سرویس: غیر تولیدی 10:45 - جمعه 31 فروردین 1397

مدیر هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر

برگزاری دوره مهارتی اپراتورهای پاسخگوی اضطراری در استان اصفهان

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور گفت: دوره آموزشی-مهارتی اپراتورهای مراکز پاسخگویی اضطراری با حضور 110 نفر از اپراتورهای کل کشور از شنبه تا پنج‌شنبه در حال برگزاری است.

به گزارش اصفهان شرق، حسین درخشان اظهار داشت: دوره آموزشی-مهارتی اپراتورهای مراکز پاسخگویی اضطراری با حضور 110 نفر از کل کشور طی دو نوبت شنبه 25 فروردین ماه 97 تا دوشنبه و دوشنبه تا پنج‌شنبه 30 فروردین به میزبانی سازمان هلال احمر استان اصفهان در حال برگزاری است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر با توجه به وظایف ذاتی خود در خصوص حوادث، سوانح و امدادرسانی، خط اضطراری با شماره 112 دارد که با نام «خط ملی امداد و نجات» شناخته شده و در سراسر کشور فعال و در حال امدادرسانی است.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور اضافه کرد: مردم می‌توانند در هنگام بروز حوادث با این شماره تماس بگیرند تا نیروهای امداد و نجات هلال احمر به محل حادثه اعزام شوند.

وی در ادامه یادآور شد: سامانه‌های اطلاعاتی از سال 1390 افتتاح شدند و اپراتورهای پاسخگو به صورت 24 ساعته آماده هستند تا در صورت تماس مردم خدمات ارائه کنند، بر اساس آمار در سال 1395 بیش از 60 میلیون تماس با مراکز کنترل هماهنگی برقرار شده که نشان‌دهنده نیاز این مراکز به آموزش بیشتر به منظور کسب آمادگی لازم برای ارائه خدمات در زمان بحران و حوادث هستند.

درخشان تأکید کرد: جمعیت هلال احمر برای افزایش آمادگی اپراتورها اقدام به برگزاری دوره آموزشی مهارتی به صورت کشوری کرده تا مهارت‌هایی مانند فن بیان، کنترل ارتباط با مصدوم و فرد آسیب‌دیده، هدایت و مدیریت عملیات به صورت عملی و تئوری آموزش داده شود.

وی توضیح داد: با توجه به توانمندی هلال احمر استان اصفهان تصمیم بر آن شد تا دوره در این استان برگزار شود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.