سرویس: اجتماعی 23:24 - شنبه 08 اردیبهشت 1397

شهردار شهر تودشک مطرح کرد:

احداث شبکه فاضلاب شهری راهکار مناسب در رفع مشکل فاضلاب تودشک

مجلسی شهردار شهر تودشک گفت: بررسی مشکلات فاضلاب شهر تودشک در دستور کار قرار گرفت و راهکار احداث شبکه فاضلاب شهری به عنوان راه حل نهایی دنبال می شود.

محمدرضا مجلسی در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به مشکلات فاضلاب شهر تودشک و محله نوبنیاد اظهار کرد: بالا آمدن آب ناشی از دفع فاضلاب به سطح زمین در محله نوبنیاد و مسکن مهر تودشک مشکل آفرین شده و باید برنامه ای عملیاتی در این خصوص انجام شود.

شهردار شهر تودشک افزود: بالا آمدن آب‌های سطحی، موجب آسیب‌زدن به سازه ساختمان‌ها و تأسیسات شهری خواهد شد که در قسمت‌هایی از شهر تودشک شاهد آن هستیم و حتی زیر زمین‌ یکی از منازل به سبب نشت آب با مشکل رو به روست.

وی از خسارت های احتمالی این مشکل خبر داد و گفت: مردم برخی مناطق به دلیل نداشتن فاضلاب شهری، قادر به سکونت در خانه های نوساز خود نیستند و پس از کندن چاه جذبی برای فاضلاب، بلافاصله چاه پر از آب شده و باید تخلیه شود که قطعا مشقت بسیاری را برای ساکنین به وجود می آورد.

مجلسی با اشاره به بررسی کارشناسی در این رابطه تصریح کرد: کارشناسی های به عمل آمده حاکی از آن است که این آب ها به علت داشتن نیترات ناشی از فاضلاب محلات است که به علت رُسی بودن منطقه و نفوذ ناپذیر بودن لایه های زیرین، به سطح زمین آمده و باعث بروز مشکل شده است.

وی تاکید کرد: با برگزاری جلسات متعدد، مقرر شد در اسرع وقت دستگاهای مربوطه اعم از ابفا، راه و‌ شهرسازی و بنیاد مسکن نسبت به اجرای شبکه فاضلاب این دو‌محل اقدام کنند و در آینده نیز با‌ پیگیری های مسئولان ذیربط ادامه محلات نیز دارای شبکه فاضلاب شود.

شهردار از فرماندار اصفهان به دلیل پیگیری این موضوع تشکر کرد.

به گزارش اصفهان شرق، با پیگیری دکتر کامران جلسه بررسی مشکلات فاضلاب شهر تودشک بخصوص مسکن مهر و‌ محله نوبنیاد در دفتر مهندس غلامی مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان، مهندس امینی مدیر عامل آبفای اصفهان و مهندس خانی مدیر بنیاد مسکن و دیگر کارشناسان مربوطه تشکیل شد. در این جلسه شهردار و اعضای شورای شهر و نیز رئیس شورای شهرستان به بیان مشکلات بوجود آمده بدلیل نداشتن شبکه فاضلاب شهری پرداختند و پس از بحث و‌ تبادل نظر مقرر شد در اسرع وقت با همکاری دستگاه های مربوطه این مشکل برطرف شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.