سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:06 - یکشنبه 02 اردیبهشت 1397

مسؤول بسیج سازندگی استان اصفهان

50 گروه جهادی به مناطق محروم کشور اعزام شدند/ کرمانشاه در اولویت اعزام

مسؤول بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: در نوروز امسال ۵۰ گروه جهادی فعال به مناطق محروم اعزام کردیم که مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و به طور مشخص سرپل ذهاب در اولویت اعزام نیرو قرار داشتند.

به گزارش اصفهان شرق، احسان‌اله رضاپور با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی در ایام نوروز اظهار کرد: در نوروز امسال 50 گروه جهادی فعال به مناطق محروم اعزام کردیم که مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و به طور مشخص سرپل ذهاب در اولویت اعزام نیرو قرار داشتند.

وی در همین راستا افزود: روستاهای شهر سرپل ذهاب سامان‌دهی شدند و از مرحله بحران خارج شده‌اند و در حال حاضر نیز در مرحله ساخت ساختمان‌ها قرار دارند.

مسؤول بسیج سازندگی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در شهر سرپل ذهاب بازسازی منازل و رسیدگی به امور با سرعت پایین‌تری نسبت به روستاها انجام می‌شود که به منظور حمایت از زلزله‌زدگان، قرارگاهی را در این شهر برپا کردیم.

وی تصریح کرد: دیگر مناطق محروم کشور نیز مورد توجه قرار گرفت و به مناطق دیگر از جمله کهکیلویه و بویراحمد، ایلام، سیستان و بلوچستان، چهار محال و بختیاری، خوزستان و مناطق محروم استان اصفهان اعزام نیرو داشتیم.

رضاپور بیان کرد: در مجموع نزدیک به هزار و 500 نفر از بسیجیان و داوطلبان از 20 اسفند تا 20 فروردین به اردوهای جهادی اعزام شدند که مختص به ایام نوروز بود.

وی اذعان داشت: در این اردوها خدماتی در زمینه‌های مختلف نظیر عمرانی، بهداشتی، معیشتی، اشتغال‌زایی، اقتصاد مقاومتی و رفاهی بسته به نوع نیاز منطقه هدف، ارائه شده است.

مسؤول بسیج سازندگی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این اردوها از کمک‌های مردمی که توسط ارگان‌های دولتی در ابتدای زلزله جمع‌آوری شده بود نیز استفاده شد؛ همچنین برخی از گروه‌های اعزامی به صورت خودجوش، اقدام به تهیه برخی وسایل مورد نیاز مردم زلزله‌زده کرمانشاه کرده و در میان آن‌ها توزیع کردند.

وی با اشاره به استمرار برگزاری اردوهای جهادی در طول سال گفت: تلاش شده است تا اردوهای جهادی مختص زمان خاص همچون نوروز نباشد و با در نظر گرفتن جغرافیای هدف از مناطق اولویت‌دار، از صفر تا صد نیازهای این مناطق را برطرف کنیم.

رضاپور در رابطه با نحوه شرکت علاقه‌مندان در اردوهای جهادی بسیج سازندگی اذعان داشت: بسیج سازندگی در کلیه نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت شعبه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند به این مکان‌ها مراجعه کرده و جهت اعزام به اردوهای جهادی ثبت نام کنند، همچنین دانشجویان نیز می‌توانند از طریق مراجعه به پایگاه‌های بسیج دانشگاه‌ها اقدام کنند.

وی در پایان ابراز داشت: داوطلبان قبل از اعزام به اردوهای جهادی آموزش‌های لازم را اخذ می‌کنند و در مرحله بعد به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.