اصفهان شرق

طرح مبارزه با بیماری سالک در جرقویه علیا آغاز شد/ تصاویر

کدخبر: 166537
1397/02/08 در ساعت 22:05

به گزارش اصفهان شرق، صبح امروز طرح مبارزه با بیماری سالک با حضور مسئولان محلی و شهرستانی و داوطلبان بسیجی در شهر حسن آباد آغاز شد.

منصوره ابوفاضلی در حاشیه آغاز به کار طرح مبارزه با بیماری سالک در بخش جرقویه علیا با اشاره به اجرای مرحله ای طرح مبارزه با این بیماری اظهار کرد: این مرحله که شامل مبارزه با مخزن سالک است با مشارکت جوانان جرقویه علیا به مدت معین آغاز شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شماره دو اصفهان ضمن اشاره به صدمات بیماری سالک اظهار کرد: هزینه زیادی در رابطه با درمان بیماری سالک وجود داشته و از نظر اجتماعی و روحی لطمات بسیاری را به فرد وارد می کند.

وی افزود: سعی شبکه بهداشت بر این است تا با آموزش و ارائه راه های پیشگیری از این بیماری در مناطق کویری، بتواند از رواج این بیماری بکاهد.

دکتر ابوفاضلی یکی ار راه های جدی در پیشگیری از این بیماری را آموزش عمومی دانست و تاکید کرد: چون این بیماری راه درمان واقعی ندارد پس پیشگیری بسیار مهم است و بهترین راه پیشگیری آموزش خانواده ها خصوصا کودکان است.

وی گفت: اگر کودکان در مدارس و خانواده ها آموزش کافی را در مورد راه های پیشگیری بدانند، این آموزش ها همیشه در اذهان آنها خواهد ماند و تبدیل به یک فرهنگ عمومی می شود.

مدیر شبکه بهداشت شماره دو اصفهان ضمن تقدیر از همکاری ارگان های جرقویه علیا بخصوص نیروهای بسیجی منطقه تاکید کرد: در چندین سال قبل منطقه جرقویه بیشترین آمار بیماری سالک را داشت ولی خوشبختانه با همکاری مسئولان و نیروهای بسیجی در سال گذشته بیشترین کاهش را در این بخش داشتیم و امیدواریم که با همکاری و تعامل بتوان روزی این بیماری را در کشور ریشه کن کنیم.

در ادامه بخشدار جرقویه علیا نیز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به حضار از مسئولین و نیروهای بسیجی که در سال های گذشته و امسال در اجرایی شدن طرح مبارزه با بیماری سالک همکاری لازم را داشتند تقدیر کرد.

در ادامه کارشناس مبارزه با بیماری ها ی مشترک بین دام و انسان شبکه بهداشت و درمان شماره 2 اصفهان نیز گزارشی از عملکرد خود در طرح مباره با بیماری سالک در سال گذشته را ارائه کرد و آموزش های لازم را به نیروهای بسیجی بیان کرد.

حسین زاده در ادامه افزود: بعلت پراکندگی منطقه جرقویه علیا حدود50 نفر از بسیجیان به مدت 8 روز در این طرح شرکت کردند که قسمت اول مربوطه به شهر حسن آباد و روستاهای کمال آباد، دستجرد، الله آباد، خارا و مالواجرد و قسمت دوم مربوطه به دهستان رامشه است.