سرویس: غیر تولیدی 08:00 - شنبه 01 اردیبهشت 1397

به مناسبت ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع)

حضرت ابوالفضل(ع)، باب الحوائج است/همراهی قمر بنی هاشم(ع) تا آخرین لحظه زندگی امام حسین(ع)

حجت الاسلام والمسلمین رضایی گفت: در میان وابستگان به خاندان عترت و طهارت، برخی از افراد به نام باب الحوائج معروف هستند که یکی از آن‌ها حضرت ابوالفضل العباس(ع) به شمار می‌روند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی کارشناس مذهبی گفت: امروز روز ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) به عنوان بزرگ مردی است که وفاداری در طول تاریخ را به تمامی انسان‌ها آموخته است.

وی ادامه داد: حضرت قمر بنی هاشم(ع) معصوم نیستند ولی به قدری بزرگی دارند و در راه اسلام فداکاری کرده‌اند که جایگاهی کم‌نظیر در تاریخ اسلام و تاریخ عاشورا را نصیب خود کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی تصریح کرد: حضرت ابوالفضل(ع) درس‌های بسیار خوبی به انسان‌ها آموخته‌اند که یکی از آن‌ها انسانیت و دیگری درس فداکاری است.

وی اظهار کرد: این حضرت همچنین امام حسین(ع) را تا آخرین لحظه زندگی همراهی کردند و در دفاع از ولایت ، امامت ، رهبری و همچنین دفاع از اسلام و قرآن هیچ کوتاهی نکردند.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: در میان وابستگان به خاندان عترت و طهارت، برخی از افراد به نام باب الحوائج معروف هستند که یکی از آن‌ها حضرت ابوالفضل العباس(ع) به شمار می‌روند.

وی همچنین گفت: باب الحوائج بودن حضرت عباس(ع) به گونه‌ای است که وقتی بسیاری از افراد به در خانه ایشان رفته‌اند، هم سریع پاسخ گرفته‌اند و هم نتیجه‌های خوبی دریافت کرده‌اند حتی اگر مسلمان نبوده باشند.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی افزود: با نگاه کردن به بخش‌هایی از تاریخ ، متوجه می‌شویم که بسیاری از افرادی که مسلمان هم نبوده‌اند هم برای رفع مشکل خود به حضرت قمر بنی هاشم ابوالفضل العباس(ع) مراجعه و پاسخ دریافت کرده‌اند.
وی تصریح کرد: افراد غیر مسلمان وقتی پاسخ حوائج خود را از حضرت باب الحوائج(ع) دریافت کردند، به یک شکل استثنایی نسبت به حضرت ابوالفضل(ع) نگاه می‌کنند و حتی در روز شهادت قمر بنی هاشم(ع) و در روز تاسوعا که به بزرگداشت ایشان اختصاص دارد، نذر و نیاز و بذل و بخشش بسیاری می‌کنند.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: تمامی ارادتمندان به حضرت ابوالفضل(ع) تلاش می‌کنند تا ارادت خود را در روزهای منتسب به آن حضرت از جمله روز ولادت و روز شهادت این بزرگوار نشان دهند و امیدواریم همچون این حضرت همواره به دین، اسلام ، انقلاب و رهبری وفادار بمانیم.

انتهای پیام/میزان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.