آشنایی با پشت صحنه پیام رسانهای داخلی/ نیاز پیام رسانها به فضای ابری
کدخبر: 165962
1397/01/31 در ساعت 11:58
به گزارش اصفهان شرق، برنامه تلویزیونی ثریا در زمینه آشنایی با پشت صحنه پیام رسان های داخلی میزبان مدیران پیام رسان های داخلی بود
در این میان مدیر پیام رسان ایتا در خصوص شرکت و سابقه آن اظهار کرد : این شرکت سابقه 15 ساله در حوزه آی تی دارد که در عرصه های مختلف نرم افزاری نقش دارد .
وی افزود: حدود 3 سال گذشته با گسترش شبکه های اجتماعی در ایران در شرکت ایتا پروژه ای کلیک خورد و این هشدار را داد که دنیای امروز دنیای شبکه های اجتماعی است
در زمان کلیک خوردن پروژه در شرکت ایتا پیام رسان های خارجی نیز حضور داشتند اما به فراگیری امروز نبودند قطعاً زمین، زمین دشمن بود و شاید مسئولان در گذشته چنین دیدی را نسبت به شبکه های اجتماعی نداشتند .
مدیر پیام رسان ایتا در ادامه گفت: استارت پروژه بعد از سه سال زده شد و در حال حاضر حدود 2 ماه است که به طور رسمی موفق به حضور در بازار شده ایم که خوشبختانه توانستیم بازخورد خوبی داشته باشیم ؛در این میان کاستی هایی هم وجود داشت که با تلاش آن ها را برطرف کردیم.
وی در مورد ساخت این پیام رسان گفت: صفر تا 100 کدهای برنامه را در داخل نوشتیم و این اتفاق در شرکت به صورت مهندسی معکوس انجام شد و در آن از پروتکل تلگرام به دلیل سبکی آن استفاده شد که مزایای بسیاری دارد.
یکی از مزایای استفاده از پیام رسان ایتا این است که اگر زمانی کل اینترنت از خارج از کشور قطع شود خللی در این پیام رسان ایجاد نشود.
وی افزود: به نظر میرسد مسئولان آی تی کشور باید فضای ابری مورد نیاز تدبیری بیاندیشند تا در نهایت تمام استارت آپها بتوانند از این زیرساخت استفاده کنند و با هزینه کم بتوانند برنامههای مورد نیاز خود را تولید کنند.
مدیر پیام رسان بیسفون در توضیح سرعت آپلود برای این پیام رسان گفت: بخشی از دلایل سرعت آپلود عکس و فیلم در پیام رسانها به اپراتورها مربوط میشود به این صورت که گاهاً مشاهده میشود اپراتورهای تلفن همراه برای برخی اپلیکیشنها اولویت قرار میدهند و دلیل خود را استفاده بالای افراد از این اپلیکشنها میدانند که این امر به خودی خود بر سرعت اینترنت سایر نرم افزارها تاثیرگذار است.
وی در توضیح ظرفیت پیام رسان بیسفون اعلام کرد: این پیام رسان بومی محدودیتی از جهت نوع فایل و حجم آن برای مخاطبین خود ندارد.
در ادامه محسن غفاری مدیر پیام رسان ایتا توضیح داد: موضوع اولویت اپراتورها برای اینترنت مسئله مهمی است که باید به آن توجه شود و به همین خاطر برای زمانی که از اینترنت وای فای استفاده میشود سرعت به مراتب بیشتر از شرایطی است که از اینترنت اپراتورهای همراه اول و یا ایرانسل استفاده میشود.این شرایط در زمانی که استقبال مردم از پیام رسانهای بومی بیشتر شود میتواند تغییر جهتی بر روی پیام رسانهای بومی برای اولویت دهی انجام دهد.
مدیر پیام رسان بیسفون پلاس بیان کرد: برای افزایش سهم پیام رسانهای بومی در بازار نیاز به عزم عمومی مسئولان و صاحبان کسب و کار و مردم است که در نهایت منافع اقتصادی آن نصیب دولت و مردم خواهد شد.
محسن غفاری مدیر پیام رسان ایتا در ادامه به بیان سوالی پرداخت و گفت: در ابتدا باید پاسخ این سوال را بدهیم که آیا استفاده از پیام رسان داخلی به نفع است یعنی به این صورت که این تغییرات برای زیرساختها مفید است. زمانی که به صورت دستور اعلام میکنند که هزینه دیتا باید به یک سوم کاهش یابد آیا واقعاً کارشناسی از طریق خود زیر ساخت صورت گرفته است که مجموعه آنها سبب تصمیم گیری برای فعالیت یا عدم فعالیت یک پیام رسان میشود.
وی در ادامه افزود: در این زمینه باید پروسه اقتصادی داشته باشیم، زیرا ما با دو زیرمجموعه تولید محتوا و تعلق گرفتن بخشی از درآمد اپراتورهای سازندگان محتوا رو به رو هستیم.
