سرویس: غیر تولیدی 11:55 - چهارشنبه 29 فروردین 1397

مدیر پیام‌رسان سروش:

«سروش» با قابلیت های بیشتر جای تلگرام را می گیرد

مدیر پیام‌رسان سروش گفت: هویت‌دار بودن کانال‌ها و اشخاص در پیام رسان سروش از ویژگی و قابلیت‌های این پیام رسان داخلی است.

به گزارش اصفهان شرق، سید میثم سیدصالحی درباره وضعیت عضوگیری پیام رسان سروش، ‌گفت: پیام رسان سروش با اعتماد مردم عزیزمان در سه روز گذشته از مرز ۵ میلیون عبور کرد و الان قریب به ۵ میلیون و دویست هزار نفر عضو دارد.

وی افزود: تقریبا در آمارهایی که داریم هر کاربر به طور میانگین می‌تواند ۴۰ نفر از اعضای لیست مخاطبان گوشی خود را در پیام رسان سروش پیدا کند و با آنها ارتباط برقرار کند.

صالحی با بیان اینکه پیام رسان سروش محبوب‌ترین، پیان رسان ایرانی است،‌ گفت: با این وضعیت ما در حال حاضر محبوب‌ترین پیام رسان ایرانی هستیم. ظرفیت و زیرساخت‌هایی که برای موضوع‌ کانال‌های اطلاع رسانی و حوزه‌های فعال رسانه‌ای که پیش از این در فضای تلگرام وجود داشتند، ‌فراهم شده است که در روزهای آینده در قالب طرح‌هایی که داریم اطلاع رسانی می‌شوند.

صالحی مدیر پیام‌رسان سروش در ادامه بیان داشت: همچنین بسیاری از مجموعه‌های بزرگی که در تلگرام فعالیت می‌کردند، الان در مجموعه سروش به طور جدی فعالند و تعداد کاربر قابل توجهی هم دارند. اعم از کانال‌های خبری، سرگرمی، رسانه، آموزش و موضوع‌های خانوادگی که با تعداد عضو بسیار خوب و قابل توجهی مشغول به کار هستند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر تلگرام در ایران فیلتر شود،‌ سروش جای تلگرام را خواهد گرفت؟ پاسخ داد: بله ما به یاری خدا می‌توانیم جای تلگرام را بگیریم. هر چند تلگرام هم بدون اشکال نبوده و سروش هم قطعا بدون اشکال نخواهد بود. این در یک پروسه رفت و برگشتی به بلوغ می‌رسد اما به لحاظ ظرفیت، ‌توان فنی،‌ دانش فنی و امکاناتی که بوجود آمده است امکان جایگزینی تلگرام وجود دارد. شاید ما در یک پروسه زمانی محدودی بتوانیم قابلیت‌های بیشتری به نسبت تلگرام را در خدمت مردم ارائه دهیم.

صالحی در ادامه افزود: ما امکان زیرساخت و پرداخت را داریم و می‌خواهیم امکان استفاده از فضای کسب و کار از فضای پیام رسان سروش را برای تعامل مستقیم و بدون نیاز به اپلیکیشن یا نیاز به نرم افزارهای اضافی را فراهم کنیم که تا به اینجا موفق هم بودیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های پیام رسان سروش نیز بیان داشت: هویت دار بودن کانال‌ها و اشخاص در پیام رسان سروش از ویژگی و قابلیت‌هایی است که وقتی شما با یک کاربر،‌ گروه و کانالی در فضای سروش تعامل می‌کنید،‌ درصورتیکه او بج آبی رنگ داشته باشد می‌توانید مطمئن شوید که هویت او شناخته شده و حقیقی است و هویت غیر واقعی نیست و به همین جهت امنیت تعامل مالی و اطلاع رسانی‌ها در سروش بهتر از سایر پیام رسان‌های دیگر خواهد بود.

صالحی در بخش دیگری درباره ظرفیت‌های پیام رسان سروش افزود: زیرساخت‌های دولت الکترونیک از ظرفیت‌هایی است که پیام رسان‌های خارجی نداشته‌اند و ما انشاله از این ظرفیت در روزهای آینده رونمایی خواهیم کرد و امکانات بیشتری نسبت به سایر پیام رسان‌ها داریم.

وی با اشاره به امکانات ویژه‌ای که سروش به نسبت تلگرام دارد، بیان داشت: موضوع‌هایی مثل رایگان شدن ترافیک پهنای باند سروش در اپراتور همراه اول، ایرانسل و موضو‌ع کانال‌های تعاملی امکان ویژه‌ای است که پیام رسان سروش به نسبت پیام رسان‌ تلگرام به طور خاص داشته است. اینها از مزایایی است که می‌تواند سروش را رقیب جدی تلگرام کند، البته به شرطی که فرصت عرض اندام در برابر یک بازار انحصاری را داشته باشد.

مدیر پیام رسان سروش در پاسخ به این سوال که چه فضایی را ایجاد می‌کنید که از نظر مخاطبانتان در روند بهبود شرایط هم استفاده کنید؟ گفت: ظرفیتی که به طور پایه در دو هفته گذشته ایجاد کرده بودیم حدود ۲۰ هزار کاربر بود که با توجه به جریانات چند هفته اخیر و احتمال تعطیلی تلگرام به سرعت در حال افزایش آن هستیم تا بتوانیم کل پوشش ظرفیت تلگرام را در داخل داشته باشیم.

وی در همین زمینه ادامه داد: هدف سروش صرفا یک هدف داخلی هم نیست و ما پیام رسان سروش را به عنوان یک پیام رسان ایرانی در سطح جهانی می‌خواهیم و با این قاعده برنامه ریزی کرده و سرویس‌هایمان را برای پوشش دهی تنظیم می‌کنیم.

صالحی در ادامه افزود: پیام رسان سروش تا این لحظه کاملا مبتنی بر ذائقه و نظر مخاطبانش رشد کرده و ما پروسه‌های متعددی در بخش‌های پشتیبانی، و حوزه‌های نظرسنجی‌هایی انجام می‌دهیم، مثل ‌مصاحبه‌هایی که به صورت تلفنی از کاربران‌مان می‌گیریم که ما را در تجربه استفاده آنها از سروش کمک می‌کند. تا این لحظه توانستیم نرم افزار سروش را توسعه دهیم و قطعا همین مسیر در آینده با توان و ظرفیت بیشتری پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.