سرویس: اقتصادی 14:11 - سه شنبه 04 اردیبهشت 1397

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان:

اصفهان با کمبود تولید برق مواجه است

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: اصفهان به علت بحران آب با کمبود تولید برق نیز مواجه است.

به گزارش اصفهان شرق، مهدی ثقفی اظهار داشت: امسال نسبت به سال گذشته دو برابر میزان برق تولیدی کاهش یافته و دلیل اصلی آن بحران و کمبود آب است.

وی با بیان اینکه سال گذشته سه هزار مگابایت کمبود برق داشتیم که این رقم امسال در سطح کشور به شش هزار مگابایت رسیده است، بیان داشت: در اصفهان دو نیروگاه برق شهید منتظری و اسلام آباد داریم که چون نیروگاه اسلام آباد برج خنک کننده است و مصرف آب زیادی دارد بنابراین به دلیل اینکه با بحران آب مواجهیم نمی توانیم سهمیه آب را کامل به آنها تخصیص دهیم بنابراین در اصفهان با کمبود تولید برق مواجهیم.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان با بیان اینکه نیروگاه های اصفهان ظرفیت تولید برق خود استان را دارند، ادامه داد: به منظور تامین برق تمام خانوار برای شش گروه طرح های تشویقی گذاشته شده که در صورت استقبال خوب، مردم و صنایع کشاورزی از این طرح ها به راحتی می توانیم مدیریت بار مصرف داشته باشیم و خاموشی صورت نگیرد.

امسال با کمبود ۲ برابری برق روبرو هستیم

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۰ هزار کشاورز دیماندی (مصرف برق آنها بالا است) در اصفهان داریم که سال گذشته با پیوستن یک هزار و ۷۰۰ کشاورز به طرح تشویقی و خاموش کردن موتور برق خود در ساعات پیک مصرف یعنی از ساعت ۱۱ صبح تا چهار بعدازظهر توانستیم برق را مدیریت کنیم، گفت: امسال که با کمبود دو برابری برق مواجهیم، نیاز است که تعداد بسیاری از کشاورزان از طرح های تشویقی استفاده کنند و به هر کشاورزی که اقدام به این کار کند برق کل تابستان آنها رایگان محاسبه می شود.

ثقفی اعلام کرد: همچنین برای ادارات و سازمان های که کولرگازی دارند طرح تشویقی داریم که با نصب یک قطعه سخت افزاری بتوانیم در پیک بار مصرف از ساعت ۱۱ تا چهار بعدازظهر به مدت ۲۰ دقیقه خاموشی بزنیم و ۴۰ دقیقه روشن باشد و برای هر کولری که به شکل خودکار اجازه خاموشی به ما بدهند بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان پول به آن اداره تخصیص می یابد.

ادارات تا ۱۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند بسته های تشویقی به آنها اختصاص می یابد

وی با بیان اینکه در صورتیکه ادارات تا ۱۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند، بسته های تشویقی به آنها اختصاص می یابد، گفت: طرح های تشویقی برای گروه های مختلف از جمله ادارات، واحدهای تجاری، صنعت، کشاورزی، خانگی و واحدهای دیزل ژنراتور که خود برق تولید کنند، به اجرا گذاشته می شود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه تولید برق از طریق سدهای آبی صورت می گیرد و سال گذشته با بارش های کمی در خوزستان مواجه بودیم بنابراین امسال وضعیت مناسبی در حوزه تولید برق نداریم.

انتهای پیام/مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.