سرویس: غیر تولیدی 09:30 - دوشنبه 27 فروردین 1397

رئیس اتحادیه صنف پیتزا فروشان استان اصفهان

پیتزاهای 6000 تومانی از رونق افتادند/ فروش عید امسال کمتر از سال‌های قبل

رئیس اتحادیه صنف ساندویچ فروشان و پیتزا فروشان استان اصفهان گفت: فعالیت واحدهای فروشنده پیتزای 6000 تومانی دیگر با صرفه اقتصادی همراه نیست و اکثر این واحدها در حال تعطیل شدن هستند.

به گزارش اصفهان شرق، سید مصطفی موسوی در رابطه با وضعیت صنف پیتزا و ساندویچ فروشان در ایام نوروز اظهار کرد: امسال گردشگران اصفهان نسبت به سال‌های قبل کاهش داشت و این امر بر میزان مراجعه مسافران به پیتزا و ساندویچ فروشی‌ها تأثیر داشت.

وی در ادامه افزود: از این رو فروش اصناف فروشنده پیتزا و ساندویچ مثل سال‌های قبل نبود و شاهد کاهش فروش در این مغازه‌ها بودیم.

رئیس اتحادیه صنف ساندویچ فروشان و پیتزا فروشان استان اصفهان همچنین تصریح کرد: با این حال در صنف پیتزا و ساندویچ مشکل خاصی وجود ندارد و اصناف مذکور در حال فعالیت هستند.

موسوی در خصوص فروش پیتزاهای ارزان موسوم به 6 هزار تومانی و نحوه نظارت بر این صنوف نیز متذکر شد: تعداد این واحدها خیلی کم شده اما هنوز برخی از آن‌ها در سطح شهر فعال هستند که اداره بهداشت آن‌ها را به طور مستمر کنترل می‌کند و با اطلاع رسانی‌هایی که صورت گرفت؛ مردم نیز استقبالی از این نوع مواد غذایی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: به دلایلی که ذکر شد، فعالیت این واحدها دیگر با صرفه اقتصادی همراه نیست و اکثر این واحدها در حال تعطیل شدن هستند.

رئیس اتحادیه صنف ساندویچ فروشان و پیتزا فروشان استان اصفهان در رابطه با قیمت گذاری محصولات فست فود نیز اعلام کرد: نظارت بر رعایت قیمت‌ها با اتحادیه است اما قیمت گذاری از سوی واحدها و بر اساس کیفیت انجام می‌شود.

موسوی اظهار داشت: تفاوت قیمتی که در سطح شهر نیز مشاهده می‌شود به دلیل تفاوت در کیفیت مواد اولیه و پخت غذا است.

وی یادآور شد: کمیت نیز عامل مهمی در تعیین قیمت است و برای مثال، همبرگر از 60 گرم تا 170 گرم در بازار وجود دارد و بسته به نوع ترکیبی که در این همبرگر وجود دارد، قیمت آن نیز متفاوت خواهد بود.

رئیس اتحادیه صنف ساندویچ فروشان و پیتزا فروشان استان اصفهان با اشاره به انجام بازرسی از واحدهای صنفی در ایام نوروز تصریح کرد: بازرسی از واحدهای صنفی فروشنده پیتزا و ساندویچ به صورت مستمر انجام می‌شود و این بازرسی‌ها در ایام نوروز افزایش یافت.

موسوی ادامه داد: این بازرسی هم از سوی اتحادیه انجام می‌شد، هم از سوی بازرسی اتاق اصناف و هم به صورت مشترک از سوی اداره صنعت معدن تجارت، اصناف و اداره تعزیرات.

وی در رابطه با شکایت‌های صورت گرفته از پیتزا فروشان و ساندویچ فروشان اصفهانی در ایام نوروز بیان داشت: هیچ شکایتی از صنف مذکور در این ایام صورت نگرفته است.

رئیس اتحادیه صنف ساندویچ فروشان و پیتزا فروشان استان اصفهان در خصوص ایام ماه مبارک رمضان و برنامه زمانی صنف متبوع خود در این ماه اظهار داشت: در ایام ماه مبارک رمضان همه واحدها ملزم به تعطیلی در نیمه اول روز هستند و ساعات کاری آن‌ها از ساعت 17 آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.