سرویس: اخبار شهرستان 15:49 - جمعه 07 اردیبهشت 1397

امام جمعه شهر ورزنه:

دشمن در تلاش است که مشکلات کشور را با سیاه نمایی به بحران تبدیل کند

حجت الاسلام شامحمدی امام جمعه شهر ورزنه گفت: باید دشمنی های دشمنان نظام اسلامی را بشناسیم زیرا دشمن همواره در تلاش است تا در کشور به میزان مشکلاتی که وجود دارد با سیاه نمایی بحران ایجاد کند و مردم را مایوس نماید.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل شامحمدی امام جمعه ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع ضمن دعوت به تقوای الهی وتبریک اعیاد شعبانیه اظهارداشت: در نیمه شعبان میلاد امام زمان(عج) را داریم که باید این روز را گرامی بداریم ودر جهت ظهور تلاش کنیم که انتظار فرج افضل همه عبادت ها می باشد.

وی در ادامه افزود:انتظار فرج یک عمل است بعضی ها فکر می کنند انتظار فرج یعنی نشستن وهیچ کاری انجام ندادن ولحظه شماری کردن برای ظهوراست که این تفکر اشتباه است انتظار فرج در زمره وهم ردیف اعمال دیگر نیست بلکه فضیلت آن بالاتر است.

امام جمعه ورزنه به مهیا نمودن جامعه برای ظهور امام زمان (عج) اشاره و تصریح کرد: همانطور که برای ورود یک مهمان به خانه ما مقدمات آن از قبیل نظافت خانه ،فراهم نمودن فضایی خوب برای مهمان وپخت یک غذای خوب تلاش می کنیم باید جامعه اسلامی را هم مهیای ظهور امام زمان (عج) کنیم باید جامعه تحمل عدالت را داشته باشد ظهور امام مساوی است با عمل کردن طبق میزان عدالت آیا جامعه امروز تحمل اجرای عدالت را دارد؟باید امام را بشناسیم وبدانیم که امام زمان(عج) از ما چه می خواهد.

خطیب جمعه ورزنه بیان داشت: انتظار فرج نه تنها یک عمل است بلکه افضل وبرتر از اعمال دیگر است ویک فرد منتظر حقیقی کسی است که اقامه نماز،جهاد،زکات و.. می کند .

حجت الاسلام شا محمدی به دوستون ظهور اشاره وافزود: ظهور بر روی دوستون استوار است که ستون اول امام زمان(عج) وستون دوم مردم هستند امام همیشه آماده ظهور است واو انتظار فرج را می کشد آیا مردم هم آماده هستند؟ مردم در زمینه ظهور سه دسته می باشند که دسته اول کسانی هستند بی تفاوت،دسته دوم کسانی هستند که ظهور امام زمان(عج) را برای حل مشکلات ومعضلات خودش می خواهد ودسته سوم که تعدادشان هم اندک است کسانی هستند که ظهور را برای خارج کردن دین اسلام وامام زمان(عج) از غربت می خواهند ودر فکر بر افراشته شدن پرچم اسلام اسلام بر دنیا می باشند.

وی در توصیف منتظر حقیقی به فرازی از دعای عهد اشاره وبیان داشت: در دعای عهد می خوانیم خدایا مارا از کسانی قرار بده که جزء انصار واعوان حضرت مهدی(ع) باشیم وجزء کسانی باشیم که سرعت می گیریم برای برآوردن نیازامام و جز کسانی قرار ده که اوامر امام را انجام دهیم وحوایج اورا برآورده و اراده امام را عملی نماییم امروز روز امتحان کسانی است که منتظر ظهور هستند اگر کسی اراده ولی فقیه را برآورده کند واراده او را بر اراده خود مقدم بداند او می تواند منتظر ظهور باشد .
امام جمعه ورزنه به یاری کردن امام زمان(عج) اشاره وتصریح کرد: مردم اگر امام زمان(عج) را یاری نکنند اگر ظهور هم اتفاق بیفتد این ظهور به اهداف خود نخواهد رسید همانطور که در صدر اسلام ودر زمان حضرت علی (ع) مردم امام خود را یاری نکردند واوخانه نشین گردید.

حجت الاسلام شا محمدی امام جمعه ورزنه درخطبه دوم ضمن تبریک میلاد حضرت امام زمان(عج) و ولادت علی اکبر(ع) وروز جوان اظهار داشت: در روایت آمده است که یاران امام زمان(عج) همگی جوان هستند ودربین آنها افراد سالخورده به ندرت دیده می شود جوانان باید قدر خودرا بدانند ودر جهت اینکه در زمره یاران امام زمان(عج) قرار گیرند تلاش کنند.

