اصفهان شرق

جنگ تا پای جان برای صعود

کدخبر: 165754
1397/01/27 در ساعت 13:35

به گزارش اصفهان شرق، تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در آخرین هفته از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، روز سه‌شنبه 28 فروردین از ساعت 18:30 دقیقه به مصاف لوکوموتیو تاشکند خواهد رفت.

ذوب‌آهن در شرایطی راهی ازبکستان شده است که با شکست مقابل الدحیل، شانس صدرنشینی در گروه B را از دست داده و حالا برای قطعی کردن صعودش به مرحله حذفی لیگ قهرمانان، باید به مصاف لوکوموتیو تاشکند برود.

بازی که کسب نتیجه در آن، از اهمیت بالایی برای هر 2 تیم برخوردار است.

ذوب‌آهن و لوکوموتیو هم‌امتیاز بوده و هر 2 تیم شانس رسیدن به دور بعد را دارند؛ با این تفاوت که ازبک‌ها تنها در صورت پیروزی صعود خواهند کرد، اما سبزپوشان اصفهانی با یک مساوی نیز راهی دور بعد خواهند شد.

بازی‌های چند هفته اخیر ذوب‌آهن نشان داده است که شاگردان قلعه‌نویی برای این دیدار، از آمادگی مطلوبی برخوردار بوده و از لحاظ روحی و روانی نیز در شرایط خوبی به سر می‌برند. برگ برنده ذوب‌آهن برای این مسابقه، آمادگی بالای خط دفاعی به خصوص رشید مظاهری دروازه‌بان این تیم است که می‌تواند نقطه اطمینان خاطر امیر قلعه‌نویی برای اجرای برنامه‌هایش باشد.

در آن سو لوکوموتیو تیمی است که در فاز تهاجمی قدرتمند بوده و از هافبک‌ها و مهاجمین باهوش و فرصت طلبی بهره می‌برد. نتایج این تیم در جام قهرمانان نشان می‌دهد که ازبک‌ها در بازی‌های خانگی، تیمی سرسخت و قلدر بوده و به راحتی تسلیم نمی‌شوند.

بازیکنان لوکوموتیو در خانه، الوحده را گلباران کردند و در مقابل الدحیل نیز، به لطف پنالتی دقایق آخر تسلیم شدند.

اما نکته مثبت برای ذوب‌آهن این است که لوکوموتیو وضعیت خوبی در لیگ ازبکستان نداشته و در شرایط بحرانی به سر می‌برد. عملکرد ضعیف این تیم در فصل جاری لیگ ازبکستان، سبب شده تا بازیکنان لوکوموتیو از لحاظ روحی و روانی در شرایط مناسبی قرار نداشته باشند. البته نباید فراموش کرد که آنها نتوانسته‌اند سهمیه آسیایی فصل بعد را کسب کنند و به همین خاطر نتیجه‌گیری در این بازی برایشان از اهمیت دو چندانی برخوردار شده و برای رسیدن به پیروزی به آب و آتش خواهند زد.

خط حمله زهردار لوکوموتیو و میزبان بودن این تیم، موجب می‌شود که قلعه‌نویی به احتمال زیاد، تیمش را با آرایش محتاطانه‌تری راهی میدان کند. سبزپوشان تلاش خواهند کرد که با تصاحب میانه میدان و پرس شدید، فرصت حمله را از ازبک‌ها گرفته و در ضد حملات به دروازه رقیب دست پیدا کنند.

شاگردان قلعه‌نویی برای گرفتن نتیجه و مسجل کردن صعودشان، باید باهوش بالایی عمل کرده و از کوچکترین فرصت‌های به وجود آمده، نهایت بهره را ببرند. هافبک‌های ذوب‌آهن در این بازی وظیفه سنگینی بر دوش دارند. آن‌ها باید با دوندگی بالا ارتباط خط میانی و مهاجمان لوکوموتیو را قطع کرده و در حملات نیز به سرعت به مهاجم‌های خودی اضافه شوند تا شانس گلزنی را افزایش دهند.

محرومان و مصدومان:

مهران درخشان مهر تنها غایب ذوب‌آهن برای این دیدار است که به دلیل مصدومیت این بازی حساس را از دست داد.

گلزنان برتر:

مرتضی تبریزی با 13 گل زده بهترین گلزن ذوب‌آهن است.

ترکیب احتمالی لوکوموتیو:

نستروف، توختاخوجائف، ماخارادز، هیالداشیف،کریم‌اف، علی بایف، عبداله‌اف، زوتیف، بیکمایف، میرزایف

سرمربی: آندره میکلیائف

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن:

رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، میلاد فخرالدینی، سید محمد ستاری، حمید بوحمدان، جورجی ولسیانی، سید محمدرضا حسینی، محمدرضا عباسی، بختیار رحمانی،کی‌روش استنلی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

انتهای پیام/تسنیم