سرویس: غیر تولیدی 10:47 - چهارشنبه 29 فروردین 1397

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان

آب شرب تحویلی رودخانه ‌زاینده‌رود ۲۰ درصد کاهش یافت

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بر اساس گزارشات موجود در حال حاضر با کاهش ۲۰ درصدی آب تحویلی از طریق رودخانه زاینده رود هستیم و این در حالی است که ۵۰ درصد از چاه‌های مورد استفاده شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز خشک شده است.

به گزارش اصفهان شرق، فتح‌الله معین در خصوص بررسی وضعیت آب شهر اصفهان با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در جلسه کمیسیون تلفیق امروز شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در این جلسه مدیرعامل آب منطقه‌ای گزارشی از وضعیت بارش‌ها در سال آبی جاری و مقایسه آن با میانگبن بارش‌ها در بلند مدت و میزان ذخیره سد زاینده رود ارایه کرد که بیانگر کاهش چشمگیر حجم آب ورودی به سد زاینده رود بود.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارشات اعلام شده در حال حاضر میزان آب ورودی به سد زاینده رود کمتر از نصف متوسط ورودی بلند مدت است، افزود: از این رو ضروری است که برداشت‌های آب از حوضه آبریز زاینده رود مدیریت شود و سختگیری‌های جدی در نحوه مصرف آب در این زمینه انجام شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر در خصوص تامین آب شرب اصفهان نیز دارای مشکلات زیادی هستیم، تصریح کرد: بر اساس گزارشات موجود در حال حاضر با کاهش ۲۰ درصدی آب تحویلی از طریق رودخانه زاینده رود هستیم و این در حالی است که ۵۰ درصد از چاه‌های مورد استفاده شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز خشک شده است.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت همگانی برای کاهش مصرف آب در استان و شهر اصفهان امری ضروری است، تصریح کرد: هر چند الگوی صرفه‌جویی در اصفهان در کشور نمونه است اما با توجه به میزان بارش‌های استان ضروری است که به این امر توجه بیشتری صورت گیرد.

معین استفاده از تکنولوژی‌های جدید و مشارکت شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان در استفاده بهینه مصرف آب را امری ضروری دانست و افزودک باید از ظرفیت‌های علمی موجود در استان راهکارهای علمی در خصوص افزایش بارش‌ها در حوضه آبریز زاینده رود را پیاده‌سازی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر اصفهان نگرانی عمیق خود را نسبت به برداشت‌های غیرمجاز در استان چهارمحال و بختیاری اعلام می‌کند، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود شرایط موجود زمینه نارضایتی مردم در مناطق شهری را فراهم می‌آورد و ضروری است که تا قبل از ایجاد هر گونه بحران اجتماعی از برداشت‌های غیرمجاز آب جلوگیری شود.

انتهای پیام/ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.