سرویس: غیر تولیدی 16:08 - یکشنبه 26 فروردین 1397

کارشناس پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی

اصفهان هوای بهاری زیر صفر درجه را تجربه می‌کند

کارشناس پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: در اکثر مناطق استان شاهد بارش باران همراه با رعد و برق و در برخی مناطق با تگرگ را شاهد خواهیم بود که در مناطق غرب و شمال استان بارش برف را نیز پیش‌بینی می‌کنیم.

به گزارش اصفهان شرق، میترا سیدان امروز در خصوص آخرین وضعیت هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: از امروز تا روز چهارشنبه به تناوب شاهد گذر امواج ناپایدار از روی استان اصفهان هستیم.

وی افزود: برای غرب و شمال استان اصفهان بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و در برخی مناطق تگرگ پیش‌بینی شده است.

کارشناس پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: رگبارهای پراکنده همراه با رعد و برق برای امروز در مرکز و جنوب استان پیش‌بینی شده که این سیستم برای روز دوشنبه و سه‌شنبه تقویت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در اکثر مناطق استان اصفهان شاهد بارش باران همراه با رعد و برق و در برخی مناطق با تگرگ خواهیم بود که در مناطق غرب و شمال استان بارش برف را نیز پیش‌بینی می‌کنیم.

سیدان اذعان داشت: در روز دوشنبه نیز وزش باد در برخی مناطق و به ویژه شمال، غرب و جنوب استان نسبتاً شدید تا شدید خواهد بود؛ روز سه‌شنبه رگبار باران برای اکثر مناطق استان و همراه با رعد و برق در برخی مناطق استان وجود دارد و همچون روز دوشنبه ارتفاعات شمال و غرب استان بارش برف را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: دمای استان اصفهان تا صبح فردا روندی کاهشی خواهد بود اما تا صبح سه‌شنبه این کاهش دما بیشتر است و در مناطق غربی استان به زیر صفر می‌رسد، افت شدید دما بین 4 تا 6 درجه را در اکثر مناطق استان برای صبح دوشنبه و سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان یادآور شد: این کاهش دما هم در طول روز اتفاق می‌افتد و هم در ابتدای روز که برای باغ‌داران و اهالی کشت و زرع اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: بیشترین بارش 24 ساعت گذشته با میزان 9.1 میلی‌متر مربوط به چوپانان بوده است؛ میزان بارش‌ها در خور و بیابانک 2.7 میلی‌متر، نطنز 3.3 میلی‌متر، گلپایگان 0.2 میلی‌متر  و فرودگاه شهید بهشتی نیز 0.01 میلی‌متر بوده است و اصفهان نیز هیچ بارشی را شاهد نبوده است که در روز آینده بارش باران را به مردم اصفهان نوید می‌دهیم.

سیدان در پایان متذکر شد: بیشینه دما اصفهان 23 درجه و کمینه دما این شهر 9 درجه است؛ گرم‌ترین شهر استان با دمای 23 درجه خور و بیابانک است و بویین و میاندشت با دمای منفی 2 درجه سردترین شهر استان اصفهان بوده است.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.