سرویس: غیر تولیدی 17:04 - یکشنبه 09 اردیبهشت 1397

معاون امور خدمات مشترکین و در آمد شرکت آب و فاضلاب

ضرورت کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب صنایع

معاون امور خدمات مشترکین و در آمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: با توجه به کاهش منایع آبی باید در مصرف آب صنایع ۲۵ درصد صرفه جویی شود.

به گزارش اصفهان شرق، رضا رضایی در نشست هم اندیشی که  ۵۰  نفر از مدیران اجرایی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در آن حضور داشتند بر کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب در صنایع کوچک تاکید و اعلام کرد: کاهش بارندگی‌ها در سال آبی جاری و کاهش بی‌سابقه حجم ذخیره سد زاینده رود منجر به کاهش تخصیص به بهره برداران شد.  به گونه‌ای که تخصیص آب شرب تا ۱۵ درصد کاهش یافت و اگر محدودیت منابع آبی بیشتر شود احتمال اینکه در آینده تخصیص‌ها هم کمتر شود وجود دارد پس صرفه جویی در مصرف آب در صنایع ضروری  است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸۶ درصد مشترکین خانگی الگوی مصرف را رعایت می‌کنند خاطرنشان‌کرد: در چندسال اخیر با توجه به اقدامات فرهنگی گسترده‌ای که پیرامون مصرف بهینه آب در جامعه در دستور کار قرار گرفت هم اکنون حدود ۸۶ درصد مشترکین خانگی الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، از این رو لازم است صنعتگران همگام  با مردم مصرف بهینه را مدنظر قرار دهند.

معاون امور خدمات مشترکین و در آمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲/۲ درصد از آب تولیدی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در اختیار صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی قرار می‌گیرد اضافه‌کرد: لازم است تمامی واحدهای صنعتی با احداث منابع ذخیره استراتژیک، نصب تجهیزات کاهنده و از همه مهم تر استفاده از پساب برای مصارف صنعتی مصرف خود را حداقل تا ۲۵ درصد کاهش دهند.

معاون امور خدمات مشترکین و درآمد آبفا استان اصفهان بر اهمیت بازچرخانی آب تاکید و اظهارکرد:در برخی از کشورهای دنیا بازچرخانی آب بسیار مرسوم است و آب خاکستری در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد پس بهتر است با توجه به منابع آبی موجود که بسیار محدود هستند صنعتگران درصدد منابع جایگزین باشند این درحالیست که نیاز آبی صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی به طور میانگین ۱۸۰۰ لیتر آب در ثانیه است که از این رقم  شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تنها ۶۷۰ لیتر در ثانیه آن را تامین می کند.

لازم بیادآوری ست درحال حاضر ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی در استان اصفهان فعال هستند که ۱۲۲ هزار نفر به طور مستقیم و ۳۰۰ هزار نفر به طور غیر مستقیم در این واحدهای صنعتی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.