سرویس: غیر تولیدی 17:07 - سه شنبه 04 اردیبهشت 1397

قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران:

برخورد با مشترکان پرمصرف ، راه عبور از کم آبی است

قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: تسریع در اجرای پروژه‌ها و اجرای برنامه‌های مقابله با مشترکان پرمصرف می‌تواند راهی برای گذر از چالش‌های فعلی حوزه آب باشد.

به گزارش اصفهان شرق، علیرضا نوذری‌پور با ‌اشاره به کاهش ۵۰ درصدی بارندگی‌ها در کشور اظهار کرد: سعی ما این است که با اجرای تمهیدات لازم تابستان سال جاری را بدون مشکل پشت سر بگذاریم اما نگرانی اصلی ما برای سال آینده است. با قوه قضائیه به منظور برخورد با مشترکان پر مصرف و انشعابات غیر مجاز مذاکراتی را داشته ایم که پس بررسی میزان بارش‌ها و میزان مصرف پس از اخذ مجوزهای لازم نسبت به مقابله اقدام خواهیم کرد.
قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران با‌اشاره به اقداماتی که در این زمینه انجام می‌شود، عنوان کرد: تسریع در اجرای پروژه‌ها و اجرای برنامه‌های مقابله با مشترکان پرمصرف می‌تواند راهی برای گذر از چالش‌های فعلی حوزه آب باشد. در حال حاضرسدهای شرق تهران وضعیت خوبی ندارند.
در همین حال معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفا با تأکید بر اینکه ۳۳۴ شهر در معرض تنش آبی هستند، گفت: اصفهان، بندرعباس، بوشهر، شیراز، کرمان و مشهد که جمعا ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارند در وضعیت قرمز از لحاظ همخوانی نداشتن مصرف با تأمین آب هستند.
شاهین پاکروح در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با ‌اشاره به اینکه ۱۰۷ شهر در وضعیت قرمز هستند، افزود: از ۳۳۴ شهری که در معرض تنش آبی هستند ۶۲ شهر که جمعا 6/8 میلیون نفر جمعیت دارند در وضعیت نارنجی هستند که در این وضعیت نیاز آب مصرفی این شهرها از ۱۰ درصد تا ۲۰ درصد بیشتر از تولید آب است.
وی ادامه داد: ۱۶۵ شهر که جمعا 10/5 میلیون نفر جمعیت دارند در وضعیت زرد هستند بدین معنا که نیاز روزانه آنها به آب ۱۰ درصد کمتر از تولید آب است. پنج محور و برنامه‌ برای رفع مشکل آب این شهرها در نظر گرفته شده که مهم‌ترین آنها مدیریت تقاضا و مصرف، کاهش تلفات، افزایش ظرفیت تولید با حفر چاه جدید، تداوم خدمات‌رسانی و فرهنگ‌سازی است.
معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفا در پاسخ به این سؤال که آیا شهرهایی داریم که با ‌تانکر آبرسانی شود، گفت: هیچ شهری در حال حاضر با ‌تانکر آبرسانی نمی‌شود و در برنامه هم نیست که این اقدام صورت گیرد.پاکروح با‌اشاره به اینکه سال گذشته 289 شهر کشور دچار تنش آبی شده بودند، یادآور شد: با اجرای پروژه‌های یاد شده در تلاشیم تا امسال تنش آبی را در شهرهای مختلف کشور به حداقل برسانیم. سال گذشته در ساعتی از شبانه‌روز به ویژه بین ساعت 14 تا 16 و بسته به نوع اقلیم و درجه حرارت مناطق مختلف میزان تولید ما کمتر از میزان مصرف مردم بوده است که بخشی از این کمبود را با مدیریت فشار در شبکه و ذخیره آب در سدها مدیریت می‌کردیم.

انتهای پیام/کیهان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.