سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:15 - سه شنبه 28 فروردین 1397

وزیر نیرو:

تولید برق در کشور، امسال منفی است/ مصرف برق اصلاح نشود، وارد خاموشی می‌شویم

اردکانیان گفت: تولید برق در کشور امسال منفی است و باید تلاش کنیم با کمک مردم، مصرف را مدیریت کنیم.

به گزارش اصفهان شرق، کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر نیرو به بررسی وضعیت آب و برق کشور پرداخت.

اردکانیان، وزیر نیرو در این نشست با تاکید بر اینکه مسئله آب، مسئله واحدی است و نباید آن را تقسیم کرد، اظهار کرد: برای حل مشکل آب باید بخشی نگری را کنار بگذاریم؛ بنابراین در موضوع آب نباید در بخش های کشاورزی، صنعت و محیط زیست راه های جداگانه ای را رفت که با همین هدف، کارگروهی در دولت تشکیل شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه 50 سال است به سمت گرم تر و خشک شدن پیش می‌رویم، تصریح کرد: بنابراین باید در مصرف آب تغییری ایجاد کرد و بدون تعارف پرونده کشاورزی را باز کنیم، اینکه مصرف آب را چگونه مدیریت و در کجاها با کشت‌های ممنوع مقابله کنیم، موضوعی است که باید بررسی شود.

اردکانیان همکاری همه دستگاه‌ها را برای مدیریت آب ضروری دانست و گفت: وزارتخانه‌های نیرو و جهادکشاورزی به تنهایی نمی‌توانند مسئله آب را حل کنند .

وزیر نیرو یکی از نقاط ضعف این حوزه را کمبود آمار و اطلاعات دانست و افزود: وزارت نیرو به دنبال شیرین کردن آب، مدیریت آب‌های سطحی و بارور کردن ابرهاست. در این بین وزارت جهاد کشاورزی هم به تنهایی نمی‌تواند طرح الگوی کشت جایگزین را اجرا کند و همه دستگاه‌ها باید کمک کنند.

 مصرف برق اصلاح نشود، وارد خاموشی می‌شویم

وزیر نیرو از تهیه برنامه‌هایی برای مدیریت مصرف آب و برق در صدا و سیما خبر داد و افزود: اگر مصرف برق اصلاح نشود، وارد خاموشی می‌شویم. تابستان آسانی در پیش نیست، اما ظرفیت کشور هم کم نیست و با کمک مردم می توان مصرف آب و برق را مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه امسال نسبت به پارسال 4000 مگاوات افزایش مصرف داریم، گفت: پارسال 9300 مگاوات از سدها برق گرفتیم که امسال بیشتر از 5000 مگاوات امکان پذیر نخواهد بود، بنابراین تولید برق در کشور امسال منفی است و باید تلاش کنیم با کمک مردم مصرف را مدیریت کنیم.

گفتنی است؛ در این جلسه که با حضور وزیر نیرو برگزار شد آخرین وضعیت حوزه آب شرب و برق شهری و روستایی و نحوه اجرای احکام قانونی مصوب آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.