سرویس: غیر تولیدی 08:00 - پنجشنبه 30 فروردین 1397

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان

‌۵۰ درصد از باغات استان اصفهان در معرض خشکسالی شدید قرار دارند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه در شرایط کنونی بیش از ۵۰ درصد از باغات استان در معرض خشکسالی شدید قرار دارند، گفت: برای انجام آب‌رسانی سیار به باغات به حداقل ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش اصفهان شرق، محسن کریمیان افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه صنعت دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان اصفهان اظهار داشت: به دلیل خشکسالی‌های چند سال اخیر حدود 40 درصد از منابع آبی و اراضی کشاورزی استان را از دست دادیم اما با برنامه‌ریزی گسترده و افزایش بهره‌وری شاهد میزان تولیدات بخش کشاورزی استان به بیش از 6.5 میلیون تن بودیم.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی‌ها سبب موفقیت بزرگ در میزان تولیدات بخش کشاورزی شده است، افزود: در همین راستا استان اصفهان جایگاه نخست کشور در زمینه افزایش راندمان را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه سیاست اصلی ما در این شرایط افزایش بهره‌وری در تولید است، تصریح کرد: در شرایط حاضر هیچ‌گونه محدودیتی در زمینه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای نداریم از طرفی اولویت اصلی استان حفظ باغات بوده زیرا در این بخش شرایط بحرانی داریم.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی بیش از 50 درصد از باغات استان در معرض خشکسالی شدید قرار دارند که با جدیت به دنبال راهکارهایی برای رفع این مشکل هستیم و طرح‌هایی نیز در همین راستا تدوین شده است، از این رو برای انجام آب‌رسانی سیار به باغات به حداقل 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم این میزان اعتبار تأمین شود.

کنترل کامل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در اصفهان

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان نیز در این مراسم افتتاحیه با اشاره به برخی توانمندی‌های استان اصفهان در زمینه دام و طیور بیان کرد: در بخش مبارزه با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شاهد موفقیت بزرگی بودیم به گونه‌ای که این بیماری به طور کامل کنترل و خطرات احتمالی رفع شد.

شهرام موحدی خاطرنشان کرد: موفقیت در راستای کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شرایطی حاصل شد که استان‌های همجوار اصفهان با شدت بیشتر با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کردند.

تلاش در زمینه افزایش صادرات غیرنفتی کشور با حضور در نمایشگاه‌های خارجی

علی یارمحمدیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با اشاره به نقش نمایشگاه‌ها در توسعه اقتصادی استان گفت: در تلاش هستیم با برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و با حضور فعال در نمایشگاه‌های خارجی زمینه افزایش صادرات غیرنفتی کشور را فراهم کنیم.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.