اصفهان شرق

مسؤولان نسل دهه 60 را زیر سؤال نبرند/ به جوانان اعتماد کنید

کدخبر: 166548
1397/02/09 در ساعت 08:00

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در همایش امتنان از کارگران اصفهانی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با عنایت به موضوعات اقتصادی، سال‌های اخیر را با شعارهای اقتصادی نام‌گذاری می‌فرمایند و همواره بر تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی تأکید داشته‌اند.

وی با بیان این که هر 3 قوه مجریه، مقننه و قضائیه در تحقق شعار امسال و شعارهای سال‌های قبل در حیطه فعالیت خود موظف هستند و مسؤولیت دارند، افزود: مجلس قوانین مربوط به حمایت از کار ایرانی را تصویب کرده اما نظارت بر اجرای آن ندارد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور گلایه داشته که سال 92 لایحه رفع موانع تولید را به مجلس برده و مجلس یک سال بعد آن را به دولت بازگردانده است، اما باید پرسید که از سال 93 که لایحه در اختیار دولت بوده، دولت برای اجرای آن چه کرده است؟ باید گفت در بسیاری مواقع دولت اقدامی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توان انتظار داشت که کالای خارجی مصرف کنیم اما فرزندانمان بیکار نشوند، از سال 90 تا کنون جمعیت شاغل در تنها شهرک صنعتی شهرستان فلاورجان از 12 هزار به نصف یعنی 6 هزار شاغل رسیده است.

موسوی لارگانی حل مشکل کارگر ایرانی را در گرو حل مشکلات کارفرما دانست و عنوان داشت: در قانون هدفمندی یارانه‌ها باید 30 درصد از درآمد تأمین‌شده به تولیدکننده داده شود که نه دولت قبلی و نه دولت فعلی آن را اجرا نکرده است.

وی تصریح کرد: گاهی اوقات اعلام می‌شود که وام با نرخ 4 درصد به تولیدکننده پرداخت شده، این در حالی است که چنین چیزی در قانون هدفمندی یارانه‌ها نیامده و اگر حتی وام 4 درصدی هم پرداخت شود، تولیدکننده باید 4 درصد اضافه‌تر به همراه دیرکرد احتمالی پرداخت کند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بعد نظارتی باید بیشتر تقویت شود تا همه قوانین مورد نظارت جدی قرار گیرند و بسیاری از مشکلات کشور حل و فصل شود.

وی ادامه داد: برخی مسؤولان، جوانان دهه 60 را زیر سؤال می‌برند، ازدیاد جمعیت با مدیریت صحیح و دقیق امکانات فعلی قابل تحقق است که حتی می‌توان جمعیت 150 میلیون نفری در کشور اداره کرد.

موسوی لارگانی اضافه کرد: جوانان تحصیل‌کرده و نخبه زیادی در کشور وجود دارند که هنوز از ظرفیت و استعداد آن‌ها استفاده نشده است، برخی می‌گویند نمی‌توان به جوانان به دلیل عدم تجربه اعتماد کرد، مگر ابتدای انقلاب که جوانان مسؤولیت‌های کشوری و لشکری را اداره می‌کردند، ممکن نشد؟ باید از یک جایی به جوانان اعتماد کرد تا بتوانند کسب تجربه کند.

انتهای پیام/فارس