سرویس: اجتماعی 09:30 - یکشنبه 09 اردیبهشت 1397

رحیم‌پور ازغدی مطرح کرد؛

خیانت علت ۳۰ درصد از طلاق‌هاست/ مدعیان تحریک نشدن برابر برهنگی دروغگو یا بیمارند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: علت سی درصد طلاق ها خیانت است و فضای مجازی زمینه خیانت را گسترش داده است.

به گزارش اصفهان شرق، حسن رحیم پورازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در کرسی آزاد اندیشی با موضوع حجاب که در دانشگاه علوم تحقیقات برگزار شد، گفت: ما در ابتدا باید کلمه اجبار و اجباری را تعریف کنیم، چرا که اجبار بار منفی دارد و به همراه سلب آزادی است، آیا سلب آزادی قابل دفاع است؟ در هیچ چیزی اجبار صورت خوشی ندارد.

وی با بیان اینکه ما پنج نوع اجبار داریم، ادامه داد: اجبار عاطفی یکی از این اجبارهاست وقتی شما با صحنه ای مواجه می شوید که در آن به کودکی ظلم می شود یا صحنه های فجیع را می بینید ناخودآگاه ناراحت می شوید؛ مادر به شکل ناخودآگاه  به فرزندش محبت دارد؛ آیا کسی می تواند اجبار عاطفی را نکوهش کند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد:اجبار قانونی یکی دیگر از انواع اجبارها است،کسی که وارد یک کشور می‌شود باید قوانین آن کشور را بپذیرد، کسی که می خواهد رانندگی کند باید قوانین آن‌را رعایت کند.

رحیم پورازغدی نوع سوم اجبار را اجبار حقوقی دانست و افزود: اجبار حقوقی به اجبار قانونی بسیار نزدیک است اما اجبار حقوقی بسیار وسیع تر از اجبار قانونی است، احترام به پدر و مادر جزئی از اجبار حقوقی است البته عمل نکردن به بسیاری از اجبارهای حقوقی مجازات ندارد.

وی گفت: در بسیاری از کشورهای غربی بی حجابی اجباری است، خانمی که حجاب دارد نمی تواند در کشور فرانسه معلم باشد مثل زمان رضا شاه که به اجبار چادر از سر زنان کشیدند و مردم معترض به این بی حجابی در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیده شدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اجبار اخلاقی نوع دیگری از اجبار است، گفت: احترام به میهمان نوع دیگری از اجبار است، پنجمین اجبار هم اجبار غریزی است احساس تشنگی یا گرسنگی یا احساس نیاز جنسی که از سن بلوغ آغاز می شود از اجبارهای غریزی است.

رحیم پورازغدی اظهار داشت: فقط برای یک اجبار توجیهی وجود ندارد و آن هم اجباری است که جزء هیچ یک از 5 مورد اجبار تعریف شده نباشد و این اجبار همان استبداد است.

وی با بیان اینکه نمی توان کسی که به خدا اعتقاد ندارد را مجبور به رعایت احکام الهی کرد، گفت: باید توجه داشته باشیم که اگر کسی نخواهد در حریم خصوصی خود احکام الهی را اجرا کند، هیچ نیرویی نمی‌تواند او را وادار به انجام کاری کند؛ حکومت نمی‌تواند به کسی بگوید در ساعت خاصی غذا بخور و یا در منزل نماز بخوان.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با طرح این سوال که با کسی که حریم را در جامعه رعایت نمی‌کند باید چه برخوردی کرد، افزود: اگر کسی با این بهانه که بدن و شلوار برای من است، بخواهد در خیابان شلوار خود را از پا در بیاورد باید گفت خیابان محل رفت و آمد همه افراد است و این رفتار اخلاق را تحت تاثیر قرار می دهد، در ادامه این مثال می‌توان به راننده‌‍ای اشاره کرد که بخواهد در جهت مخالف اتوبان رانندگی کند، این رفتار به طور حتم خساراتی به بار می‌آرود اما قانون مانع از انجام چنین کاری می‌شود.

