اصفهان شرق

همه برای گذران بحران آب به خط شوند/لزوم بازچرخانی آب‌های خاکستری

کدخبر: 166196
1397/02/03 در ساعت 10:45

به گزارش اصفهان شرق، کوروش خسروی در سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه کمبود آب در اصفهان به دلیل بی‌توجهی و سوء مدیریت در دو دهه گذشته به یک بحران تبدیل شده است، گفت: لازم است همه بخش‌های خصوصی، دولتیو عمومی برای عبور از این بحران بسیج شوند.

وی با بیان اینکه شهرداری باید در زمینه مصرف بهینه آب برای عبور از بحران موجود پیشقدم باشد، افزود: در این زمینه معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان تاکنون اقداماتی را انجام داده که تاثیرگذار بوده و نتایج خوبی را به دنبال داشته است.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم راه‌اندازی مدیریت بحران خشکسالی در شهرداری اصفهان تصریح کرد: همه سازمان‌ها و بخش‌های شهرداری باید برای حل بحران آب به فراخور مسئولیتی که دارند به خط شوند.

بازچرخانی آب‌های خاکستری در دستور کار شهرداری قرار گیرد

وی با بیان اینکه معاونت شهرسازی شهرداری باید برای بهبود مکانیسم‌های بازچرخانی آب خاکستری در ساختمان‌ها اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد، افزود: معاونت عمران شهرداری نیز باید در قالب طرح مطالعاتی میزان پوکی خاک اصفهان را محاسبه کند.

خسروی با بیان اینکه سازمان امور مشارکت‌های شهرداری نیز باید برای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه تصفیه پساب اقدام کند، اضافه کرد: دفتر فناوری‌های نوین شهرداری نیز باید برای شناسایی فناوری‌های نوین مدیریت آب مصرفی اقدامان مورد نیاز را انجام دهد.

وی با بیان اینکه اموربین‌الملل شهرداری باید در راستای جلب کمک‌ها و مشاوره‌های بین‌المللی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان برای فرهنگسازی در خصوص مصرف بهینه آب برنامه‌ریزی کنند، گفت: همه باید دست در دست هم داده و تهدید بحران آب را به فرصت تبدیل کنند.

شرکت‌های دانش‌بنیان تهران اجازه استقرار در منازل مسکونی را دارند

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه گفت: شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تیر ماه ۹۵ تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند که به موجب آن استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان که به طور رسمی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مجوز دریافت کرده‌اند در ساختمان‌های مسکونی مجاز شناخته شده و بلامانع است.

وی با بیان اینکه به موجب این تفاهم‌نامه مکان‌هایی که در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌گیرد باید فاقد شاکی خصوصی و آراء کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ باشد، افزود: از این رو از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان این سوال را دارم که برای اجرای چنین طرحی در اصفهان چه موانعی وجود دارد.

خسروی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی زمینه ترسیب فناوری در محیط فعالیت خود شده و به همین دلیل رشد فزاینده‌ای را بر محیط پیرامونی خود ایجاد می‌کنند، افزود: یقیناً حضور هر چه بیشتر این شرکت‌ها در کاربوم اصفهان باعث اعتلای این شهر و شهروندان آن خواهد شد.

انتهای پیام/ایمنا