سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 13:09 - شنبه 01 اردیبهشت 1397

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

حفر چاه برای تامین آب شرب اصفهان غیرعلمی است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: حفر چاه برای تامین آب شرب اصفهان غیرعلمی است چراکه اصفهان آب شیرین ندارد.

به گزارش اصفهان شرق، حیدرعلی عابدی  در خصوص تصمیم مسئولان استان برای حفر چاه در تابستان به منظور تامین آب شرب شهر اصفهان، اظهار داشت: وقتی اصفهان آب شیرین ندارد چطور امکان دارد که با حفر چاه بتوانند آب شرب مردم اصفهان را تامین کنند و این گفته مسئولان یک سخن غیر علمی و نادرست است.

وی با اشاره به اینکه آب شرب را باید تنها از ذخایر منابع آبی و سد زاینده رود تامین کنیم، ادامه داد: در صورتی که وزارت نیرو کنترل بر برداشت های غیر مجاز از آب زاینده رود را داشته باشد، به طور قطع تنها با کنترل آب در چهار محال و بختیاری می توان ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب برای کشاورزی و کشت پاییزه داشته باشیم.

نرسیدن کشاورزان به حقابه های خود ناشی از ضعف جهاد کشاورزی است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: تمام نمایندگان اصفهان هم و غمشان این است که پس از تامین آب شرب اولویت را به کشاورزی بدهند و به طور قطع اگر آبی به کشاورزی ندهیم از نظر مواد غذایی محتاج کشورهای بیگانه می شویم.

وی اضافه کرد: عدم تخصیص آب برای حوزه کشاورزی و نرسیدن کشاورزان به حقابه های خود ضعف جهاد کشاورزی است که نتوانسته طی این سال ها آب را بین زمین های کشاورزی به صورت یکسان توزیع کند تا در تولید محصولات غذایی خودکفا شویم و به بیگانگان محتاج نباشیم.

انتهای پیام/مهر

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “حفر چاه برای تامین آب شرب اصفهان غیرعلمی است”

  1. مهران گفت:

    حتی اگر آب چاه های جدید قابل شرب باشند، حفر آنها بسیار اشتباه است. چون همین حالا هم بر اثر برداشت بی رویه منابع آب زیرزمینی، نقاط بسیاری از استان اصفهان دچار فاجعه بدون بازگشت «فرونشست زمین» شده است.
    این فاجعه باعث شده که برای مثال در شهر دامنه بسیاری از خانه ها به خاطر آسیب دیدگی و ترک های عمیق، غیر قابل سکونت شوند.
    در قسمتهای زیادی از شهر اصفهان (مشخصاً قسمت شمالی) هم میزان فرونشست سالانه به 10 تا 15 سانتیمتر رسیده و در برخی نقاط علائم آن به وضوح دیده شده است. لازم به ذکر است که حد اعلام خطر در این مورد برای اروپا 4 میلیمتر است!
    مردم اصفهان نباید تاوان سوء مدیریت های به اصطلاح مسؤولین را بدهند، آن هم چنین تاوان بزرگ و غیر قابل جبرانی.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.