اصفهان شرق

برای تولید برخی از کالاها دلسوزی نمی‌شود/ محصول استاندارد باید باکیفیت باشد

کدخبر: 166381
1397/02/06 در ساعت 08:00

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با مدیرکل استاندارد استان اصفهان و جمعی از پرسنل این اداره کل با اشاره به منویات رهبر انقلاب در خصوص تولید کالای ایرانی با کیفیت اظهار کرد: تولیدکنندگان باید برای مملکت دلسوزانه کار کنند و تولید با کیفیت و به صورت استاندارد برای عرضه در بازارهای داخلی تولید کنند تا مردم نیز ایرانی بخرند.

وی با بیان اینکه مسأله استاندارد در کشور ما تعریف نشده است، افزود: آیا استاندارد نسبی است یا اینکه یک حد اعلی و بالا دارد که باید به آن رسید؟ باید تعریف استاندار مشخص باشد؛ اگر محصولی استاندارد است باید یک محصول کامل و باکیفیت باشد.

امام جمعه اصفهان گفت: پیامبر اکرم(ص) بالای قبری ایستاده بودند و فردی درون قبر در حال به خاک سپاری میت بود، آن حضرت دیدند آن فرد، کار خاک سپاری را به صورت صحیح و کامل انجام نمی دهد، ایشان در داخل قبر رفتند و کار دفن را به صورت صحیح و کامل انجام دادند، آن فرد پرسید کار من با شما جه تفاوتی دارد و فرقی به حال این مرده نمی کند، آن حضرت فرمودند که مؤمن کار را متقن و محکم و کامل انجام می دهد بنابراین همه ما به عنوان یک مسلمان و مؤمن باید کارهایمان را به صورت کامل و دقیق انجام دهیم و تولیدات ما نیز باید با کیفیت کامل باشد.

وی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات اجناسی خریداری می‌شود که مشخص است کیفیت و استاندارد ندارد و تولیدکننده برای تولید این محصول دلسوزی نکرده و دقتی نداشته است.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به حدیث « اُطلُبُوا العِلمَ و لَو بِالصِّین» عنوان داشت: باید از تجربه سایر کشورها استفاده شود و کالاهایی تولید شود که کیفیت آن در جهان ویژه باشد؛ نیروهای مسلح ما امروز پهباد دشمن را بر روی زمین می‌نشانند اما چگونه می‌شود که برای مثال یخچال را نمی‌توانیم به گونه‌ای بسازیم که زود خراب نشود؟

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان کشورمان به خوبی توانایی دارند که اجناس با کیفیت بالا تولید کنند فقط کمی نیاز داریم که مهندسان با ذوق و فکر عمل کنند و بیش از پیش به تولید محصول استاندارد و با کیفیت توجه داشته باشند.

غلامحسین شفیعی مدیرکل استاندارد استان اصفهان در ابتدای این دیدار با بیان این که وظیفه ما حمایت از کالای با کیفیت ایرانی است، ابراز داشت: در حال حاضر محصولاتی تولید یا صادر می‌شود که کیفیت لازم را ندارد و مردم ناراضی هستند.

وی با بیان این که استاندارد یعنی حداقل کیفیت قابل قبول برای یک محصول،  یادآور شد: 28 هزار نوع استاندارد در زمینه‌های مختلف وجود دارد که تنها هزار استاندارد اجباری است؛ البته در سال جدید کیفیت استانداردها ارتقاء می‌یابد.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان در پایان متذکر شد: در استان اصفهان 3 هزار واحد تحت پوشش استاندارد اجباری هستند و 400 واحد به صورت تشویقی علامت استاندارد را دریافت کرده‌اند که استانداردهای اجباری برای آنان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/فارس