سرویس: اخبار شهرستان 12:59 - سه شنبه 28 فروردین 1397

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار:

وزیر نیرو اراده قوی برای تامین آب استان اصفهان نداشت/ عدم تعهد دولت در قبال فروش آب زاینده رود در سنوات گذشته

حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار گفت: برداشت های بی رویه از حوضه زاینده رود در حالی قوت می گیرد که مردم اصفهان تا سه ماه آینده با مشکل جدی در آب شرب مواجه می شوند و وزیر نیرو باید پاسخ قانع کننده ای در این خصوص به نمایندگان بدهد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به تنظیم نامه امضاء شده از سوی نمایندگان استان اصفهان در مجلس خطاب به رئیس جمهور به منظور بررسی موضوع آب استان اصفهان، اظهار کرد: حرف ما این است که با وجود معضلات حوضه آبی زاینده رود، وزیر نیرو اراده قوی برای تامین آب استان اصفهان انجام نداده و هیچ صحبتی تبدیل به عمل نشد و در این خصوص رئیس جمهور به عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور باید به این موضوع رسیدگی کامل کند.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار افزود: وزیر نیرو در حضور رئیس مجلس گفت که تعادل سازی و تعادل در رابطه با برداشت آب از زاینده رود را به انجام می رسانم ولی عملی در این رابطه شاهد نبودیم.

وی با اشاره به برداشت های بالاتر از میزان سهمیه توسط استان چهارمحال از زاینده رود، گفت: چهارمحال و بختیاری با وجود معضل آب شرب اصفهان و بدون توجه به سهمیه مشخص شده در شورای عالی آب، 400 میلیون متر معکب آب از زاینده رود برداشت می کند و این در حالی است که 85 میلیون متر معکب سهمیه قانونی این میزان برداشت است.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: برداشت های بی رویه از حوضه زاینده رود در حالی قوت می گیرد که مردم اصفهان تا سه ماه آینده با مشکل جدی در آب شرب مواجه می شوند و وزیر نیرو باید پاسخ قانع کننده ای در این خصوص به نمایندگان بدهد زیرا اولویت اول تامین آب شرب اصفهان و در درجه دوم کشاورزی و خسارت حاصل از نکشت خواهد بود.

وی با اشاره به کاهش 15 درصدی آب انتقالی به یزد از گفته استاندار اصفهان، خاطرنشان کرد: استان یزد باید به میزان درصدی که برای آب شرب اصفهان اختصاص می گیرد، از زاینده رود سهم داشته باشد و به گفته استاندار اصفهان، از میزان آبی که به یزد می رود، 15 درصد کاهش یافته است.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار با تاکید بر این مساله که حق با کشاورز است و اگر گوش شنوایی در کشور باشد، پیام کشاورز را دریافت کرده است، اذعان کرد: همه مسئولان مطلب را گرفته و امروز وقت عمل است ولی به دلیل سوء استفاده دشمن از تجمعات کشاورزان، دیگر صلاح نیست این قشر زحمت کش و انقلابی برای بازگو کردن مطالبه بحقشان به خیابان بیایند و قطعا کشاورزان در این خصوص دقت لازم را دارند.

وی به اجماع نمایندگان استان اصفهان در خصوص مساله آب استان اشاره و گفت: خوشبختانه در دوره دهم، عموم نمایندگان استان اصفهان دغدغه آب را دارند و امیدواریم نتیجه این پیگیری ها برای استان ختم به تامین آب شود.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: زمانی که آب نیست باید همه استان های آب بر به یک نسبت از زاینده رود برداشت کنند ولی دیده می شود که یک استانی هر قدر خواست برداشت کرده و حقابه دار حقش گرفته شد.

وی افزود: در شرایطی که مردم حتی آب خوردن ندارند، عده ای به صورت غیر قانونی برداشت بی رویه از زاینده رود دارند و شاهد سوء استفاده های بسیاری در این رابطه هستیم.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار با اشاره به فروخته شدن آب زاینده رود در سنوات گذشته، اظهار کرد: دولت در سنوات گذشته آب را فروخته و پولش را گرفته است ولی به تعهدش عمل نمی کند.

انتهای پیام/ زهرا شجاعی

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.