اصفهان شرق

جلسه هم اندیشی با خیرین منطقه ای و استانی در جهت خدمت رسانی بیشتر به قشر محروم

کدخبر: 166536
1397/02/08 در ساعت 20:20

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق، صبح دیروز جلسه هم اندیشی خیریه امام حسن مجتبی(ع) به منظور بحث و تبادل نظر در جهت بهتر شدن عملکرد این خیریه و با دعوت از خیرین منطقه ای و استانی در محل مسجد حسینیه شهر حسن آباد برگزار شد.

در این مراسم با توجه به سالروز ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان مدیحه سرایی و مولودی خوانی توسط مداح اهل بیت آقای حسین کرمی انجام شد و در ادامه مدیریت دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام سید حسین مومنی عصر امروز در حاشیه جلسه هم اندیشی خیران استانی و شهرستانی در شهر حسن آباد با اشاره به ویژگی های مردم در جامعه اسلامی اظهار کرد: یکی از ویژگی های بسیار مهمی که یک فرد در جامعه اسلامی باید داشته باشد و طبق آیات قرآنی جبرائیل امین نیز آرزوی آن را داشت، خواندن نماز بصورت جماعت است که اگر در جامعه ما به این موضوع بیشتر توجه شود بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

مدیر دفتر آیت الله مکارم شیرازی در اصفهان با تاکید بر جلسات هم اندیشی افزود: دومین ویژگی مردم هم اندیشی و ملاقات و ارتباط با عالمان است چراکه طبق روایات و احادیث یک ساعت هم نشینی با عالم و کسب علم، ثوابی بسیار دارد و این عمل آثار و برکاتی بسیار به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه سومین ویژگی مردم در جامعه اسلامی را بی تفاوت نبودن نسبت به مسائل دانست و گفت: یکی از معضلاتی که امروزه در جامعه ما در حال افزایش است گفتن کلماتی نظیر به من چه؟ و به ما چه؟ است و ما باید این بی تفاوتی را از خودمان در خانواده شروع کنیم و در جامعه گسترش دهیم و نسبت به هم احساس مسئولیت داشته باشیم.

حجت الاسلام مومنی تاکید کرد: بی تفاوتی نسبت به مسائل باید در بین قشر متدین رفع شده تا بتوان به سمت دوری از این معضل قدم برداشت.

وی به بیان توجه به ایتام به عنوان محوری ترین بحث در جلسات هم اندیشی اشاره کرد و افزود: ویژگی چهارم  که امروز در این گردهمایی محور بحث ماست توجه به افراد یتیم و بی سرپرست است و ما با الگو گیری از پیامبر اکرم(ص) باید نسبت به این امر واقف و توجه کنیم.

در ادامه حجه اسلام شیخ محمد جمشیدی مدیریت خیریه امام حسن مجتبی (ع) در گزارشی میزان درآمد و هزینه خیریه و نحوه هزینه کرد را در شهر و منطقه بیان و به همکاری گسترده این خیریه و مرکز نیکوکاری با کمیته امداد و بهزیستی در راستای کمک به محرومین و نیازمندان اشاره کرد..

جمشیدی در ادامه با اشاره به فعالیتهای این خیریه گفت: عمده فعالیت خیریه را در تأمین جهیزیه خانواده های نیازمند عنوان و در خصوص سایر فعالیت ها همچون کمک به ساخت مسکن، تامین هزینه درمان بیماران، اعطای وام و قرض، کمک هزینه زندگی ایتام و نیازمندان، کمک غیر نقدی و نقدی به محرومین توضیحاتی داد و از برنامه مشترک با کمیته امداد و بهزیستی در شهر حسن‌آباد خبر داد و ی درآمد این مرکز را در سال 96 حدود 2 میلیارد470 میلیون  ریال برآورد کرد وی در ادامه از خیرین خواست تا با همکاری و تعامل و ارائه راهکارهای مطلوب در جهت عملکرد بهتر این خیریه کمک های لازم را داشته باشند.