سرویس: غیر تولیدی 15:13 - چهارشنبه 29 فروردین 1397

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس

مجرمان انتقال غیرقانونی آب از هر دولتی که هستند باید مجازات شوند/ ادامه تجمعات به ضرر کشاورزان است

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مجرمان انتقال غیرقانونی آب از هر دولتی که باشند باید مجازات شوند.

به گزارش اصفهان شرق، سید محمدجواد ابطحی با اشاره به وضعیت کم‌آبی و مشکلات کشاورزان اظهار کرد: کشاورزان استان اصفهان می‌دانند که اقدامات متعددی برای رفع مشکلات آنان در حال انجام است.

وی با بیان این که کشاورزان اصفهانی از میزان بارش‌های امسال و سال گذشته مطلع هستند، افزود: وضعیت کشاورزان استان اصفهان باید با توجه به شرایط موجود مدیریت شود، البته این که دولت‌های قبل چه اقدامات خلاف قانونی کرده‌اند، بحثی قابل پیگیری است اما تکلیف فعلی کشاورزان را باید هرچه سریع‌تر روشن کرد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: طی سال‌های گذشته دستگاه‌هایی خطا کرده‌اند و منابع آبی را خارج از حق‌آبه به کسانی که حق‌آبه‌ای نداشته‌اند، اختصاص داده‌اند که این موضوع نیز قابل پیگیری است.

وی با بیان این که طرح بن-بروجن تا اطلاع ثانوی متوقف شده و اجرایی نیست، خاطرنشان کرد: ادامه تجمعات کشاورزان نتیجه‌ای جز اضافه شدن مشکلات برای کشاورزان نخواهد داشت و تنها دشمنان از آن بهره‌برداری می‌کنند، بنابراین موضوع حق‌آبه کشاورزان از طریق دیگری باید حل شود و نه از راه تجمع.

ابطحی با بیان این که کشاورزان به هیچ عنوان راضی به سوءاستفاده دشمنان از تجمعات نیستند، اذعان داشت: جلسات متعددی با نمایندگان صنف کشاورزان استان اصفهان برگزار کرده‌ایم و تمام تلاش خود را برای حل مشکلات این قشر زحمت‌کش به کار گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: استاندار اصفهان نیز بیشترین وقت خود را به مسأله آب استان اختصاص داده و پیگیری مشکلات کشاورزان را در اولویت کاری خود قرار داده است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر قرار است در توزیع آب محدودیتی باشد باید توزیع آب در همه حوضه‌های آبی استان‌های اطراف نیز محدود شود تا از بحران آبی امسال به خوبی عبور کنیم.

وی با بیان این که تأمین آب شرب مردم استان اصفهان اولویت ماست، عنوان داشت: اخیراً از دریچه‌های پایین سد زاینده‌رود بهره‌برداری‌های غیرمجاز صورت گرفته و امکان آلودگی در آب وجود داشته است.

ابطحی با تأکید بر ضرورت انقطاع آب شرب به صنایع استان اصفهان متذکر شد: مجرمان انتقال غیرقانونی آب از هر دولتی که باشند باید مجازات شوند؛ رودخانه زاینده‌رود با ساز و کاری برای تمامی مصرف‌کنندگان در استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری و یزد باید ساماندهی شود.

وی اضافه کرد: تجمعات کشاورزان بار منفی دارد و تصمیم‌گیری مدیران و مسؤولان برای رسیدگی و پیگیری مشکلات آبی کشاورزان را دچار اختلال می‌کند و به ضرر کشاورزان تمام می‌شود؛ نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در حال حاضر بیشترین وقت خود را برای کشاورزان می‌گذارند تا وضعیت آب این قشر زحمت‌کش مشخص شود.

انتهای پیام/فارس

یک نظر در مورد “مجرمان انتقال غیرقانونی آب از هر دولتی که هستند باید مجازات شوند/ ادامه تجمعات به ضرر کشاورزان است”

  1. ahmadi گفت:

    آقا چهارمحال با برداشت بالا از رودخانه اجازه ورود آب به سد را نمی دهد …

    فیلم پمپ آب را در اینترنت ندیده اید که به چه حجمی صورت می گیرد ؟!
    تا روی کوه کشت کرده اند !!
    می گویند آب خودمان است …

    از طرف دیگر بدون تامین منبع ، به سایر شهر ها از موجودی آب دادند …
    آن هم برای صنعت ، فولاد یزد و …

    وقتی منبعی دارید ، با برداشت زیاد ورودی را کم می کنید ، از طرف دیگر خروجی را بیشتر می کنید مشخص است این منبع تمام می شود ، محاسبات ریاضی مهندسی هم نمی خواهد …

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.