مدیر پیام رسان ایتا اظهار کرد: در بازه ای، بسیاری از قوانین به نحوی در حال پیش رفتن بود که نمی دانم چرا متوقف شد به نظرم از وزیر ارتباطات باید پرسید که این حرکت قشنگی که در حال شکل گرفتن بود چرا متوقف شد.
در ادامه مسیح پور نماینده پیام رسان سروش اظهار کرد: اگر مردم بفهمند که با همه گیر شدن پیام رسان های داخلی چه اتفاق می افتد تمامی موانع قابل حل است .
وی افزود: زمانی که تلگرام در ابتدای راه به دو میلیون نفر رسید اعلام کرد ظرفیت بیشتر را برای سرویس دهی ندارد و به مرور با اضافه کردن سرور سرویس را پایدار نگه می دارد که این سیر تکاملی است.
نماینده پیام رسان سروش ادامه داد: اگر کاربر نهایی بفهمد که این سیر تکاملی چه تاثیری بر روی اکو سیستم اقتصادی می گذارد همراهی می کند.
وی خاطرنشان کرد: بخشی از نگرانی ناشرها 4 الی 5 بازیگر دارد که عبارتند از اکوسیستم شبکه های اجتماعی که تولید کنندگان محتوا هستند ، کانون های آگهی و تبلیغات ادمین های کانال های پربیننده، سازمان ها و نهادها و برنامه نویس ها.
مسیح پور تصریح کرد: بخشی از نگرانی که بین مردم وجود دارد و موجب می شود واکنش منفی نشان دهند این است که برای کسب و کارهایی که جریان دارد چه اتفاقی می افتد .
وی تاکید کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم یک دوره گذار باید اتفاق بیفتد در این چند سال نظمی در پیام رسان خارجی شکل گرفته و جریان اقتصادی درست شد که معتقدیم نباید به هم بخورد و باید حفظ شده و به پیام رسان های داخلی منتقل شود.
وی تصریح کرد: اگر پیام رسان های داخلی همه گیر شوند چند ده برابر ظرفیت پیام رسان های خارجی می توانند اشتغال ایجاد کنند.
نماینده پیام رسان سروش بیان کرد: دو ربات در این پیام رسان طراحی شده تا افراد و نهادها بتوانند سوابق و هیستوری کانال های خود را بدون هیچ هزینه ای منتقل کنند.
وی گفت: یکی از دغدغه هایی که بین کاربرها مشاهده می شود و هزینه های مادی و روانی زیادی برای آن صرف می شود این است تا به مردم آموزش داده شود که کارت های بانکی آن ها خالی نشود و کلاه برداری صورت نگیرد.
مسیح پور ادامه داد: در پیام رسان های داخلی به دلیل ارتباطی که بین سیستم داخل وجود دارد و ابزار پرداخت، مردم به سادگی می توانند با شاپرک از خرید خود اطمینان پیدا کنند.
وی خاطر نشان کرد: یکی از هدف گذاری ها این است که ضمن این که چند برابر شغل ایجاد شود با حضور در کنار بسیاری از مشاغلی که خارج از پیام رسان هستند موجب افزایش فروششان شود.
در ادامه این برنامه انجیدنی مدیر پیام رسان گپ اظهار کرد: از ۴۰ میلیون نفر ایرانی ۸ میلیون نفر پیام رسان ایرانی را تست کرده اند که ۷ میلیون در این پیام رسان ماندگار شده اند.
وی خاطر نشان کرد: پیام رسان های داخلی در حوزه های ربات های نرم افزاری و پیمند آی پی آ شرایط خوبی دارند.
مدیر پیام رسان گپ با بیان این که بانک مرکزی سرسختانه با پیام رسان ها در حال مقابله است گفت: بانک مرکزی همچنان با موضوع کیف پول در پیام رسان ها مخالفت می کند.
وی خاطر نشان کرد: پیام رسان های داخلی به واسطه دسترسی اشان به خدمات بومی در کشور می توانند خدمات بهتری نسبت به خارجی ها ارائه دهند .
انجیدنی ادامه داد: در پیام رسان های داخلی به معنای واقعی فروشگاه ساز داریم و می توانیم فروشگاه راه اندازی و کالاها را وارد، دسته بندی و قیمت گذاری کنیم همچنین می توان آن ها را با پست حمل و از طریق شتاب هزینه را پرداخت کرد در حالی که پیام رسان های خارجی چنین قابلیتی ندارند.
وی تاکید کرد: اگر دغدغه کسب و کار وجود داشته باشد باید حرکت به سمت پیام رسان های ایرانی جدی تر گرفته شود .
مدیر پیام رسان گپ اظهار کرد: خروج مسئولان از تلگرام حرکت خوبی بود و تاثیر عجیبی بر میزان ثبت نام در پیام رسان های داخلی داشت.
برگرفته از اصفهان شرق: https://esfahanshargh.ir
کلیک اینجا برای چاپ.
تمامی حقوق اخبار برای پایگاه خبری و تحلیلی اصفهان شرق محفوظ می باشد.