سرویس: غیر تولیدی 17:12 - شنبه 01 اردیبهشت 1397

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی

۱.۵ میلیون شغل جدید با جلوگیری قاچاق کالا ایجاد می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با جلوگیری جدی از واردات کالاهای قاچاق به داخل حداقل ۱.۵ میلیون شغل در کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی با بیان اینکه کمر بسیاری از سرمایه‌گذاران با واردات بی‌رویه و قاچاق کالا شکسته شده  است، اظهار داشت: جلوی واردات بی‌رویه باید گرفته شود، چرا که رهبر معظم انقلاب این امر را حرام شرعی اعلام کردند، اما همچنان واردات کالا در کشور بیداد می‌کند.

وی افزود: آمار رشد اقتصادی که توسط بانک‌ها ارائه شده را به هیچ عنوان قبول ندارم؛ بعد از برجام هیچ یک از بانک‌های بزرگ جهانی حاضر به همکاری با ایران نشده‌اند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس بیان کرد: در استان اصفهان در بحث طرح رونق اقتصادی و حمایت از صنایع آمارهایی داده می‌شود که انسان تعجب می‌کند، اگر واقعاً 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از تولید و رونق اقتصادی اختصاص داده شده، چرا این همه رکود در کشور وجود دارد؟

وی گفت: این ایراد به مسئولان وارد است که چرا واردات و صادرات با تعرفه ترجیحی صورت می‌گیرد؟ تمام کارخانجات تولید لوازم خانگی به همین دلیل رو به تعطیلی است، اما همچنان لوازم خانگی از ترکیه وارد کشور می‌شود.

موسوی لارگانی اظهار داشت: از یک طرف می‌گویند پول فروش نفت در دولت قبل کجا رفته و از طرف دیگر می‌گویند اگر تحریم باشیم نمی‌توانیم نفت کشور را به فروش برسانیم! چرا الآن نمی‌گویند پول نفت کجا رفته؟ اگر اسم تعطیلی این همه بنگاه اقتصادی و اخراج کارگران رکود اقتصادی نیست؛ پس چیست؟

عدم پرداخت مالیات و عوارض برای واردات قاچاق کالا

وی افزود: قاچاق کالا به کشور در حالی انجام می‌شود که مالیات و عوارضی برای آن پرداخت نمی‌شود، بنابراین این کالاها ارزان‌تر از کالاهای تولید داخل در بازار عرضه شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: زمانی که کالاها ارزان‌تر از تولید داخل عرضه شود، مصرف کنندگان خرید کالاهای خارجی را ترجیح می‌دهند که همین امر بخش تولیدی کشور را با مشکل مواجه می‌کند.

قاچاق عامل اصلی رکود بسیاری از تولیدات داخلی

وی پیرامون اینکه کالای قاچاق موجب انبار شدن کالاهای داخلی می‌شود، افزود: چنانچه در مقابل قاچاق کالا ایستادگی کنند موجب بالا رفتن درآمدهای مالیاتی می‌شود.

موسوی لارگانی با بیان اینکه قاچاق عامل اصلی رکود در بسیاری از تولیدات داخلی است، گفت: برای رفع مشکلات حاصل از رکود و رونق تولید باید با قاچاق برخورد شود، هر روز هم شیوه‌های جدید فروش کالاهای قاچاق در کشور به وجود می‌آید.

وی افزود: برخی از کالاها باید وارد شود، چرا که توان تولید آن در کشور وجود ندارد، اما باید با اعمال قوانین از ورود این کالاها از مبادی غیر رسمی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.