اصفهان شرق

۵ میلیون اصفهانی از تیرماه آب شرب ندارند

کدخبر: 166516
1397/02/08 در ساعت 13:07

به گزارش اصفهان شرق، محمد حسین قرائتی در مراسم تکریم و معارفه رییس اداره آبفار شهرستان با اشاره به وضعیت بحرانی آب در کشور اظهار کرد: پیش بینی ها از مشکل تامین آب پنج میلیون اصفهانی در اواسط تیرماه خبر می دهند که قطعی آب برخی مناطق در روزهای اخیر حاکی از این موضوع است.

رییس اداره آبفار استان اصفهان با اشاره به آبرسانی سیار به برخی روستاها گفت: در سال ۹۶ به ۳۷۰ روستا روزانه بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰  متر مکعب آبرسانی سیار انجام داده ایم.

قرائتی با اشاره به کاهش سهمیه  آب  صنعت، کشاورزی و شرب گفت: میزان آب موجود در سد یک میلیارد متر مکعب است.

وی با بیان اینکه همه باید بدانیم معضل موجود جدی است، گفت: سرانه مصرف آب باید از ۴۰۰ و ۳۰۰ لیتر به ۱۵۰ لیتر برسد تا بتوانیم از این معضل عبور کنیم.

وی همکاری مردم در این زمینه را از اصلی ترین نیازهای جامعه دانست و تاکید کرد: ما به تنهایی نمی توانیم کاری از پیش ببریم و مردم نیز باید همراه شوند و می دانیم هرکجا مردم وارد میدان شده اند، مشکلات برطرف شده است.

رییس اداره آبفار  استان اصفهان با انتقاد از برخی مردم افزود: متاسفانه هنوز روش های آبیاری در خانه ها به صورتی است که میزان هدر رفت آب بسیار بالا بوده و باغچه های بزرگ خانه ها این موضوع را تشدید می کند.

انتهای پیام/ایمنا