سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:01 - سه شنبه 04 اردیبهشت 1397

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اصفهان

ارتباط فیلترینگ تلگرام با خشکی زاینده‌رود

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اصفهان گفت: با وجود عملی نشدن وعده روحانی مبنی بر جاری شدن آب رودخانه زاینده‌رود، بسیار عجیب است که برای جلوگیری از فیلترینگ تلگرام این همه اصرار وجود دارد.

به گزارش اصفهان شرق، ابوالفضل قربانی اظهار کرد: مساله شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها بیش از همه حوزه اقتصاد را تهدید می‌کند، از طریق ارز الکترونیک روزانه ۱۱ میلیارد تومان از جیب مردم هزینه شده و به صورت ارز از کشور خارج می‌شود.

وی افزود: در چنین شرایطی بیشترین مشکلاتی که تلگرام ایجاد می‌کند متوجه دولت‌هاست به همین دلیل مخالفت رئیس جمهور واقعاً جای سؤال دارد، آیا صرف این که در شعارهای تبلیغاتی گفته شده که فیلتر نمی‌کنم، برای مصالح کشور کفایت می‌کند؟

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اصفهان ادامه داد: خیلی از قول‌های روحانی در عمل اتفاق نیفتاد مثل قولی که به اصفهانی‌ها در خصوص جاری شدن دائمی زاینده‌رود داد؛ این وعده که حیات مردم بسته به آن است را در عمل نمی‌بینیم اما در مورد فیلتر نکردن تلگرام این همه اصرار وجود دارد که ای کاش برای زاینده‌رود وجود داشت.

وی اضافه کرد: رکود و مشکلات اقتصادی ادامه داشته و توجهی به اقتصاد مقاومتی نمی‌شود و دیگر وعده‌های دولت روی زمین مانده اما چه دلیلی دارد که از سوی رئیس جمهور این مخالفت‌ها را شاهد هستیم؟ موضوعی که نفع آن بیشتر برای معاندین این کشور است.

قربانی با بیان این که هیچ جای دنیا فضای مجازی را بدون ضابطه قبول نکرده‌اند تاکید کرد: شاهد پمپاژ بی‌اعتمادی از این شبکه‌ها هستیم، هزینه‌هایی که برای نظام در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی به بار می‌آورد برای کسی پوشیده نیست.

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اصفهان با اشاره به سخنان روحانی در مورد برجام که گفت بدون برجام زندگی مردم دچار مشکل نخواهد شد، یادآور شد: این که بدون برجام هم می‌شود زندگی کرد را ۵ سال قبل تا کنون گفته‌ایم اما دولت همه چیز را به برجام گره زد.

وی با بیان این که برجام هنری نداشت و مشکلی را حل نکرد، ابراز داشت: تنها فرصت و زمانی خوبی از کشور از دست رفت و امروز بازگشت کردند و همان صحبت ۵ سال قبل که بدون برجام هم می‌توان کشور را اداره کرد را تکرار می‌کنند.

قربانی عنوان کرد: امیدواریم حداقل از این به بعد بر روی این صحبت باشند و همه نگاهشان به جای خارج به داخل کشور باشد، ظرفیت کمی نداریم، با وجود چنین امکاناتی تمام مشکلات قابل حل است این تجربه را کشورهای دیگر مانند چین بعد از مائو داشته‌اند.

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اصفهان با اشاره به انتشار فیلمی در فضای مجازی که برخورد نامناسب گشت ارشاد با چند هنجارشکن را نشان می‌دهد، بیان کرد: هر کس برای نخستین بار و بدون قضاوت این فیلم را ببیند متوجه سناریو و کارگردانی پشت صحنه آن می‌شود.

وی با انتقاد از هجمه برخی مسؤولان به پلیس گفت: سیاستمداران نشان دادند واژه سیاستمداری را بی‌خود یدک می‌کشند، چون عمق مطلب را به درستی درک نکردند، این حرف‌ها بیشتر برای بهره‌برداری سیاسی از یک فیلم است.

قربانی در پایان با بیان این که بخشی از امنیت موجود کشور نتیجه تلاش نیروی انتظامی است، خاطرنشان کرد: البته این که پلیس باید وظایف خودش را با خوش رفتاری انجام دهد و در دام چنین افرادی قرار نگیرند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.