سرویس: اخبار شهرستان 16:10 - سه شنبه 28 فروردین 1397

رئیس هيئت مديره نظام صنفي شهرستان اصفهان:

برداشت از زاینده رود کارشناسی شده و اصولی نبود/ مصاحبه های طلبکارانه نمایندگان دیگر استان ها، به بحران آبی اصفهان دامن میزند

محسنی رئیس هيئت مديره نظام صنفي شهرستان اصفهان گفت: اینکه در استانی آب انتقالی از زاینده رود در مصارف صنعتی مصرف شود و کشاورز شرق اصفهانی از کشت پاییزه و بهاره جا بماند، ظلم بزرگی به مردم است.

حسن محسنی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به کمبود آب در استان اصفهان، اظهار کرد: برداشت های استان های دیگر از زاینده رود باید به نحو کارشناسی شده صورت می گرفت که امروز اصفهان با چالش عمده آبی رو به رو نشود.

رئیس هيئت مديره نظام صنفي شهرستان اصفهان افزود: انتقال آب اصفهان به یزد قرار بود بعد از احداث سد و تونل سوم کوهرنگ انجام شود ولی متاسفانه طی هفده سال حدود یک میلیارد متر مکعب آب به استان یزد رفت و این در حالی است که راه اندازی تونل سوم و سد تونل به درازا کشید.

وی با اشاره به اینکه هیچ کشاورزی با انتقال آب شرب اعتراضی ندارد و این را حق انسانی می داند، گفت: اینکه در استانی آب انتقالی از زاینده رود در مصارف صنعتی مصرف شود و کشاورز شرق اصفهانی از کشت پاییزه و بهاره جا بماند، ظلم بزرگی به مردم است.

محسنی با بیان اینکه به تازگی شاهد مصاحبه ها و اظهار نظر نمایندگان و مسئولان یزد با موضع طلبکارانه هستیم، تصریح کرد: نمایندگان استان یزد باید به این مساله واقف باشند که مصاحبه و یا هر گونه موضع چالشی می تواند در خاموش کردن بحران فعلی اصفهان نقش معکوس بگذارد.

وی ضمن تشکر از مسئولان به دلیل پیگیری در زمینه تامین خسارت کشاورزان خاطرنشان کرد: امیدواریم حق نکشت واقعی به کشاورزان اختصاص گیرد و در این رابطه کشاورزان خویشتنداری خود را مانند گذشته حفظ کرده اند ولی مطالبه حقابه شرعی و قانوعی قطعا حق همه کشاورزان است.

رئیس هیئت مدیره صنف شهرستان اصفهان تاکید کرد: مسئولان باید با رایزنی و پیگیری بیشتر برای بهره برداری از سد تونل سوم کوهرنگ تلاش کنند تا بتوان برنامه ریزی بهتری در زمینه آب استان اصفهان را شاهد بود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.