سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 16:39 - پنجشنبه 21 فروردین 1393

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

زاینده‌رود آبان ماه پر آب می‌شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: زاینده‌رود آبان ماه پر آب می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق: حمیدرضا فولادگر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجمع نمایندگان استان نگران وضعیت رودخانه زاینده رود است و دولت باید زاینده رود را نیز مانند دریاچه ارومیه در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی افزود: تمام مشکلات خشکی رودخانه را نمی توان به مسئله خشکسالی ربط داد و مسائلی مانند نوع برداشت‌ها، بر هم خورد رژیم حقوقی حوضه آبریز، تعریف طرح‌های متعدد برداشت آب از زاینده رود به روش‌های مختلف و برای مقاصد گوناگون از جمله عواملی است که سبب بروز این پدیده شده و باید دولت در راستای رفع آن اقدام جدی کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس بیان کرد: دولت در یک راهکار کوتاه مدت و مقطعی به کشاورزان شرق برای جبران کشت بهاره خسارت پرداخت می‌کند و مسئولان وزارت نیرو قول داده‌اند برای کشت پاییزه در آبان ماه رودخانه را جاری سازند تا آب به شرق اصفهان برسد.

وی خاطرنشان کرد: در نشست‌های متعددی که در شورای عالی آب به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، مصوبات 9 ماده‌ای به تصویب رسید که مورد توافق تمامی اعضای این شورا بود، اما در آخرین جلسه این شورا که به تازگی برگزار شده است دوباره مسائلی مطرح شده که نه تنها قبول نداشتن مصوبات قبلی و بی توجهی به نظر جمع بوده، که سبب نگرانی مسئولان استان‌های فلات مرکزی ایران هم شده است.

فولادگر ادامه داد: در صورت اجرای طرح بهشت آباد تنها سهم اصفهان 250 میلیون متر مکعب آب خواهد بود که این میزان به نسبت نیاز اصفهان میزان ناچیزی است.

وی اضافه کرد: سه تونل کوهرنگ در سال حدود یک میلیارد متر مکعب آب به حوضه آبریز اصفهان منتقل می‌کرد و اکنون منابع آبی زیادی در فریدونشهر و سمیرم مورد مطالعه قرار گرفته که آب آن به پشت زاگرس می ریزد و در طرح مطالعاتی جدید به دنبال بازگرداندن این آب‌ها به استان هستیم که میزان آنها بیش از یک میلیارد مترمکعب در سال است.

 *40 سال سابقه خودروسازی ایران در ابهام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین از ادامه داشتن طرح جامع نظارت دقیق بر صنعت خودرو سازی ایران خبر داد و گفت: حدود 40 سال است صنعت خودرو سازی وارد ایران شده، اما اکنون کشورهایی که بعد از ما خودروسازی را وارد کشورشان کردند به لحاظ کیفیت با کشورهای مطرح دنیا رقابت می‌کنند .

وی تصریح کرد: نیروی انسانی ایرانی در صنعت خودرو سازی بسیار لایق و کارآمد است، اما برخی ساختارها مشکلاتی را دارند که باید اصلاح شوند.

فولادگر بیان کرد: تعداد نیروی انسانی موجود در صنعت خودرو سازی ایران بیش از دو برابر تعداد نیروی مورد نظر است، اما وقتی با یکی از مسئولان سابق خودرو سازی کشور در این زمینه گفتگو می‌کردیم، عنوان می‌داشت تعداد زیادی از این نیروی انسانی به سفارش نمایندگان مجلس، وزرا، ائمه جمعه و … استخدام شده‌اند.

وی ادامه داد: تقویت شرکت‌های خودروساز در ایران و کیفی‌تر شدن این محصول سبب ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی و سرمایه می‌شود و این دو مورد از شاخص‌های مهم اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی است.

 *به انصراف مردم از دریافت یارانه خوش بین نیستم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه دولت بر اساس قانون ماده واحده قانون بودجه سال 93 کل کشور اجازه دارد در مورد میزان دارایی‌های مردم تحقیق کند، گفت: بهترین روش برای دریافت یارانه اعلام یک سقف درآمدی بود که دولت نتوانست در این زمینه به نقطه روشنی دست یابد.

وی اظهار کرد: دولت بر اساس قانون اجازه دارد 20 هزار میلیارد تومان به درآمدهای خود از طریق فروش حامل‌های انرژی اضافه نماید که این موضوع با رقم 28 هزار میلیارد تومان سال‌های گذشته و 11 هزار میلیارد تومان مصوب در قانون بودجه به 59 هزار میلیارد تومان می‌رسد و باز هم نمی‌تواند کمک شایانی به دولت کند.

فولادگر بیان کرد: مسئولان دولتی فکر می‌کردند حدود نیمی از افرادی که اکنون یارانه دریافت می کنند از دریافت یارانه صرف نظر کنند، اما این رقم بسیار خوش بینانه است و ما فکر می‌کنیم در بیشترین حالت ممکن تنها 5 میلیون نفر از دریافت یارانه انصراف دهند.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون بودجه سال 93 دولت باید بنزین را در 11 شهر بالای یک میلیون نفر جمعیت کشور با نرخ بالاتری بفروشد تا به این شکل عوارض آلایندگی را دریافت کند و امیدواریم این موضوع بتواند جلوی تردد بی رویه خودروهای تک سرنشین را بگیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس همچنین بر لزوم رعایت اصول زیست محیطی توسط دو نیروگاه بزرگ اصفهان تاکید کرد و افزود: قانون در بخش‌هایی از سال و در پیک مصرف گاز به این دو نیروگاه اجازه داده تا بجای گاز از نفت کوره استفاده کنند، اما اکنون مسئولان این نیروگاه تنها دو هفته از سال از گاز استفاده می کنند و بقیه ایام سال را با نفت کوره گاز تولید می‌کنند که هر چه سریع‌تر باید این مسئله پیگیری شود.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.