اصفهان شرق

سی‌وسه‌پل چقدر خرج روی دست میراث می‌گذارد/ آخرین وضعیت حصارکشی

کدخبر: 166240
1397/02/03 در ساعت 18:00

به گزارش اصفهان شرق، فریدون اللهیاری  با اشاره به آخرین وضعیت طرح حصارکشی سی‌و‌سه‌پل اظهار کرد: کلیات این طرح نهایی شده و در مرحله اجرا قرار گرفته اما در مورد مصالح هنوز پیشنهادات مختلفی ارائه می‌شود که همکاران ما در حال تصمیم‌گیری نهایی هستند.

وی افزود: پیشنهاد استفاده از ترکیب چند نوع از مصالح که قبلاً عنوان شده بود، قطعی شده است اما اخیراً پیشنهادی شد که به جای کابل از طناب‌هایی که درونشان مفتول‌های محکمی است به کار برده شود تا هم از لحاظ سیما و منظر و هم از نظر فرم و شکل تأثیرگذاری کمتری داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به عبور از مرحله تأیید طرح گفت: در حال مذاکره با مجریان طرح هستیم و ممکن است مجریان طرح ایده‌های تازه‌ای را مطرح کنند که توسط همکاران ما بررسی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که چند گروهی که مسؤول اجرای این طرح هستند اعلام آمادگی کردند، مشکلی در آغاز کار نداریم؛ مکانیزم اجرایی طرح نیز توسط همکاران ما مورد بررسی قرار گرفته و در مرحله تعیین یکی از این گروه‌ها هستیم.

اللهیاری در پایان اذعان داشت: هزینه انجام این طرح متناسب به نوع مصالح نهایی انتخابی متفاوت خواهد بود اما برآورد انجام شده نشان می‌دهد که طرح بین 100 تا 250 میلیون تومان هزینه دارد.

انتهای پیام/فارس