سرویس: اقتصادی 10:45 - شنبه 08 اردیبهشت 1397

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت قرمز

مسؤولان جوابگوی رشد قیمت‌ها باشند/ اتحادیه قیمت‌گذار نیست

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت قرمز استان اصفهان گفت: صنف فروشندگان گوشت، تعیین‌کننده قیمت نیست؛ مسؤولان برای کنترل بازار باید به فکر بوده و دولت و مسؤولان باید جوابگوی قیمت‌ها باشند.

به گزارش اصفهان شرق، رضا انصاری طادی در رابطه افزایش اخیر قیمت گوشت در بازار اصفهان اظهار کرد: قیمت گوشت نسبت به آخرین روزهای سال گذشته بین 2 الی 3 هزار تومان گران شده است.

وی در ادامه افزود: در حقیقت خرید قصابی‌ها گران‌تر شده اما به در طی این روزها به دلیل عدم کشش بازار، تلاش شد تا در اصفهان این افزایش قیمت لحاظ نشود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت قرمز استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت گوشت در تهران بالای 50 هزار تومان است اما در اصفهان گوشت بدون دنبه 47 هزار تومان است.

انصاری با اشاره به افزایش قیمت‌ها در بازار خاطرنشان کرد: گوشت با دنبه در حال حاضر 43 هزار تومان است و اگر وضعیت به همین منوال باشد و دولت تلاشی برای کاهش قیمت‌ها نکند؛ مجبور به افزایش قیمت خواهیم بود.

وی صادرات را یکی از عوامل رشد قیمت‌ها دانست و متذکر شد: دولت باید تلاشی برای کنترل قیمت‌ها داشته باشد و جلوی صادرات را بگیرد زیرا با این وضعیت نمی‌توان قیمت‌ها را ثابت نگهداشت.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت قرمز استان اصفهان با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها موجب کاهش تقاضا شده و مصرف‌کننده قدرت چندانی برای خرید ندارد متذکر شد: صنف فروشندگان گوشت تا حدی می‌تواند فشار هزینه‌ها را تحمل کند و از سود خود بکاهد و تداوم این وضعیت و ثابت نگاه داشتن قیمت از سوی فروشندگان امکان پذیر نیست.

انصاری در رابطه با دلیل افزایش قیمت گوشت نیز اظهار کرد: خشک‌سالی و کمبود دام موجب کاهش عرضه شده است

وی در خصوص ماه مبارک رمضان و رفتار احتمالی قیمت‌ها تأکید کرد: برای ماه رمضان نیز برنامه خاصی در نظر نداریم چون شرایط با ثبات نیست و اگر همین فردا مجدداً هزار تومان به قیمت خرید قصابی‌ها افزوده شود مجبور به افزایش قیمت هستیم.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت قرمز استان اصفهان گفت: صنف فروشندگان گوشت، تعیین‌کننده قیمت نیست؛ مسؤولان برای کنترل بازار باید به فکر بوده و دولت و مسؤولان باید جوابگوی قیمت‌ها باشند.

انصاری در خصوص ارتباط افزایش قیمت دلار و قیمت گوشت اذعان کرد: افزایش قیمت دلار به طور مستقیم بر قیمت گوشت تأثیر می‌گذارد اما مسؤولان اعتقاد دارند که با تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی به گوشت وارداتی، قیمت‌ها کاهش می‌یابد اما در رابطه با دلیل آن توضیحی ارائه نداده‌اند.

وی با انتقاد از مدیریت بازار اعلام کرد: تا زمانی که مدیریتی صحیحی بر بازارها حاکم نباشد نمی‌توان انتظار ثبات داشت.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت قرمز استان اصفهان همچنین تصریح کرد: قیمت گوشت گوساله بدون چربی 41 هزار تومان است؛ مغز ران 45 هزار تومان و مخلوط 37 هزار تومان است.

انصاری ادامه داد: گوشت شتر مخلوط 42 و گوشت صاف آن نیز 46 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت قرمز استان اصفهان در رابطه با گزارش تخلف صنف متبوع خود در ایام نوروز نیز بیان داشت: در ایام نوروز تخلفی از صنف فروشندگان گوشت گزارش نشده و بازرسی اصناف از صنف فروشندگان گوشت کاملاً راضی بوده است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.