این استاد دانشگاه در ادامه کشورهای غربی  را در زمینه مسائل جنسی دچار تناقض خواند و گفت: در کشورهایی که محدویت‌های جنسی وجود ندارد هنوز هم سرویس بهداشتی زنان و مردان جدا از هم است، هنوز هم برهنگی خصوصا برهنگی مردان نکوهیده می‌شود و مردم می‌دانند  که همجنس بازی پسندیده نیست.

رحیم پورازغدی علت سی درصد طلاق ها راخیانت دانست و افزود: فضای مجازی زمینه خیانت را امروز گسترش داده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هرکسی بگوید که با دیدن برهنگی تحریک نمی‌شود یا دروغ می‌گوید باید به پزشک مراجعه کند، اصلا تحریک شدن یک امر طبیعی است به همین دلیل است که صنعت تولید فیلم‌های مستهجن امروز پردرآمد است.

وی با بیان اینکه برخی‌ می‌گویند که ذهن شما خراب است، که به این مسئله توجه می‌کنید، ادامه داد: دختر و پسر از نگاه دیگران متوجه می‌شوند که نیت این نگاه‌ها چیست؛ بعضی از نگاه‌ها آلوده است و همه می‌دانند که برخی از افراد بیمار هستند.

خانم یک لباسی می‌پوشد، یا یک غذایی درست می‌کند و عکس آن را در فضای مجازی منتشر می‌کند چندین مرد غریبه رامی‌بینیم که برای این عکس کامنت می‌گذارند اینها زمینه ساز خیانت زن و شوهر به همدیگر می‌شوند.

 حجاب، دفاع از عشق است

رحیم پوراز‌غدی با اشاره به اهمیت حجاب گفت: حجاب به پسر می‌گوید که تو حق نداری به دختران غریبه نگاه کنی،‌ تو حیوان نیستی که به صرف مذکر بودن به هر ماده‌ای نظر سو داشته باشی، حجاب دفاع از عشق است عشقی که بین دو نفر به وجود آمده است، در حالی که بی حجابی موجب می‌شود مرد همیشه زن خود را با ز‌ن‌هایی که در خیابان دیده مقایسه کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با طرح این سوال که آیا حجاب داشتن در اسلام خیلی سخت است، گفت: بهتر است بدانید که حجاب ایرانیان پیش از اسلام بسیار سخت ‌تر از حجاب اسلامی بوده است، مرد ایرانی قبل از اسلام می‌تـوانست به زن دستور دهد که دیگر با پدر و مادرش ارتباط نداشته باشد؛ آخرین شاه ساسانی سه هزار زن داشت و در آن جامعه حق تحصیل فقط مختص خانواده اشراف بود مردم ایران برای چنین چیزهایی مسلمان شدند.

وی با بیان اینکه اگر بگوییم ایرانیان با شمشیر مسلمان شدند توهین به مردم ایران است، گفت: بهترین دلیل برای اینکه می‌گوییم مسلمان شدن ایرانیان اجباری نبوده این است که مردم ایران  طی 4 قرن پذیرفتند که مسلمان شوند یعنی اجبار وجود نداشت؛ ملت ایران اگر به زور مسلمان می‌شدند این همه افتخارات برای اسلام به رقم نمی‌زدند. وقتی ایران در حمله مغول نابود شد، چرا ایرانیان به دین مغولیان روی نیاو‌رند؟ نه تنها ایرانیان دین اسلام را حفظ کردند مغو‌لیان هم به دین اسلام روی آوردند.

اگر بی بند و باری جواب می‌داد، جوانان غربی به تروریست‌ها ملحق نمی‌شدند

رحیم پورازغدی با بیان اینکه امروزه جوانان غربی به گروه‌های تروریستی همچون دا‌عش می‌پیوندند، گفت:آنقدر در جوامع غربی به جوانان ستم شده است آنها به اسلام افراطی روی آورده‌اند اگر بی بند و باری و حجاب اختیاری غرب مشکلی نداشت؛ چرا شاهد پیوستن جوانان غربی به گروه‌های تروریستی هستیم؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در ازدواج اکثر تعهدا‌ت را مرد می‌پذیرد، گفت: زن در ازدواج تنها ملزم می‌شود که به همسر خود خیانت جنسی نکند، حتی شیر دادن فرزند هم به عهده مادر نیست به همین دلیل بیشتر تعهدات بر عهده مرد است مردان غالبا تمایل به ازدواج ندارند و ترجیح می‌دهند نیاز جنسی و عاطفی خود را از راه‌های دیگر تامین کنند.