خطیب جمعه ورزنه به روز شوراها اشاره و تصریح کرد: شوراهای شهر وروستاها تنها مسئولی هستند که مستقیم از طرف مردم انتخاب می شوند که ویژه گی های خاصی نسبت به انتخاب های دیگر مردم دارد وآن ویژه گی ها عبارتند از اینکه اکثر شوراها چه در شهر وچه در روستاها از اقوام ونزدیکان اهالی آن منطقه هستند محل زندگی انها مشخص در دسترس مردم هستند ومردم شناخت به وضع زندگی ،افکار واعتقادات او را دارند ولی نباید شوراهای اسلامی را دست کم گرفت چرا که آنها وظیفه رسیدگی به وضع ظاهری وعمرانی شهر وروستا ها را دارند وپیگیر رفع نواقص شهر وروستا، پیگیرمشکلات و حفظ وتقویت دین واعتقادات مردم را دارند .

حجت الاسلام شامحمدی در ادامه اظهار داشت: از شورا های اسلامی شهر وبخش بن رود چند تقاضا داریم که ان شاالله با پیگیری آنها مشکلات مردم منطقه مرتفع گردد ضمن تشکر از مسئولین در ارتباط با ساخت بیمارستان در بازدیدی که اخیرا مسئولین بهداشت از بیمارستان دردست ساخت ورزنه را داشتند قول تکمیل وتجهیز آنرا تا پایان سال دادند که شوراها باید به جد پیگیری کنند تا بیمارستان برای خدمات دهی به مردم هرچه زودتر افتتاح گردد پیگیری وراه اندازی خدمات آزمایش قبل از ازدواج وهمچنین آزمایش عدم اعتیاد در شهر ورزنه بخاطر فاصله زیاد تا مراکز دیگر که باعث هزینه برای مردم می شود.

امام جمعه ورزنه ضمن تبریک روز معلم بیان داشت:معلم علاوه بر تعلیم و اموزش سهم مهمی در تربیت دانش آموز داردو از وظایف معلمین تربیت دانش آموزان و انقلابی بار آوردن آنها می باشد چند میلیون نفر دانش آموز در اختیار معلمان هستند که اینها امانتند وباید تلاش کنند که حق این امانت را درست بجای آورند.

وی به وظایف دانش آموزان نسبت به معلم اشاره وافزود: دانش آموزان باید رعایت اخلاق وادب را نسبت به معلم خود داشته باشند وهمانند پدر ومادر خود به او احترام بگذارند و تلاش کند که زحمات معلمین ومربیان خود را به هدر ندهد و وظیفه اولیاء هم این است که سطح نگاه دانش اموز خود نسبت به معلم را بالا ببرد وحرمت معلم را نگه بدارندو وظیفه دولت هم تقویت بنیه علمی، انقلابی،معنوی و همچنین معیشت این قشر زحمت کش جامعه می باشد.

حجت الا سلام شا محمدی ضمن حمایت از برخورد پلیس و حفظ اعتقادات دینی مردم اظهار داشت: باید دشمنی های دشمنان نظام اسلامی را بشناسیم دشمن همواره در تلاش است تا در کشور به میزان مشکلاتی که وجود دارد با سیاه نمایی بحران ایجاد کند ومردم را مایوس نماید ونهاد های انقلابی رادر بین مردم تخریب کند تذکر پیلس به دختر هتاکی که کشف حجاب کرده بود را بزرگ جلوه بدهد واز آن یک موج گسترده بر علیه پلیس به راه بیندازد که متاسفانه وزیر کشور وبعضی از نمایندگان مجلس هم با موج دشمکن همراهی کردند واین نشان می دهد که آگاهی کافی را از دین اسلام ندارند ما دست تک تک نیروی های انتظامی را بخاطر غیرتی که نسبت به دین اسلام واعتقادات مردم دارند می بوسیم واز انها حمایت می کنیم ومی خواهیم که به هیچ عنوان دچار این حواشی نشوند وبا اراده قوی در جهت اعتلای دین اسلام در جامعه تلاش کنند.

امام جمعه ورزنه به سخنان رئیس جمهور امریکا اشاره وافزود: رئیس جمهور امریکا می گوید برجام بر سرجای خود باشد ولی چون ایران حقوق بشر را رعایت نمی کند باید تحریم شود که ما از اول هم گفتیم که برجام کاری نخواهد کرد وهنوز هم روی پله اول هستیم باید روش مقابله با این تحریم ها را بدانیم وآنکه لزوم شناخت دشمن وتاکتیک های او ودامن نزدن به ان وبالابردن سطح آگاهی مردم در خصوص یاس ونا امیدی که دشمن دنبال می کند .

ایشان تصریح کردند: بهترین راه مبارزه با تحریم های دشمنان استفاده از کالاهای ایرانی است حتی اگر کیفیت آن هم کم باشد که مطمئنا اگر تقاضا زیاد شود تولید کننده هم با امید ودلگرمی کیفیت کالاهای خود را بالا خواهد برد از همه مردم می خواهیم برای رضای خدا از کالای تولید داخل استفاده نمایند واز فروشندگان هم تقاضامندیم که نسبت به تهیه جنس ایرانی برای محل فروش خود اقدامی جدی داشته باشند.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.