سرویس: اخبار شهرستان 15:39 - یکشنبه 26 فروردین 1397

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

وزارت نیرو در عمل کم کاری کرد/ تجمعات اخیر کشاورزان حاصل بی اعتمادی به وعده ها و اعتراض به تبعیض در توزیع عادلانه آب بود

عابدی نماینده مردم اصفهان گفت: موضع وزارت نیرو در حرف، پیگیری و رسیدگی به امور آب شرب و کشاورزی اصفهان است ولی ما در عمل از این وزارت خانه چیزی ندیدیم.

حیدرعلی عابدی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به کم کاری وزارت نیرو در مباحث آب اصفهان اظهار کرد: با وجود مشکلات اقلیمی در اصفهان، وزارت نیرو در خصوص رسیدگی به وضعیت آب اصفهان کم کاری کرد و مساله را جدی نگرفت و وارد میدان نشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: تامین آب آشامیدنی مردم به عنوان اولین هدف مطرح می شود و برای تامین آب شرب باید همه امکانات را به کار گیرند.

وی با بیان اینکه امسال کشاورزان از کشت پاییزه محروم شدند، گفت: با وجود همه پیگیری ها به دلیل نبود ذخیره آبی، کشاورزان از کشت پاییزه محروم شدند ولی مسئولان باید خسارت قابل قبولی را به کشاورزان اختصاص دهند و حداقل آب را به باغات اختصاص دهند تا از خشک شدن آن جلوگیری شود و به آب شرب لطمه ای وارد نشود.

عابدی با ابراز تاسف از اینکه حرف ها خیلی خوب توسط مسئولان زده می شود، ابزار کرد: موضع وزارت نیرو در حرف، پیگیری و رسیدگی به امور آب شرب و کشاورزی اصفهان است ولی ما در عمل از این وزارت خانه چیزی ندیدیم.

وی تاکید کرد: استاندار اصفهان برنامه های خوبی در خصوص آب شرب و کشاورزی داشته است و برای تامین منابع مالی در خصوص پرداخت خسارت کشاورزان تلاش می کند ولی وزارت نیرو در زمینه حفاظت از آب آشامیدنی اصفهان و جلوگیری از برداشت های بی رویه استان های بالادست؛ استاندار اصفهان را تنها گذاشت.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به ادامه یافتن تجمعات کشاورزان، خاطرنشان کرد: کشاورز می خواهد اطمینان کامل نسبت به اجرایی شدن مصوبات شورای عالی آب پیدا کند و به این دلیل جمعات خود را ادامه داده است ولی نباید اجازه دهد که اعتراضات بهانه به دست ضدانقلاب دهد و تبدیل به اغتشاش شود.

وی با ابراز به اینکه کشاورز می داند که آب نیست، افزود: توزیع عادلانه آب باید در راس برنامه های وزارت نیرو قرارگیرد و در این رابطه اگر آب نیست چرا برای استان چهارمحال و بختیاری برداشت آب آزاد ولی برای اصفهان پیش بینی نشده است؛ قطعا اگر آبی هست باید به یک نسبت بین کشاورزان توزیع شود.

عابدی با اشاره به اینکه کشاورزان پیام خود را به مسئولان رساندند ولی گسترده تر شدن تجمعات به صلاح نیست، تصریح کرد: نمایندگان حامی کشاورزان هستند ولی نباید اعتراضات تبدیل به اغتشاش شود.

وی تاکید کرد: اعتراض کشاورزان به تبعیض بر توزیع عادلانه آب و عدم اقدام لازم برای تامین حداقل حقابه برای کشاوزان بود و استاندار اصفهان قول داد که به گونه ای برنامه ریزی کند که در پاییز آب برای اختصاص به کشاورزان باقی بماند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: نمایندگان مجلس آمادگی لازم را دارند که با نماینده کشاورزان جلساتی حول محور بررسی مسائل و مشکلات برقرار کنند و استاندار اصفهان نیز پیگیر تامین وجه کافی برای پرداخت حق نکشت کشاورزان است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.