سرویس: خواندنی 15:13 - دوشنبه 10 اردیبهشت 1397

حقایقی جالب در رابطه با خواب و رویا

حقایق باورنکردنی در مورد خواب که نمی‌دانید

همواره سوالات بسیاری در رابطه با اینکه چرا خواب می بینیم وجود دارد که هیچ‌گاه پاسخ دقیقی برای آنها یافت نشده است، در این مطلب شما را با حقایقی جالب در رابطه با خواب و رویا آشنا می کنیم.

به گزارش اصفهان شرق، رویاها و خواب‌های شبانه همیشه رازی در خود دارند، به همین دلیل پادشاهان همیشه مفسرانی را برای تعبير خواب هايشان داشته اند. همواره سوالات بسیاری در رابطه با اینکه چرا خواب می بینیم، آیا خواب‌ها حقیقت دارند و یا اینکه چه معنایی در بر دارند وجود دارد که هیچ‌گاه پاسخ دقیقی برای آنها یافت نشده است. در این مطلب شما را با حقایقی جالب در رابطه با خواب و رویا آشنا می کنیم.

رویاهایی که از حوادث خبر می دهند

افراد زیادی وجود دارند که ادعا می کنند قبل از یک اتفاق دلخراش، خواب دیده اند و مدعی اند که مطابق خواب آنها رخ داده است. مثل:

  • 19 خواب تایید شده قبل از حادثه تایتانیک
  • خواب آبراهام لینکلن، رئیس‌جمهور آمریکا در رابطه با ترور خودش
  • خواب مارک تواین، نویسنده آمریکایی در مورد قتل برادرش
  • بعضی از قربانیان حادثه 11 سپتامبر، خواب هایی در مورد این فاجعه دیده بودند

رویای مردان و زنان

زنان در مقایسه با مردان بیشتر خواب می بینند و بهتر از آنها خواب خود را به یاد دارند. خواب مردان در رابطه با دشمنی و خشونت با مردان دیگر و خواب زنان در رابطه با مسائل خانواده است.

رویاهایی که سبب یک اختراع شدند

گاهی بعضی از رویاها می توانند الهام بخش یک اختراع و یا یک کشف مهم باشند. مثل:

  • الیاس هاو – چرخ خیاطی
  • لری پیج – ایده گوگل
  • مندلیف – جدول تناوبی
  • تسلا – ژنراتورهای فعلی
  • جیمز واتسون – حالت مارپیچ دوگانه DNA

خواب های آگاهانه

برخی افراد مدعی هستند که قادر به کنترل رویاهای خود هستند و خواب های اسرار آمیزی می بینند. این افراد کارهای خارق العاده ای مثل سفر به گذشته، پرواز کردن و عبور از دیوار را می توانند انجام بدهند.

بیش از 90% رویاها فراموش می شوند

جالب است بدانید که اگر فرد در مرحله ای که مردمک چشم حرکت می کند از خواب بیدار شود، می تواند خواب خود را به یاد بیاورد. اما به طور کلی دو سوم متوسط عمر یک انسان در خواب می گذرد و یادآوری تمام خواب ها غیر ممکن است و 95% از خواب ها به محض بیدار شدن از ذهن پاک می شود.

رویای افراد نابینا چگونه است؟

افراد کور مادرزاد هیچ تصوری از تصویر و رنگ ندارند و تنها می توانند صداها و لرزش ها را احساس کنند. اما افرادی که بعد از مدتی از زندگیشان کور می شوند در رویاهای خود تصویر می بینند.

رویاهای ما در مورد افرادی است که می شناسیم

تقریبا 48% شخصیت های موجود در خواب، برای ما غریبه هستند. این اتفاق کمی عجیب است که چطور مغز می تواند قیافه های جدیدی به ما نشان دهد؟ اما باید بدانید که این شخصیت ها غریبه نیستند و شما در طول زندگیتان حداقل یک بار این چهره ها را دیده اید.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.