اصفهان شرق

میانگین جرایم رایانه‌ای اصفهان بیش‌از سایر استان ها است

کدخبر: 166434
1397/02/06 در ساعت 18:08

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی ضمن اشاره به تعامل و ارتباط افراد جامعه با استفاده از شبکه های اجتماعی، اظهار کرد: امروزه شبکه های اجتماعی ابزار ارتباطی مردم در جامعه هستند و فراهم کردن یک محیط اجتماعی مورد پسند باعث تعامل اعضای جامعه با یکدیگر می شود و این شبکه ها امکان حضور اجتماع حداکثری را هر چند به صورت مجازی برای افراد فراهم می کنند.

وی افزود: ارتباط گسترده افراد جامعه از مزیت های شبکه های اجتماعی است اما ازطرف دیگر نباید از وقوع جرایم در این شبکه ها و فضای مجازی غافل شد. نکته حایز اهمیت این است که میانگین جرایم رایانه ای در سال ۹۶ در کل کشور ۴۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته که این رقم در استان اصفهان ۶۲ درصد بوده است، یعنی ۱۷ درصد میانگین جرایم رایانه استان اصفهان نسبت به جرایم سایر استان ها بیش‌تر است و این رقم برای شهروندان شایسته نیست.

رییس پلیس تولید و تبادلات اطلاعات انتظامی استان اصفهان گفت: در بررسی سهم شبکه های اجتماعی از کل جرایم، متاسفانه باید گفت که در حوزه رفتاری تقریبا صد در صد این شبکه ها و در حوزه اقتصادی حدود ۷۰ درصد آن ها در وقوع جرایم نقش دارند.

وی ادامه داد: می توان گفت که شبکه های اجتماعی محیطی زیرساختی و زیر بنایی برای کار در فضای مجازی است و در صورتی که در این حوزه در خصوص مسایل امنیتی مسئله ای ایجاد شود به طور یقین مخاطراتی را برای کاربران درپی خواهد داشت.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: شبکه های اجتماعی غیر بومی در وقوع جرایم رایانه ای نقش حداکثری را ایفا می کنند اما خوشبختانه این روزها بحث شبکه های بومی نیز مطرح است و انواع شبکه های متنوع و ذائقه پسند با رویکردهای مالی و اجتماعی برای کاربران ارایه شده است.

مرتضوی گفت: چنانچه کاربران بخواهند از جرایم فضای مجازی فاصله بگیرند و استفاده های امن تر و بهتری از این فضاها را داشته باشند، استفاده و استقبال از شبکه های بومی به انتخاب مردم بستگی دارد و در حقیقت این خود کاربران هستند که استفاده از یک شبکه بومی امن و برخوردار از پشتیبانی فنی را انتخاب می کنند تا با استفاده از این شبکه های امن از تهدیدهای وقوع جرم دراین فضا مصون باشند.

 رییس پلیس فتای استان اصفهان تاکید کرد: ضروری است که کاربران موضوع تامین امنیت و آسایش را جدی بگیرند و امروزه از بستری که فراهم شده به نحو صحیح استفاده کرده و بهره وری لازم را داشته باشند تا بتوانند آسایش و آرامش بهتری را برای خود تامین کنند.

انتهای پیام/ایمنا