سرویس: غیر تولیدی 15:02 - چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397

استاندار اصفهان

کم‌کاری برای من قابل تحمل نیست/ شرایط سخت باید فعالیت مدیران را مضاعف کند

استاندار اصفهان گفت: اگر کم‌کاری‌ها افزایش یابد یک نوع خیانت به مردم است و این برای بنده به عنوان مدیر عالی استان قابل تحمل نیست.

به گزارش اصفهان شرق، محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان اظهار کرد: فضای کسب و کار استان گرچه نسبت به سایر استان‌ها وضعیت بهتری دارد ولی با توجه به این که در اصفهان همه عوامل معطوف به کسب و کار از جمله نیروی انسانی فرهیخته و کاری، فرهنگ کار و اقتصاد و زمینه‌های مختلف وجود دارد، زیبنده نیست که در پارامترهای پایش فضای کسب و کار، استان از نمره خوبی برخوردار نباشد و این امر در استانی که مهد سرمایه‌گذاری‌های صنعتی، تولیدی و صادراتی بوده قابل تحمل نیست.

وی افزود: کار کردن هم یک وظیفه اعتقادی و الهی است و هم مسؤولیت اداری مدیران به شمار می‌رود و اگر کم‌کاری‌ها افزایش یابد یک نوع خیانت به مردم است و این برای بنده به عنوان مدیر عالی استان قابل تحمل نیست.

استاندار اصفهان گفت: علی‌رغم تلاش‌های صورت‌گرفته از سوی مدیران، باید بدانیم که زحمات زمانی ارزشمند است که در خصوص پارامترهای استاندارد از جمله سرعت دسترسی مردم به اطلاعات، بانک‌ها، مالیات، بیمه و … که فضای کسب و کار را پایش می‌کند، جایگاه خوبی داشته باشیم.

وی با بیان این که از ابتدای حضور در اصفهان موضوع رفع بروکراسی برای سرمایه‌گذاران مورد تأکید قرار گرفت، خاطرنشان کرد: 4 ماه گذشته تا اندازه‌ای وضعیت بهتر شده ولی به استانداردها نرسیده است و هیچ دلیلی ندارد که این امکانات اداری و مسؤولیت‌ها و اختیارات به تسریع در کار مردم منجر نشود.

مهرعلیزاده اذعان داشت: محافظه‌کاری بیش از اندازه و ترس از وجود نقص در انجام کار در برخی از مدیران باعث شده که از انجام دیگر فعالیت‌ها امتناع ورزند ولی باید بدانند که انجام ندادن کار خود ایرادی بالاتر از این است که کاری برای ایراد اندکی انجام نشود و البته در این راستا دستگاه‌های نظارتی باید دقت بیشتری داشته باشند که ایرادات معمولی را ایراد اساسی تلقی نکنند و همکاری لازم را داشته باشند.

وی با تأکید بر این که مدیران باید با ریسک کافی حرکت کنند، تصریح کرد: با توجه به نام‌گذاری امسال به نام حمایت از کالای داخلی و با توجه به این که یکی از مسیرهای درست برای تحقق این شعار فعالیت سیستم‌های اداری در جهت کاهش قیمت، افزایش کیفیت و ایجاد فرهنگ گرایش به کالاهای داخلی است، مدیران باید نسبت به گذشته کار و سرعت مضاعفی داشته باشند و به همین منظور کندی‌هایی که در برخی از سیستم‌های اداری وجود دارد قابل تحمل نخواهد بود.

استاندار اصفهان ادامه داد: مدیران باید بتوانند به عنوان یک خدمت‌گزار که کارش با پذیرش همه خطرات و ریسک‌ها همراه است کار کنند و اگر مدیری این ویژگی را نداشته باشد نمی‌تواند راهگشای جامعه در امور مختلف از جمله تولید و اشتغال باشد و ارزیابی مدیران و بازنگری در انتخاب مدیران بر اساس این شاخص‌ها خواهد بود.

وی در ادامه به بررسی راهکارهای حمایت از کالای ایرانی پرداخت و یادآور شد: باید دلایل عدم حمایت برخی از مردم از خرید کالای ایرانی بررسی شود و مشوق‌هایی به تولیدکنندگان کالای ایرانی و خریداران ارائه شود.

مهرعلیزاده بر فرهنگ‌سازی عمومی برای مصرف محصولات داخلی تأکید کرد و بیان داشت: باید طی یک ماه آینده در کارگروهی راهکارهای عملی برای حمایت از کالای ایرانی بررسی و برای اجرا ارائه شود.

وی تأکید کرد: حمایت از کالای ایرانی باید در همه ابعاد به کار گرفته شود و در راستای ارتقای کیفیت کالاهای ایرانی و ورود به بازارهای جهانی تلاش صورت گیرد، چراکه صادرات بازکننده راه تولید داخلی است.

استاندار اصفهان در پایان با اشاره به این که امسال سال سختی را در بخش‌های مختلف به ویژه آب در پیش خواهیم داشت، اذعان داشت: شرایط سخت باید موجب فعالیت و حرکت مضاعف مدیران شود و این امر در خصوص خشکسالی و کمبود منابع آب نیز صادق است؛ همه مردم و مدیران باید با تلاش و صرفه‌جویی و همچنین اجرایی کردن مصوبات کارگروه سازگاری با کم‌آبی در جهت حل مشکلات و عبور از شرایط سخت حرکت کنند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.