سرویس: اخبار شهرستان 22:19 - سه شنبه 28 فروردین 1397

گفتگوی اختصاصی با کارآفرین ورزنه ای:

مسئولان وعده حمایت دادند و رفتند!/ اشتغالزایی مستقیم برای 100 نفر در ورزنه را پیش بینی کردم

مختاری مسئول کارگاه حریرکاران صبا در شهر ورزنه گفت: کارافرینان داخلی نیاز به حمایت مضاعف از سمت دولت دارند زیرا نقدینگی زیادی در دستشان نیست که بتواند سودی عایدشان کند.

به گزارش اصفهان شرق، این روزها توصیه به خرید کالای ایرانی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داغ شده ولی نکته قابل توجه به این مساله، حمایت از تولید داخلی مد نظر رهبر معظم انقلاب است که می تواند اقتصاد کشور را سامان دهد و زمینه رشد اقتصاد مقاومتی را فراهم کند.

تولید و اشتغال به عنوان مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری باید از سوی مردم و مسئولان جدی گرفته شود و با گسترش فرهنگ خرید کالای ایرانی باید زمینه احیای واحدهای تولیدی و حتی ایجاد واحدهای دیگر را فراهم کرد.

در این خصوص دولت نیز باید به کمک تولیدکنندگان داخلی بشتابد و با ارائه تسهیلات مناسب و بهینه، قوتی به بازوی تولیدکنندگان داخلی بدهد تا در میانه راه وانمانده و درجا نزنند.

متاسفانه طی چند سال اخیر شاهد ورشکستگی کارخانه های تولیدی در سطح کشور بودیم و این منوط به شهرک های صنعتی نبود بلکه حتی برخی کارگاه های خانگی و کوچک نیز در این مسیر با عدم حمایت مسئولان رو به تعطیلی نهادند.

ابوالفضل مختاری یکی از تولیدکنندگان موفق در این زمینه به خبرنگار ما گفت: کارگاه حریرکاران صبا تولید کننده روکش صندلی ماشین است که با مواد اولیه کاملا داخلی در ورزنه با هدف ایجاد اشتغال برای جوانان و بانوان راه اندازی شد ولی با وجود همه وعده ها در حمایت از ما، امروز نتوانست توسعه مورد نظر را داشته باشد.

مسئول کارگاه تولیدی حریرکاران صبا اظهار کرد: در رسانه ها خوانده بودم که به تولیدکنندگان داخلی در شهرک های صنعتی مکان و تسهیلاتی داده می شود ولی عدم نقدینگی و مشکلات پیش روی آن، مانع راه اندازی کارگاه تولیدی حریرکاران صبا در شهرک صنعتی ورزنه شد و ناچار در محیط کوچکی به تولید می پردازم.

وی با اشاره به اینکه اشتغالزایی برای 200 نفر را پیش بینی کردم، افزود: با توجه به اینکه پیش از این نیز، در استان قم به عنوان تولیدکننده شروع به کار کرده بودم، با ورود به ورزنه، اشتغالزایی برای 100 نفر را پیش بینی کردم ولی متاسفانه با وعده های بدون عمل مسئولان مواجه شدم و امروز از 20 نفر در سال 96 به 12 نفر در سال جاری نیروی کار خود را کاهش دادم.

مختاری که دل خوشی از وعده دادن های مسئولان و تسهیلات مطرح شده توسط آنها نداشت، بیان کرد: اگر از من حمایت می شد، به جای تولید 200 عدد روکش صندلی در هر ماه، این رقم را به 3 هزار عدد می رساندم ولی چه کنم که فقط گوشم، وعده دادن تسهیلات و وام های کم بهره را شنید ولی چشمم هیچ چیزی مشاهده نکرد تا درمان دردم شود.

وی به مشکل نقدینگی اشاره و خاطرنشان کرد: کارافرینان داخلی نیاز به حمایت مضاعف از سمت دولت دارند زیرا نقدینگی زیادی در دستشان نیست که بتواند سودی عایدشان کند و به این دلیل، مواد اولیه را باید با چک دادن خرید و با چک گرفتن به فروش رساند و قضاوت با مسئولان است که آیا چیزی عاید تولیدکننده می شود یا نه؟

این تولیدکننده موفق در زمینه روکش صندلی تاکید کرد: از مسئولان می خواهم، حمایت هایی که بارها با شخص بنده عنوان کرده اند را از تولیدکنندگان دریغ نداشته و از آنها حمایت کنند زیرا در این صورت با پیشرفت کار، اشتغالزایی قوت می گیرد و این یعنی کاهش آمار بیکاری در جوامع کوچک روستایی و شهری.

به گزارش اصفهان شرق، پایگاه خبری اصفهان شرق، تمامی بازدیدهای مسئولان استانی و کشوری از این کارگاه در سال گذشته را به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.