سرویس: غیر تولیدی 13:13 - پنجشنبه 30 فروردین 1397

معاون منابع انسانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

۱۷۵ میلیون مترمکعب پساب در اصفهان تولید می‌شود

معاون منابع انسانی و بهبود مدیریت شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۱۷۵ میلیون مترمکعب پساب در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب اصفهان تولید می‌شود که ۱۴ درصد پساب تولیدشده در کشور را شامل می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، مجتبی قبادیان اظهار داشت: با توجه به محدودیت شدید منابع آب در اصفهان باید از منابع آبی که حاصل بازچرخانی آب هست نهایت بهره را برد، این در حالی است که به دلیل تنش کم‌آبی در استان، استفاده از پساب برای وابستگی کمتر به آب ذخیره سد زاینده‌رود در بخش صنعت و کشاورزی غیر مثمر بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: در حال حاضر کمتر از 70 درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند که از این حیث آبفا اصفهان رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است، همچنین اصفهان با داشتن 24 فقره تصفیه‌خانه فاضلاب در استان، 13 درصد تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در کشور را دارا است.

معاون منابع انسانی و بهبود مدیریت شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بیان کرد: در سال‌های اخیر شرکت آبفا استان با همکاری و تعامل با بخش خصوصی توانست اجرای شبکه فاضلاب را در استان اصفهان توسعه دهد که می‌توان در این راستا به سرمایه‌گذاری شرکت فولاد مبارکه در اجرای شبکه فاضلاب در شهرستان‌های لنجان و مبارکه اشاره کرد.

وی به فرسودگی شبکه فاضلاب در اصفهان پرداخت و گفت: شرکت آبفا استان اصفهان با بیش از 50 سال قدمت، باسابقه‌ترین شرکت در صنعت آبفا در کشور محسوب می‌شود و نخستین استانی بود که شبکه فاضلاب در آن اجرایی شد و گذشت چندین دهه از اجرای شبکه فاضلاب در اصفهان منجر شد که در برخی نقاط از شهر اصفهان شبکه فاضلاب فرسوده شود.

قبادیان افزود: از آنجایی که در کشور دانش بازسازی شبکه فاضلاب با آخرین تکنولوژی روز را نداشتیم از طریق فاینانس خارجی بازسازی شبکه فاضلاب با کمک کارشناسان آلمانی و چینی در دستور کار قرار گرفت اما در این هم‌نت از دانشجویان و نخبگان می‌خواهیم با توان علمی و دانش روز دنیا صنعت آبفا را در غلبه بر مشکلات همیاری کنند تا با برخورداری از دانش بومی بتوانیم بستر رشد و بالندگی صنعت آبفا را بیش از پیش در استان اصفهان شاهد باشیم.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.