سرویس: غیر تولیدی 15:15 - سه شنبه 28 فروردین 1397

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان

کارت‌ ملی هوشمند تا پایان امسال کاربردی‌تر می‌شود/ 37 درصد اصفهانی‌ها کارت ملی هوشمند ندارند

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: کارت ملی نمونه قدیم تا پایان خرداد اعتبار دارد، همچنین دولت کاربردی شدن کارت ملی هوشمند را تا پایان امسال تمدید کرده است و تا این زمان سازمان ثبت احوال مهلت دارد کارت‌های ملی هوشمند را کاربردی کند.

به گزارش اصفهان شرق، حسین غفرانی در رابطه با مدت زمان اعتبار کارت‌های ملی قدیم اظهار داشت: کارت ملی نمونه قدیم تا پایان خرداد اعتبار دارد، همچنین دولت کاربردی شدن کارت ملی هوشمند را تا پایان امسال تمدید کرده است و تا این زمان سازمان ثبت احوال مهلت دارد کارت‌های ملی هوشمند را کاربردی کند.

وی با اشاره به این‌که هنوز 37 درصد از جمعیت استان کارت ملی هوشمند دریافت نکرده‌اند در رابطه با مشکلات نوبت‌دهی در سامانه سازمان ثبت احوال، افزود: در پایان سال گذشته ما در سامانه با مشکل مواجه شدیم که تغییر ورژن دادند و مشکل سامانه را حل کردند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان خاطرنشان کرد: یک سری مشکلاتی که به صورت طبیعی برای هر پدیده نوظهور و جدیدی پیش می‌آید برای این سامانه هم پیش آمده بود که مرتب در حال اصلاح بوده و الآن به نقطه پایانی اصلاح آن رسیده است.

وی با بیان این‌که تقریباً در بخش‌های مختلفی در استان‌ها و استان ما هم مشکل سامانه حل شده است، مطرح کرد: گاهی مشاهده شده که یکی از دفاتر به عنوان در اعلام ظرفیت یا ثبت نام مشکل داشته است که آن را هم بلافاصله اصلاح کردند، علت این مشکلات هم مراجعه یکپارچه و یک مرتبه مردم بوده است.

غفرانی اضافه کرد: در طول سال سامانه فعالیت کمتری داشته است اما در پایان سال گذشته با حجم انبوه مراجعات مواجه و با این پاره مشکلات روبرو شد که آن هم در حال حل شدن است.

وی در رابطه با این‌که در سامانه نوبت‌دهی خلاف رویه همیشگی نام مادر به جای نام پدر درخواست می‌شود، گفت: اطلاعات پدر را در سامانه‌ها داریم، اما به دلیل این‌که به دنبال برقراری ارتباط نسل‌ها هستیم اطلاعات مادر را هم احتیاج داریم که گرفته می‌شود، اطلاعات پدر را هم داریم و از سامانه‌ها اخذ می‌کنیم.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.