سرویس: اخبار شهرستان 14:02 - یکشنبه 09 اردیبهشت 1397

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان:

عملیاتی کردن قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا در سال 97/ جرایم با شیب تند در فضای مجازی در حرکت است

سردار معصوم بیگی فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: اشراف بر فضای مجازی اولویت دیگری است که در نیروی انتظامی استان دنبال می شود زیرا جرایم با شیب تند در فضای مجازی در حرکت است و اگر کمکی نشود، آسیب جدی بر مردم وارد خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سردار مهدی معصوم بیگی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اولویت های نیروی انتظامی در سال جدید، اظهار کرد: نیروی انتظامی 12 اولویت مهم در سال جاری تعیین کرده که یکی از آن ها حمایت از کالای ایرانیست و طی ابلاغ فرماندهی کل انتظامی، خرید هر گونه کالای خارجی که مشابه داخلی داشته باشد در سطح نیروی انتظامی مطلقا ممنوع بوده و نظارت ویژه ای در این رابطه خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه نیروی انتظامی دو راهبرد ویژه را دنبال می کند، افزود: مبارزه با قاچاق کالا با عملیاتی کردن قرارگاه مبارزه با قاچاق و تقویت ایستگاه های مبارزه با قاچاق کالا و همچنین تجهیز تیم های تخصصی مبارزه و شناسایی انبارهای انباشت قاچاق، از راهبردهای دنبال شده توسط نیروی انتظامی خواهد بود.

وی از نصب اولین دستگاه ایکس ری کامیون در نایین خبر داد و گفت: نصب اولین دستگاه ایکس ری کامیون در نایین نوید خوبی برای مبارزه با کالای قاچاق در استان اصفهان است که به زودی انجام می شود.

سردار معصوم بیگی به رشد مبارزه با قاچاق کالا اشاره و افزود: رشد 200 درصدی در مبارزه با قاچاق در پرونده های بالای 500 میلیون تومان و رشد 50 درصدی در پرونده های بالای 100 میلیون تومان وجود داشته و همچنین تعداد باندهای متلاشی شده قاچاق کالا تا 100 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به مقابله بی امان نیروی انتظامی با سوداگران مرگ تصریح کرد: سوداگران مرگ به عنوان آسیب جدی در جامعه به شمار می روند که مقابله بی امان نیروی انتظامی با آنها از جمله اولویت های مهم به شمار می رود و در سال 97 نتایج خوبی در این خصوص به دست آمده است.

*اشراف نیروی انتظامی بر فضای مجازی استان اصفهان

سردار معصوم بیگی گفت: اشراف بر فضای مجازی اولویت دیگری است که در نیروی انتظامی استان دنبال می شود زیرا جرایم با شیب تند در فضای مجازی در حرکت است و اگر کمکی نشود، آسیب جدی بر مردم وارد خواهد شد.

وی به تدریجی بودن مشکلات در حیطه فضای مجازی اشاره کرد و افزود: آسیب مرتبط با فضای مجازی نرم و آهسته بوده و اگر نظارت خانواده ها بر فرزندان وجود نداشته باشد، زمانی متوجه می شوند که امکان نجات وجود ندارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان به عملکرد خوب پلیس سایبری در اصفهان اشاره و بیان کرد: جرایم اقتصادی در فضای مجازی کماکان بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده است و در این رابطه کلاهبرداری و موضوعات غیر اخلاقی دارای رتبه می شود.

وی به افزایش 45 درصدی تشکیل پرونده نسبت به سال گذشته در فضای مجازی و جرایم اشاره و تصریح کرد: نیروی انتظامی در این خصوص فعال تر شده و قطعا مراقبت خانواده ها نیز به مراتب باید افزایش یابد تا شاهد افزایش جرایم در این حوزه نباشیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه افرادی در خارج از کشور صحنه گردان کانال های معاند برای تشنج آفرینی هستند، اذعان کرد: جریان معاند در فضای مجازی به دنبال این است که از فضای درون جامعه به نفع خود بهره برداری کند و برای مثال در بحران آبی اصفهان قصد داشت که مطالبه صنفی کشاورزان شرق اصفهان را به حاشیه ببرد ولی با هوشیاری کامل به هدف خود نخواهند رسید.

*فرهنگ سازی ویژه موتورسوران به زودی در اصفهان

وی به آمار 55 درصدی جان باختگان موتورسیکلت در اصفهان اشاره و گفت: فرهنگ رانندگی در استان اصفهان نیاز به ارتقاء دارد و در این خصوص علی رغم آمار 35 درصدی جانباختگان موتورسوار در کشور، این آمار در اصفهان به 55 درصد رسیده است.

سردار معصوم بیگی تاکید کرد: برنامه ای به زودی در میدان امام حسین(ع) برای آموزش موتورسواران با میانگین 100 نفر در نظر گرفته شده است تا بتوان با این اقدام ویژه فرهنگ موتورسواری و ترافیکی را اتقاء دهیم.

وی به کم کردن فاصله وقوع جرم و کشف اشاره و تصریح کرد: تلاش خوبی در حوزه کم کردن فاصله بین وقوع جرم و کشف آن در نیروی انتظامی شده و در این خصوص رویکرد ما تجهیز آزمایشگاه هاست.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان، توانمندسازی کارکنان و دنبال کردن قرارگاه جهادی آموزش را از دیگر اولویت های نیروی انتظامی عنوان کرد.

وی به دستگیری سارقین اشاره و گفت: در حوزه مبارزه با سارقین، بیش از 1300 سارق دستگیر شده اند و اقدامات خوبی در حال شکل گیری است.

سردار معصوم بیگی از انهدام بزرگترین باند قاچاق هروئین و مورفین در اصفهان خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال بیش از چهار تن انواع مواد مخدر کشف شد که در سال گذشته این عدد به یک تن و 600 کیلو رسیده بود و می توان گفت که امسال بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر در اصفهان منهدم شد.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.