مردان هوسباز، حجاب را اجباری می‌دانند

وی با بیان اینکه  کسانی که از حجاب را اجباری می‌خوانندف غالبا مردان هوسبازی هستند، گفت: در پشت پرده اعتراضات به حجاب مردانی هوسباز هستند که نمی‌خواهند شاهد رواج  ازدواج باشند. آزادی در روابط دختر و پسر و بی حجابی این امکان را به مرد می‌دهد که هر لذتی می‌خواهد ببرد.

 ازدواج سفید خدمت صد در صدری به مرد است

رحیم پوراز‌غدی با اشاره به رواج ازدواج سفید در جوامع غربی گفت: ازدواج سفید خدمتی صددر‌صدی برای مردان است چرا که مرد هیچ تعهدی به گردن نمی‌گیرد در حالی که در ازدواج رسمی مرد نمی‌تواند تعهدات خود را عملی نکند، حجاب هم حوزه روابط مرد و زن را انسانی می‌کند  و هم کاری می‌کند که روابط زن و مرد در حوزه عمومی انسانی باشد و جذابیت‌های جنسی محدود به حوزه خصوصی گردد.

وی با بیان این مطلب که بر‌هنگی در فرهنگ غرب جنبه تبلیغاتی دارد، گفت: در کشورهای غربی از زن برای تبلیغات کالاهای تجاری استفاده می‌َشود هر چه زن بی‌حجاب تر باشد فروش آن کالا بیشتر است اسلام اجازه این سو استفاده از جنس زن را نمی‌دهد. مردی که برای استخدام منشی به زیبایی و بی حجابی زنان اهمیت می‌دهد زنان را تشویق می‌کند دنبال حجاب اختیاری باشند.

رحیم پور از‌غدی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که در احادیث اشاره‌ای به مجازات بی حجابی نشده است، گفت: اصلا چنین بی حجابی در زمان پیامبر و اهل بیت نبوده است همه زنان حجاب داشتند البته در آیات قرآن اهمیت حجاب آمده است؛ باید بدانید که در احادیث به مجازات هر نوع فعل منکر اشاره شده است و بی حجابی هم یکی از افعال منکر است.

وی با طرح این سوال که اگر لباس پوشیدن حق خصوصی افراد است، چرا در جوامع غربی علیه لباس پوشیدن و یا حجاب قانون تصویب می‌شود گفت: عده‌ای می‌پرسند که فرق شما با رضا خان که بی حجابی را قانون کرده بود چیست؟ رضا خان بر  خلاف فرهنگ خود فرهنگ لیبرالیسم را گسترش داد در حالی که دفاع از حجاب، دفاع از فرهنگ ایرانی و دین اسلام است حتی لیبرالیسم هم در آزادی افراد تاکید دارد و حق داشتن حجاب را محترم می‌شمارد رضا خان حتی بر خلاف اصول لیبرالیسم هم عمل کرد.

وی با اشاره به اینکه بی حجابی حد و مرزی ندارد، گفت: عده‌ای انتقاد می‌کنند که چرا در کشور باید حجاب در قانون آمده باشد، اگر قانون حجاب وجود نداشته باشد معلوم نیست بی حجابی تا کجا پیش می‌رود کما اینکه در غرب هم ولنگاری و بی حجابی هیچ حد و مرزی را نمی‌شناسد.

یاد آور شد: البته اینگونه نیست که هر خانمی حجاب کامل ندارد، مخالف اسلام است؛ ولی آزادی حجاب زمینه‌های انحطاط و تضعیف دین اسلام را در یک جامعه به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.