سرویس: غیر تولیدی 16:02 - دوشنبه 27 فروردین 1397

عابدی در تشریح دلایل نامه به رییس جمهور:

نمی دانم وزارت نیرو چه عنادی با زاینده رود دارد؟

نماینده مردم اصفهان با اشاره به نامه تعدادی از نمایندگان استان به رییس جمهور گفت: با وجود دو نامه ای که روحانی برای تشکیل ستاد احیای زاینده رود نوشته، اما نمی دانم در وزارت نیرو چه عنادی با زاینده رود وجود دارد که تلاشی برای تحقق دستورات رییس جمهور در این زمینه انجام نمی شود.

به گزارش اصفهان شرق، حیدر علی عابدی در رابطه با نامه نمایندگان اصفهان به رییس جمهور گفت: نمایندگان اصفهان برای رفع مشکلات کم آبی استان بصورت مرتب با وزارت نیرو در تماس هستند، همه قول های خوب می دهند، اما در عمل اتفاقی نمی افتد.

وی افزود: از این رو نگران هستیم در تابستان مردم اصفهان برای تامین آب آشامیدنی نیز با مشکل مواجه شوند، برای همین تقاضای یک جلسه با دکتر روحانی را مطرح کرده‌ایم تا از نزدیک ایشان را در جریان مشکلات آب اصفهان و زاینده رود قرار دهیم.

وی تصریح کرد: تصمیم نمایندگان استان اصفهان این است که در این جلسه در مورد کم کاری هایی که در حوضه زاینده رود صورت گرفته، نابودی زاینده رود و اینکه کمترین برنامه ریزی برای این حوضه آبریز انجام شده، صحبت کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تأکید کرد: با وجود ۲ نامه ای که دکتر روحانی برای تشکیل ستاد احیای زاینده رود نوشته و خواستار تشکیل هر چه سریع تر این ستاد شده، اما نمی دانم در وزارت نیرو چه عنادی با زاینده رود وجود دارد که تلاشی برای تحقق دستورات رییس جمهور انجام نمی شود؛ برای همین نمایندگان اصفهان خواستار دیدار مستقیم با رییس جمهور هستند.

عابدی تأکید کرد: درخواست دیدار در قالب یک نامه مطرح شده که در آن به مشکل کم آبی اصفهان، ارائه مسائل و راهکارهای نمایندگان اصفهان اشاره شده و روز یکشنبه به امضای نمایندگان اصفهان رسیده و در حال پیگیری است.

این نماینده مردم اصفهان از پیگیری این نامه توسط معاون پارلمانی رییس جمهور خبر داد و ابراز امیدواری کرد امکان برگزاری این نشست هر چه سریع تر فراهم و به مشکلات زاینده رود رسیدگی شود.

به گزارش ایمنا، در متن این نامه که در اختیار خبرگزاری ایمنا نیز قرار گرفته آمده است:

«حضور حجت الاسلام حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام

با توجه به اتمام آب شرب پنج میلیون نفر جمعیت استان اصفهاندر مرداد ماه سال جاری و همچنین استمرار خشکی زاینده رود و عدم وجود آب برای کشاورزان استان، خواهشمند است دستور فرمایی فورا زمانی جهت تشکیل جلسه اضطراری با حضور نمایندگان استان تعیین و اعلام نمایید.»

در هفته های اخیر کشاورزان اصفهانی بارها به دلیل عدم رعایت حق آبه ها و نیز عدم تخصیص آب برای کشاورزی تجمع کرده و خواستار پیگیری جدی تر مقامات استانی شده اند. این در حالی است که شماری از نمایندگان استان در خصوص مشکل تأمین آب شرب اصفهان در تابستان امسال اظهار نگرانی کرده اند.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.