند، شیطنت آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در این موضوع مشهود است، اگر به آن‌ها باج بدهیم قبول می‌کنند که این خلیج به نام خلیج فارس باشد.

کارشناس مسائل سیاسی در خصوص راه حل این مسأله ابراز داشت: هر جا مقاومت کرده‌ایم پیروز شده‌ایم، در مورد خلیج فارس هم باید ایستادگی کرد و به هیچ عنوان کوتاه نیامد.

معلمی با بیان این که خود آمریکایی‌ها هم واقف هستند که هیچ قدرتی در منطقه توان مقابله با ایران را ندارد، گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند با دست بن سلمان اصلاحات و دموکراسی کنترل شده‌ای را در عربستان ایجاد کنند و پس از آن این کشور را به سه یا چهار کشور تقسیم کنند.

وی تاکید کرد: مشی امریکایی‌ها نشان داده که نهایتاً زمانی که آنچه خواسته آمریکایی‌ها بود از سوی بن سلمان محقق شد خود او را هم خواهند کشت.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که عربستان اگر سر و صدایی می‌کند به پشتوانه آمریکایی‌هاست، اذعان داشت: آمریکایی‌ها در زمان ریاست جمهوری قبلی‌شان به عربستان هشدار دادند که اگر با ایران وارد جنگ شوید، فرصت تلفن کردن و کمک خواستن را هم نخواهید داشت.

معلمی با اشاره به سخنان ولیعهد سعودی اظهار داشت: عربستانی‌ها امکان ندارد بخواهند با ایران وارد جنگ شوند و صرفاً با هدف ایجاد فشار و جنگ روانی مطرح می‌شود.

وی در خصوص قدرت تسلیحاتی ایران و عربستان گفت: بعد از دفاع مقدس، قدرت تسلیحاتی ایران به ویژه در بخش موشکی رشد قابل توجهی داشته و در صورت نیاز تجهیزات لازم را برای دفاع از خودمان داریم.

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: همه موضوع اسلحه و تجهیزات نیست؛ برای نمونه قدرت تسلیحاتی یمن که با عربستان قابل مقایسه نیست، اما آیا توانستند بعد از چند سال بمباران این کشور راه به جایی ببرند؟ در سوریه موفق شدند؟

معلمی در پایان خاطرنشان کرد: موشک‌های ما با برد 2500 کیلومتر امتحان شده و دشمنان ما این را می‌دانند؛ اخیراً که آمریکایی‌ها نسبت به موشک باران سوریه اقدام کردند، جمهوری اسلامی هشدار داد که اگر پایگاه‌های ایران مورد اصابت قرار بگیرد، نقطه‌ای که از آنجا موشک پرتاب شود را مورد هدف قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.